Timbrul de mediu, fiasco total. Românii cumpără și înmatriculează tot mai multe rable

530
3
Timbrul de mediu, fiasco total. Românii cumpără și înmatriculează tot mai multe rable - fondrable-1380128324.jpg

Articole recomandate

Din totalul autoturismelor înmatriculate în România în primele 8 luni ale anului în curs, 52% sunt mai vechi de 10 ani, iar 16% chiar mai vechi de 15 ani. De asemenea, piața mașinilor second hand importate în România a înregistrat o creștere cu 64% în primele 8 luni din 2013. Datele demonstrează că timbrul de mediu introdus în luna martie de ministrul Mediului Rovana Plumb nu a avut niciun efect anti-poluare, ci dimpotrivă, informează realitatea.net."Adoptarea timbrului de mediu a avut un impact direct asupra structurii importurilor de mașini second hand. Ponderea ridicată a autoturismelor vechi este un rezultat al modului în care este concepută această taxă, dar și a puterii scăzute de cumpărare a populației din România", a declarat Sergiu Gamureac, directorul executiv al auto.ro, citat de Realitatea. În primele 8 luni ale acestui an avem o creștere cu 22% a numărului de mașini înmatriculate în România, totalizând 184.200 de unități, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

147.600 dintre acestea sunt mașini second hand și doar 36.600 mașini noi.

Repartizarea automobilelor înmatriculate în primele 8 luni din 2013 în funcție de vechimea acestora:

- 16% sunt mai vechi de 15 ani, respectiv 29.200 de unități;

- 36% au o vechime cuprinsă între 10 și 15 ani, respectiv 66.600 de unități;

- 18% au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, aproximativ 33.400 de unități;

- 10% au o vechime de până în 5 ani, respectiv 18.400 de unități;

- 20% sunt mașini noi, respectiv 36.600 de unități.

Piața de autoturisme second hand importate în România a înregistrat o creștere cu 64% în primele 8 luni din 2013, ajungând la 147.600 de unități, de la cele 106.800 de unități înscrise în primele 8 luni ale anului trecut. Potrivit timbrului de mediu intrat în vigoare la 15 martie, taxele auto la înmatriculare au scăzut pentru mașinile cu motorizări non-Euro, Euro 1 și Euro 2, și au crescut doar pentru tehnologiile Euro 4 și Euro 3. Pentru aceeași perioadă, numărul mașinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 de unități. Cu toate că mașinile noi înmatriculate în România au înregistrat în luna august o creștere cu 25% față de luna august 2012, în cele 8 luni aferente anului în curs s-a înregistrat un declin vizibil, cu 18%, pe piața mașinilor noi. Pe baza creșterii înregistrate în luna august, putem spera la o redresare a pieței auto de mașini noi. Dacia conduce detașat topul înmatriculărilor de mașini noi și se menține la același nivel cu anul trecut, înregistrând aproximativ 10.600 de unități. Urmează Volkswagen cu 4.050 de unități înregistrate, Skoda cu aproape 3.000 de unități, Ford cu 2.250 de unități și Renault cu aproape 2.000 de mașini înscrise, conform statisticilor DRPCIV.

Comentează știrea

noni
26 septembrie 2013
idioti

taxa asta e un bir in plus pe care omul trebuie sa-l ia in calcul. Se cumpara masini ieftine din saracie, nu de placere. Daca am un buget de 5000 eur, sa spunem, iau o masina de 3500 si platesc taxa 1500 ca vor ei. Daca nu era taxa, luam una mai buna cu 1500 din start si polua mai putin, dar cine draqu sa gandeasca. Pe langa faptul ca erau bugetele mici, mai scazi din ele si taxa si astfel calitatea achizitiei. IDIOTI. Lasa taxa in combustibil si atat, mergi mult, poluezi mult, platesti mult...indiferent cu ce...lasati oamenilor banii in buzunar si o sa vedeti cum se schimba si achizitiile. Nu suntem tampiti, cum credeti, suntem saraci, tot din cauza voastra, ca nu noi am ales saracia !!!!!!!!!!!

pentru idioti
26 septembrie 2013
pentru idioti

felicitari!1 ai perfecta dreptate ma alaturi tie.

Alex
2 octombrie 2013
cretini

In primul rand vreau sa felicit autorul primului comentariu. In al doilea rand, as dori sa o mai trimit o data pe d-na plumb la cratitza. in al treilea rand, vreau sa imi exprim si eu parerea despre aceasta taxa: cea mai mare idiotenie nascocita de oameni pe care ii doare in fund de marea majoritate a populatiei (cei saraci). Mergem in continuare pe masini "imprumutate" si continuam sa poluam gratis :)

Articole pe aceeași temă

Vineri, 20 Septembrie 2013
Stire din Diverse : Skoda prezintă noua Octavia Greenline
Pagina a fost generata in 2.1718 secunde