Cât mai rezistă Federația Națională a Sindicatelor Portuare până se va sparge?

513
2
Cât mai rezistă Federația Națională a Sindicatelor Portuare până se va sparge? - protestfnspc18-1358967352.jpg
Federația Națională a Sindicatelor Portuare trece prin cea mai grea criză din istoria sa. Culmea e că impasul fără precedent în care a ajuns nu se datorează nici guvernanților, nici Ministerului Transporturilor, nici administrațiilor din porturile maritime și fluviale, nici patronilor. Pur și simplu, federația este victima frământărilor interne. 

Tensiunile s-au agravat într-atât încât mecanismele organizaționale au început să se gripeze și să dea rateuri. De trei luni de zile, congresul de alegeri este blocat din cauza a 20 de sesizări și contestații nesoluționate în timp util și nimeni nu poate spune când se va ține. Ședința consiliului național al liderilor a fost suspendată pe 22 ianuarie 2013, din cauza unei acțiuni de protest a sindicaliștilor de la "Decirom".

În federație s-au conturat deja două tabere, care luptă cu toate armele: scrisori, sesizări, contestații, decizii de respingere a candidaturii la un post de conducere, hotărâri de excludere din federație, acțiuni de protest.

Războiul se duce sub stindardul respectării statutului, regulamentelor, a democrației și disciplinei sindicale, dar fiecare beligerant dă altă interpretare libertăților și constrângerilor organizaționale.

Care este miza acestui conflict intestin? Aparent, lupta pentru putere. O petiție care a intrat în posesia redacției noastre arată că lucrurile sunt mult mai profunde decât interesul unora și altora de a ajunge pe scaunele de președinte, vicepreședinte și secretar general al federației. Misiva, înregistrată cu nr. 403, din 19 decembrie 2012, este adresată biroului permanent și colegiului național al liderilor federației și este semnată de liderii a opt organizații sindicale, cu 1.355 membri în total: S.L. "Decirom", S.L. "Umex", S.L.P. "Romtrans", S.L.E.I. "Phoenix", S.L.P. "Rotrac", S.L.P. "Minmetal", S.L. "Sablatorul" Tulcea și Sindicatul CNAPMC.

Autorii petiției solicită organizarea în regim de urgență a unui congres național extraordinar, în care să fie dezbătute, printre altele:

- propunerile făcute de sindicatele CNAPMC și "Decirom" pentru modificarea statutului federației;

- eliminarea tuturor barierelor care restrâng dreptul sindicatelor de a propune candidați pentru funcțiile de conducere din federație;

- instituirea principiului "un sindicat - un singur vot", în colegiul național al liderilor;

- prezentarea dovezilor că Sindicatul "Aeroporturi București", al cărui reprezentant nu a fost văzut niciodată la colegiul național al liderilor, a îndeplinit condițiile statutare de afiliere în federație;

- organizarea unui audit financiar.

Organizațiile semnatare avertizează că, dacă în perioada următoare, actuala conducere nu va da curs favorabil celor solicitate, vor recurge la: neplata cotizației către federație timp de două luni, urmată de manifestații de protest în fața sediului FNSP. Sindicatele amenință că se vor retrage din federație, dacă congresul nu va fi organizat corect și nu le vor fi soluționate solicitările.

În petiție se arată că membrii celor opt sindicate au fost informați despre ceea ce se petrece în federație și că ei au luat decizia ca organizațiile lor să reacționeze.

Doi dintre liderii care au semnat scrisoarea au declarat că, în ciuda gravității situației, nu au primit niciun răspuns, deși au trecut 30 de zile.

Criza din portul Constanța contribuie și mai mult la slăbirea mișcării sindicale din România. Grav afectat de scăderea de la un an la altul a numărului de membri, dar și de legile prin care Guvernul Boc a reușit să amputeze forța confederațiilor și federațiilor, sindicalismul românesc se bucură de tot mai puțină încredere din partea populației.

Tocmai de aceea este surprinzător faptul că Blocul Național Sindical nu intervine prompt în soluționarea conflictului deschis din FNSP, lăsându-l să se acutizeze. Această criză nu este doar a sindicatelor portuare, ci și a ei, a confederației. Dacă BNS nu se implică, ce încredere mai pot avea membrii de sindicat în capacitatea sa de a rezolva problemele critice de anvergură națională?

Întrebarea pe care și-o pun mulți dintre portuari și pe care ar trebui să și-o pună și liderii BNS este: cât timp va mai rezista FNSP până când se va sparge în bucăți? Masa critică a ceea ce îi dezbină pe foștii colegi de federație tinde să depășească forța unității sindicale și dacă nu se acționează rapid, ruptura va fi inevitabilă.

Comentează știrea

kalu
24 ianuarie 2013
Desfiintarea Federatiei - scopul unor smecheri din Ministerul Transporturilor

Oare cum o fi intrat in posesia dvs d-le Tita Calin acea petitie? Va dat-o cumva tovarasul Stanciu Silviu? Sau tovarasul Ifrim Vasile? Acesti asa zisi lideri de organizatii sindicale, precum si altii, fac jocurile unui personaj din Ministerul Transporturilor. Sunt manjiti cu bani pentru a destabiliza unitatea FNSP-ului, sa ajunga ei sa conduca Federatia si sa se aleaga praful de tot ceea ce s-a construit pana acum. Scopul? Desfiintarea Federatiei, pentru a nu se mai opune magariilor unor smecheri din Ministerul Transporturilor. Si cum poti face asta? Cumperi niste mogaldani pe bani, nescoliti, cu calitati intelectuale zero si ii bagi la inaintare. Vom vedea ce se intampla, insa sigur mogaldanimea, jignirile, afirmatiile mincinoase si tendentioase nu mai au ce sa caute in cadrul FNSP-ului. Unele sindicate trebuiesc neaparat excluse din FNSP.

"Un mogildan"
24 ianuarie 2013
Rupere FNSP ?

Daca citeva sindicate cu cite 10-20 de oameni inseamna ca afecteaza masa critica, atunci ziarul Cuget Liber este Allgemaine Zeitung. Stanciu zice 1350 dar cred ca nu a pus virgula unde trebuie, poate 135, asa mai merge. Spre exemplu Minmetal are 27 de angajati si Umex 42, Sablatorul Tulcea 12 si Rotrac 27, si asta la prima mina si daca ii consideram si pe cei din conducere "sindicalisti". Deci care mii ? Hai sa fim serioasi. Si apoi cxa patronatele nu au nici un interes ci numai framintari interne.....mai d-le Tita, ti-au turnat numai minciuni astia. La noi nu tine. Trebuie dati afara toti care mint cu nerusinare si sustin niste impostori. Sa faca ei alta Federatie care sa "lupte" pentru patroni ca dracu sta la ei. Noi trebuie sa transformam Federatia intr-un sindicat mare care sa primeasca membrii de sindicat de pe toate platformele port, asa cum au si navigatorii. Apoi uniti intr-o federatie cu acestia si afiliati la un bloc national ar fi solutia optima si puterea de care avem nevoie sa ne protejam in fata abuzurilor patronolor si politicienilor.

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 23 Ianuarie 2013
Stire din Economie : "Război" sindical în portul Constanța
Marţi, 22 Ianuarie 2013
Stire din Economie : Scandal sindical în portul Constanța
Pagina a fost generata in 0.5751 secunde