Cerealele, minereurile și îngrășămintele au accelerat traficul de mărfuri din porturile maritime românești

220
Cerealele, minereurile și îngrășămintele au accelerat traficul de mărfuri din porturile maritime românești - cerealeleminereurilesiingrasamin-1567449762.jpg
La început de septembrie, industria portuară are mult de lucru. Ieri, în porturile Constanța și Midia se aflau sub operațiuni de încărcare - descărcare a mărfurilor 31 de nave, din care 11 nave încărcau cereale. Alte 10 nave așteptau în radă să se elibereze danele de operare a mărfurilor. Pentru următoarele două săptămâni și-au anunțat sosirea 63 de nave, din care: 55 de nave la Constanța, 7 nave la Midia și o navă la Mangalia. 
x    x    x
Stimați cititori, trebuie spus că evoluția porturilor maritime românești în primele șapte luni ale anului 2019 a întrecut așteptările. Traficul general de mărfuri a crescut cu 11,52% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 37.240.753 tone.
Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 26,33%, față de perioada ianuarie - iulie 2018, a cantităților de cereale derulate. A contribuit, de asemenea, saltul înregistrat și de alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: minereurile și deșeuri de fier (+40,93%), îngrășămintele (+40,03%), petrolul  brut (+4,89%), cărbunii (+7,91%) și produsele metalice (+8,20%).
Traficul maritim a fost de 28.451.584 tone (în creștere cu 6,94% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 8.789.169 tone (mai mare cu 29,47%).
x    x    x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 32.236.056  tone de mărfuri, mai mult cu 14,24% față de ianuarie - iulie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+26,21%), produse petroliere (+32,92%), minereuri și deșeuri metalice (+20,45%), combustibili solizi (+7,91%) și îngrășăminte (+40,59%).
În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Dacă în primele șapte luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 35,95%, în ianuarie - iulie 2019 au reprezentat 35,71% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (15,81%), mărfurile containerizate (12,03%), hidrocarburile (11,18%), îngrășămintele și produsele chimice (8,38%), combustibilii solizi (7,70%) și produsele metalice (4,73%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.877.007 tone, respectiv 393.359 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,22%, în tone, și cu 1,99%, în TEU.
x    x    x
În lunile ianuarie - iulie 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 4.865.070 tone de mărfuri, mai mic cu 5,02% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburi, care dețin o pondere de 93,15% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au diminuat cu 6,09%. 
x    x    x
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 114.167 tone de mărfuri, cu 162,79% mai mult decât în ianuarie - iulie 2018. În structură, cimentul reprezintă 55,64% din traficul total, iar produsele petroliere 32,49%. 
x    x    x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 143,92 milioane de tone de mărfuri, în primele șapte luni ale anului 2019, în scădere cu 8,6% față de perioada de referință din 2018. 


Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 89,5 milioane tone de mărfuri, cu 1,2% mai puțin decât în ianuarie - iulie 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 13,4 milioane tone (-12,5%), Rostov pe Don - 8,7 milioane tone (-8,8%), Kavkaz - 10,5 milioane tone (-36,5%), Taman - 8,7 milioane tone (+21,3%), Temryuk - 2,7 milioane tone (+33,9%).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.1735 secunde