iPad sau n-aiPad

391
iPad sau n-aiPad - 8c7c251598d13934b3abed4fde7f7788.jpg
New York Times este primul gigant media care oferă conținut pentru tableta Apple iPad. Multe alte trusturi din acest segment al pieței vor face același lucru, în viitorul apropiat, pentru că noul cuvânt de ordine în mass-media este tabletizarea.

În ultima săptămână, iPad-ul a reușit să eclipseze până și Avatarul. Gadget-ul minune a transformat, fără doar și poate, felul în care conținutul media ajunge la utilizatori. Ceea ce lip-sesc deocamdată sunt opțiunile.
Jucătorii din piață trebuie să înceapă să genereze materiale pentru iPad, să se adapteze rapid la noul mod de consum al știrilor, cărților virtuale, muzicii și filmelor.
Supraviețuirea pe piață în era iPad-ul a fost subiectul unei conferințe susținute marți, la ambasada SUA din București, de către Mario Garcia, unul dintre cei mai influenți designeri media din lume, supranumit și "doctorul de ziare".
Garcia transformă publicațiile media, adaptându-le la noul trend digital și la cerințele consuma-torului modern. Pentru el, lansarea iPad-ului este evenimentul anului.
"Avem la dispoziție o nouă platformă, care prezintă conținutul media într-un mod complet diferit. Pentru cei care lucrează în acest domeniu se deschide o nouă dimensiune. Nu mai putem vorbi doar de știri. Orice știre se va transforma într-un mix media – text, imagine, audio, video. iPad-ul poate fi o mașină de făcut bani, pentru cei care se adaptează rapid și își schimbă modelul de business pentru a veni în întâmpinarea noului val de cititori de ziare. Chiar dacă nu este iPad-ul, în viitorul fiecărei publicații se află o tabletă. Așa că trebuie să tabletizați", a spus Mario Garcia, în fața jurnaliștilor și blogger-ilor români.
Desigur, există și mai multe "neajunsuri" ale iPad-ului. Prețul ar fi cel mai important. Gadget-ul costă între 500 și 1.000 dolari și, în plus, utilizatorii vor trebui să plătească pentru conținutul pe care îl vor. În al doilea rând, iPad-ului îi lipsește Flash-ul, softul care a transformat radical experiența web a oamenilor, prin adăugarea de animații, imagini, grafice și filme pe site-uri. În al treilea rând, tableta Apple nu este un telefon. Oricât de ciudat ar părea, această funcție primordială a "mobilelor" poate face diferența.
"Apple va aduce îmbunătățiri, mai mult ca sigur. Vorbim despre un dispozitiv de con-sum media și este important să fie versatil. Interesant este că iPad-ul va avea un grup unic de «cititori». Foarte mulți oameni vor redescoperi plăcerea de a citi un ziar, pe măsură ce iPad-ul devine popular. Este simplu. A citi ediția print a unui ziar este o experiență intimă. Oamenii fac asta seara, acasă, stând în fotoliu. Cei care citesc edițiile online fac asta la muncă sau dacă nu, asociază cititul pe internet cu munca. Cu iPad-ul, ziarele devin 100% mobile. Le poți citi oriunde. De aceea, este important pentru trusturile mass-media să gândească la viitor și să își transforme conținutul", a mai spus Mario Garcia.

HTML5, alternativa la Flash
Cei de la Apple au spus că nu folosesc Flash, din cauza vulnerabilității la viruși a softului și a faptului că softul realizat de Adobe îngreunează iPad-ul și îi consumă prea rapid bateria.
În replică, reprezentanții Adobe au spus că lipsa Flash de pe iPad și iPhone este o simplă tactică a celor de la Apple, pentru a controla sistemul iTunes și a filtra conținutul pe care utilizatorii îl pot vedea.
Există însă o soluție alternativă – limbajul open-source HTML5, care folosește un codec video special, H.264, și care poate fi folosit pe iPhone și iPad.
Mai multe site-uri au început să experimenteze cu HTML5, printre care Vimeo.com, Blip.tv, Flickr.com și Yahoo.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 04 Februarie 2010
Stire din Diverse : Office 2010 pune Word-ul pe net
Joi, 04 Februarie 2010
Stire din Diverse : Google ia drumul tabletei
Marţi, 02 Februarie 2010
Stire din Diverse : LG produce un nou televizor vechi
Pagina a fost generata in 2.7051 secunde