80% dintre firmele mijlocii constănțene au achiziționat semnătura electronică

429
80% dintre firmele mijlocii constănțene au achiziționat semnătura electronică - 3c6a7d9835f5c2f074c0b0e71e3a8e4e.jpg
2011 e anul reformei birocrației fiscale. Schimbările au loc în mai multe trepte.
Începând cu 1 ianuarie 2011, declarația unică a luat locul altor cinci declarații pe care persoanele juridice erau obligate să le depună la Agenția Națională de Adminis-trare Fiscală, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Casa de Pensii și Agenția de Șomaj.
În paralel, s-a introdus sistemul de transmitere online a raportărilor fiscale. În prezent, acesta este obligatoriu doar pentru marii contri-buabili. După 1 iulie 2011, obligativitatea se va extinde la toți agenții economici.
Reforma va continua cu reorganizarea ANAF, ca urmare a fuziunii prin absorbție și preluarea activității Autorității Naționale a Vămilor și a Gărzii Financiare.
În acest moment, se pregătește terenul pentru aplicarea declarației unice. Contribuțiile aferente lunii ianuarie vor fi raportate și achitate, până în data de 25 februarie 2011, în baza ei.
Emil Mihăilescu, directorul coordonator adjunct al Direcției Generale a Finanțelor Publice Constanța, a declarat pentru cotidianul "Cuget Liber": "Agenții economici ar trebui să știe cum să completeze declarația unică întrucât formularul și proiectul de ordin au fost publicate încă din luna decembrie 2010.
Pe data de 19 ianuarie 2011, DGFP, în comun cu CECAR, a organizat o instruire la care s-au prezentat avantajele declarației unice și modul de completare. Chiar s-a dat și un test, care se regăsește și pe site-ul ANAF.
Pe 28 ianuarie s-a organizat o altă instruire, împreună cu reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali, la care au participat lectori din cadrul ANAF. La cele două acțiuni au fost prezenți circa 200 de experți contabili și consultanți fiscali. Fiecare dintre ei reprezintă și administrează mai multe societăți, unii având peste 100 de clienți.
Declarația ar trebui să fie simplu de completat pentru agenții eco-nomici. Secțiunile din declarațiile care se depuneau la casele de asigurări s-au preluat aproape în totalitate în declarația 112.
Cu siguranță că vor exista unele dificultăți în completarea declarației. Vor fi probleme de soft, de completare, dar le vom clarifica pe parcurs. Probabil că va fi mai dificil în primele două-trei luni de aplicare a noului sistem."
Mihăilescu a declarat că trecerea la sistemul de transmitere online a raportărilor fiscale este în stare avansată. Dacă în cazul marilor contribuabili metoda se aplică în proporție de 100%, în cel al întreprinderilor mijlocii s-a extins la 80% dintre ele. Numărul firmelor care au achiziționat semnătura electronică este în continuă creștere. "La DGFP Constanța se primesc zilnic 50 - 100 de cereri pentru obținerea certificatului electronic" - afirmă directorul.
Plata taxelor și impozitelor cu cardul a devenit o realitate în administrația publică și se extinde pe zi ce trece. În viitor, metoda va fi preluată și de ANAF.
Contribuabilii persoane fizice nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișeele agențiilor fiscale sau ale Trezoreriei.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 31 Ianuarie 2011
Stire din Economie : Litoralul se va sufoca și va muri
Pagina a fost generata in 1.9495 secunde