Timbrul de mediu, fiasco total. Românii cumpără și înmatriculează tot mai multe rable
Articole recomandate
147.600 dintre acestea sunt mașini second hand și doar 36.600 mașini noi.
Repartizarea automobilelor înmatriculate în primele 8 luni din 2013 în funcție de vechimea acestora:
- 16% sunt mai vechi de 15 ani, respectiv 29.200 de unități;
- 36% au o vechime cuprinsă între 10 și 15 ani, respectiv 66.600 de unități;
- 18% au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, aproximativ 33.400 de unități;
- 10% au o vechime de până în 5 ani, respectiv 18.400 de unități;
- 20% sunt mașini noi, respectiv 36.600 de unități.
Piața de autoturisme second hand importate în România a înregistrat o creștere cu 64% în primele 8 luni din 2013, ajungând la 147.600 de unități, de la cele 106.800 de unități înscrise în primele 8 luni ale anului trecut. Potrivit timbrului de mediu intrat în vigoare la 15 martie, taxele auto la înmatriculare au scăzut pentru mașinile cu motorizări non-Euro, Euro 1 și Euro 2, și au crescut doar pentru tehnologiile Euro 4 și Euro 3. Pentru aceeași perioadă, numărul mașinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 de unități. Cu toate că mașinile noi înmatriculate în România au înregistrat în luna august o creștere cu 25% față de luna august 2012, în cele 8 luni aferente anului în curs s-a înregistrat un declin vizibil, cu 18%, pe piața mașinilor noi. Pe baza creșterii înregistrate în luna august, putem spera la o redresare a pieței auto de mașini noi. Dacia conduce detașat topul înmatriculărilor de mașini noi și se menține la același nivel cu anul trecut, înregistrând aproximativ 10.600 de unități. Urmează Volkswagen cu 4.050 de unități înregistrate, Skoda cu aproape 3.000 de unități, Ford cu 2.250 de unități și Renault cu aproape 2.000 de mașini înscrise, conform statisticilor DRPCIV.
Comentează știrea
taxa asta e un bir in plus pe care omul trebuie sa-l ia in calcul. Se cumpara masini ieftine din saracie, nu de placere. Daca am un buget de 5000 eur, sa spunem, iau o masina de 3500 si platesc taxa 1500 ca vor ei. Daca nu era taxa, luam una mai buna cu 1500 din start si polua mai putin, dar cine draqu sa gandeasca. Pe langa faptul ca erau bugetele mici, mai scazi din ele si taxa si astfel calitatea achizitiei. IDIOTI. Lasa taxa in combustibil si atat, mergi mult, poluezi mult, platesti mult...indiferent cu ce...lasati oamenilor banii in buzunar si o sa vedeti cum se schimba si achizitiile. Nu suntem tampiti, cum credeti, suntem saraci, tot din cauza voastra, ca nu noi am ales saracia !!!!!!!!!!!
In primul rand vreau sa felicit autorul primului comentariu. In al doilea rand, as dori sa o mai trimit o data pe d-na plumb la cratitza. in al treilea rand, vreau sa imi exprim si eu parerea despre aceasta taxa: cea mai mare idiotenie nascocita de oameni pe care ii doare in fund de marea majoritate a populatiei (cei saraci). Mergem in continuare pe masini "imprumutate" si continuam sa poluam gratis :)