Blocada Odesei, spartă la Constanța

590
Blocada Odesei, spartă la Constanța - blocadaodesei-1651253313.jpg
Joi după-amiază, în condițiile dificile din portul ucrainean Odesa, Portul Constanța a devenit o poartă maritimă și pentru produsele Ucrainei. A fost încheiat procesul de încărcare pentru o primă navă cu cereale transportate din țara vecină. Este o știre economică de top pentru că, în ciuda războiului, producția de cereale din Ucraina, mare producător mondial în domeniu, a fost eliberată de presiunea războiului. Se eliberează silozurile cu capacități de milioane de tone și se deschide fluxul pentru recoltele din țara încercată de război și amenințată să fie obstrucționată la ieșirile portuare. Pentru prima dată, Comvex SA, cel mai modern și rapid terminal de cereale din Europa, a terminat de încărcat nava Unity N de 71.000 cu tone cu porumb și i-a dat liber pentru destinație.

COMVEX SA, de 30 de ani, mereu pe val

Potrivit Cotidianul.ro, plecarea din dană a navei Unity N este un prim mare semn de succes în eliberarea Ucrainei din tentativa de împresurare și blocaj economic desfășurată de armata rusă. Este dovada că mărfurile din Ucraina și pentru Ucraina pot tranzita eficient și rapid țara noastră și pot pune capăt unei blocade. Într-o declarație făcută pentru Tribune de Geneve și preluată de Rador, Viorel Panait, director Comvex, avea să sublinieze o „urgență” absolută: „a ajuta Ucraina să-și redirecționeze exporturile de cereale prin Constanța și alte structuri portuare. Țările africane sunt dependente de grâul din Ucraina, dar și din Rusia”, a spus el. „Ar putea fi război pentru aceste piețe în viitorul apropiat. UE trebuie să acționeze rapid pentru a pune în aplicare mecanismele necesare exporturilor ucrainene”, a mai spus Viorel Panait.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3426 secunde