Mașinile bulgărești, cavouri pe patru roți

793
Mașinile bulgărești, cavouri pe patru roți - d64eacb932a5d483336b1008fff7da34.jpg
Numărul autoturismelor înmatriculate în Bulgaria care circulă pe drumurile constănțene crește alarmant, lună de lună, ajungând la peste 10.000 de autoturisme din estimările polițiștilor. Autoritățile române privesc însă, aproape nepăsătoare, cum rablele bulgarilor ajung să polueze, dar mai ales să bage în mormânt, zeci de persoane anual, pe șoselele noastre.

Mașina înmatriculată în Bulgaria a devenit rețeta de succes prin care parcurile auto ale marilor state europene se curăță de rable, aruncându-le în schimb pe drumurile României. Statul vecin încasează taxele, asigurarea, impozitele pentru toate soiurile de hârburi care circulă apoi pe străzile fraierilor de români.
Pe lângă problemele de siguranță rutieră, poluare și utilizare a infrastructurii, polițiștii recunosc că au mari bătăi de cap cu autoturismele înmatriculate în Bulgaria atunci când vine vorba de accidente sau încălcarea legii. În astfel de cazuri autorii sunt foarte greu de găsit, deoarece mașina este înmatriculată în statul vecin, pe numele unui cetățean bulgar. Acesta din urmă a cedat spre folosire autoturismul, în baza unui act notarial, unei alte persoane, de obicei cetățean român, care circulă pe drumurile din țara noastră. Așa că pentru a afla adevăratul deținător al autoturismului, trebuie mai întâi identificat proprietarul din acte din Bulgaria, care să indice mai departe cui i-a vândut mașina. Un adevărat lanț al slăbiciunilor. De aceea, polițiștii rutieri constănțeni și-au creat propria bază de date cu autoturisme înmatriculate în Bulgaria. Până în momentul de față au fost înregis-trate peste 2.000 de mașini, însă, după cum recunosc și autoritățile locale, numai în județul Constanța numărul lor ajunge la 10.000.

Localități din județ unde există doar mașini bulgărești
"Sunt localități din sudul județului unde găsești cel mult două, trei autoturisme înmatriculate în România. Restul sunt în Bulgaria. Trebuie să recunoaștem că aceste mașini au devenit un fenomen care ne îngrijorează și pe care îl avem în atenție. Ne este extrem de greu să îi identificăm pe cei care conduc astfel de autoturisme și produc accidente cu fuga de la fața locului. Dacă nimeni nu a reținut măcar numărul de înmatriculare, ne este aproape imposibil să îl mai găsim. De aceea, oprim cu precădere aceste autoturisme, le înregistrăm în baza noastră de date și le verificăm toate documentele. Avem foarte multe certificate de înmatriculare și plăcuțe reținute pentru că nu au asigurare sau ITP", ne-a declarat șeful Servi-ciului Poliției Rutiere Constanța, comisar șef Constantin Dancu.

Deficiențe tehnice majore
O altă mare problemă a acestor mașini este starea tehnică. 80% dintre autoturismele înmatriculate în Bulgaria și care circulă în județul Constanța au o vechime de cel puțin 15-20 de ani, fiind adevărate bombe pe roți. În statul vecin, în momentul înmatriculării, nu există obligativitatea efectuării inspecției tehnice la instituția echivalentă RAR-ului de la noi, ci poate fi făcută la orice service. De aici apar tot felul de rable cu mari deficiențe tehnice care sunt înmatriculate fără probleme și aruncate apoi pe străzile din România. Este cel mai eficient mod, atât pentru țările vestice, cât și pentru Bulgaria, de a scăpa de rablele lor, vânzându-le românilor.
"Noi încercăm să ținem sub control situația, dar ar trebui să îi îngrijoreze, în primul rând, pe guvernanți pentru că aceste autoturisme utilizează trama stradală și poluează în România, în timp ce toate taxele și impozitele sunt plătite statului bulgar. În plus, nu avem un control asupra stării tehnice a mașinilor, cele mai multe fiind niște vechituri și prezentând pericol ridicat pentru circulația rutieră", a mai declarat Constantin Dancu.
Din păcate, fenomenul mașinilor bulgărești s-a instalat în mare parte a țării, singurul vinovat pentru această situație fiind statul român. Nimeni nu se duce să-și înmatriculeze mașina în Bulgaria de nebun, ci o face pentru a fugi de taxele de înmatriculare exorbitante impuse de guvernanți. Astfel, în loc să stopeze circulația rablelor pe străzile României, s-a ajuns la un efect de bumerang. Sunt tot mai multe rable, care poluează tot mai mult, dar culmea, fără a plăti niciun leu taxe sau impozite la stat.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 04 Mai 2010
Stire din Diverse : Pis, pis, computerule
Pagina a fost generata in 1.6046 secunde