Video Despre depresie nu se mai vorbeşte doar în şoaptă! „Partea întunecată” a meseriei de navigator

18151
8
Depresia. Un subiect extrem de sensibil în lumea navigaţiei, o afecţiune care produce efecte devastatoare în special în rândul tinerilor care îşi doresc o carieră în domeniu. O problemă care nu mai poate fi tratată cu indiferenţă, care nu mai poate fi păstrată în tăcere. Instituţii din şapte ţări şi-au unit forţele pentru a identifica soluţii şi a implementa apoi rapid proceduri în şcolile de marină.

În perioada 28-30 octombrie, Universitatea Maritimă Constanţa este gazda unei sesiuni de pregătire a trainerilor din România, Bulgaria, Turcia, Ucraina, Albania, Georgia şi Muntenegru, cele şapte ţări care

şi-au dat mâna pentru a contura cursul de „Gestionare timpurie a stresului în rândul cadeţilor şi viitorilor navigatori”.

„Abordăm un subiect sensibil, este vorba despre «partea întunecată» a meseriei de navigator, despre care până acum s-a vorbit doar în şoaptă sau chiar deloc. Orice boală se declară, fie că e vorba de diabet, răceală, gripă etc., mai puţin depresia. Această problemă este ca o stigmă în societate, iar noi încercăm să spargem acest baraj, să ne apropiem studenţii, viitorii ofiţeri de marină, astfel încât, când se vor confrunta şi vor încerca să evite acest stres la bordul navelor, să ne contacteze, să ştie cu cine să vorbească şi să ştie că aceste lucruri sunt confidenţiale, că nu îşi vor pierde locurile de muncă şi că nu va râde cineva de afecţiunea lor. Este o afecţiune reală, care poate avea consecinţe foarte grave pentru individ, pentru comunitate, pentru mediul înconjurător”, a declarat, pentru ziarul „Cuget Liber”, preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, şef al Inspectoratului ITF România. 




De s-ar socoti şi dispariţiile pe mare…

Cu depresia nu este de glumit! O arată analiza datelor, statistica realizată la nivel mondial este îngrijorătoare, iar fenomenul este în expansiune, totul pe baza noilor coordonate de la bordul navelor, cu echipaje alcătuite din navigatori cu educaţii, culturi şi principii diferite.

„Statistica la nivel mondial ne arată că a crescut foarte mult rata sinuciderilor, iar noi avem, din păcate, o rată tot mai mare a unor asemenea tragedii la navigatorii români. Se întâmplă destul de des aceste lucruri. Din numărul total de cazuri, peste 30% sunt tineri navigatori, iar acest procent uriaş ne dă de gândit. Sunt studii efectuate de universităţi de prestigiu din lume şi toate arată că, din rata de 15% a cazurilor de depresii la bordul navelor, 10% duc la sinucideri. Luaţi exemplul concret al unei nave cu un echipaj de 15 persoane, una-două persoane pot intra mai întâi în depresie, apoi…”, a explicat interlocutorul nostru.

Iar în statistică nu sunt luate în calcul şi dispariţiile pe mare. „De cele mai multe ori, în spatele unei dispariţii stă o sinucidere, dar în acest caz familia navigatorului nu ar mai încasa compensaţiile”, a precizat Adrian Mihălcioiu.

O lecţie de viaţă

Aşadar, problema a fost identificată, trebuie făcut pasul următor: rezolvarea. 




„Noi ne propunem să dăm semnale pentru a recunoaşte depresia la bord, ca navigatorul să realizeze faptul că se întâmplă ceva, dar şi că se pot regla lucrurile cât timp încă nu sunt grave. Ne dorim să le oferim puncte de sprijin, navigatorii trebuie să ştie pe cine pot conta atunci când simt că au o problemă.

Suntem la jumătatea cursului (n.r. - marţi, 29 octombrie, ora 12.00, ora documentării pe teren), sunt multe lucruri interesante de aflat. Este chiar o lecţie de viaţă, o îmbinare a teoriei cu practica.

Îl avem în mijlocul nostru pe dr. Syed Asif Altaf, reprezentant ITF, specialist de marcă pe această ramură. A tratat foarte mulţi pacienţi şi îşi poate împărtăşi experienţa cu lectorii din curs, care, la rândul lor, să transmită mai departe informaţiile către studenţii şcolilor de marină”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Modulul „Gestionarea timpurie a stresului în rândul cadeţilor şi viitorilor navigatori” va fi introdus, la Constanţa, încă din această toamnă, în programa Academiei Navale «Mircea cel Bătrân» şi a Universităţii Maritime.

„În paralel, şi noi, pe linie de sindicat, vom avea întâlniri cu navigatori, cu studenţi, cadeţi. Am prevăzut ore de perfecţionare, de informare, de transmitere a acestor mesaje foarte importante”, a punctat liderul de sindicat. 



Comentează știrea

John Marinarul
29 octombrie 2024

Hai sictir Mihalcioi ,mafiot ce ești și cine te-a numit pe viață sa ne reprezinți !Zi așa că în firmele unde sunt numai români ,exemplu Histria și Intermed și care îți plătesc ție cotizația vrei nu vrei sunt multe javre de comandanți care determină aceasta depresie și care nu mai îi satura Dzeu de lovele .Nu mai spun multi nebrevetati veniți de la coada vacii .Daca îți plăcea pe mare nu o frecai pe acasă acum la program de 8 ore și weekend liber .

„Partea întunecată”
30 octombrie 2024

Pt. banii aia "platesti" cu multa sanatate. Dupa 3luni de zile, eu am debarcat desi ca munca doar "de stat pe scaun min. 12ore pe zi/zilnic, adica parfum de domnisoara comparativ cu caratul la cârcă si munca fizica". Si 1luna la patuc, cu raceala puternica la minte de la aer-conditionat ! Pt. mine nu s-a meritat pretul : Sanatate !

Marin Marian
30 octombrie 2024

Întotdeauna unde a fost echipaj romanesc au fost și multe pile, problema fiind ca mulți sint incompetenți ,ca dacă erau profesioniști plecau la companii străine. La Histria se fac presiuni asupra comandanților ca sa tina toți pilosii care cred ca dacă au pile comandantul este sluga lor și sunt intangibile. Eu nu va înțeleg pe ăștia care intr-adevar sunteți profesioniști de ce va mai pierdeți timpul în loc sa plecați la niște companii adevărate.

navigator
30 octombrie 2024

STIMATE DOMN ,LA CATA EXPERIENTA AVETI PE MARE ,CRED CA STITI CUM SE INCARCA CAII PESTE BUTOAIE ...!!!

Răspuns la:
Adăugat de : John Marinarul, 29 octombrie 2024
Hai sictir Mihalcioi ,mafiot ce ești și cine te-a numit pe viață sa ne reprezinți !Zi așa că în firmele unde sunt numai români ,exemplu...
Curea Nicu Marian
31 octombrie 2024

Pentru John Marinarul - Esti tare ”destept”. Creierul tau nu este nici cat ala de curca, dar asta este, mai sunt si din astia de-alde tine. Acest subiect este unul de foarte marte actualitate. Stersul la companiile straine se intampla. Sinuciderile si disparitiile s-au intamplat la nave cu echipaje multi-culturale. O initiativa extraordinara si nu ma asteptam sa se poata face asta in Romania. Bravoooo !

Ionel Dimeanu
31 octombrie 2024

Extraordinar, felicitari !

Romica Cumpanasu
31 octombrie 2024

Un demers foarte important pentru tinerii studenti de la scolile cu specific de marina. Felicitari acestui sindicat extraordinar, acestor oameni deosebiti

Un doctor cu un gand bun
31 octombrie 2024

Felicitari pentru initiativa aceasta; foarte rare asemenea demersuri in tara noastra! Nu uitam ca in timpul pandemiei, Sindicatul Liber al Navigatorilor impreuna cu firmele Histria, au donat Spitalului Clinic Judeţean, împreună cu firmele Histria, două aparate PCR CFX96 Touch Real-Time PCR Detection System cu 6000 de teste, tehnologie de vârf Sud Coreea care astazi sunt folosite in sectia de microbiologie a spitalului, salvand si ajutand mii de bolnavi si pentru asta multumim SLN ! Faceti o treaba extraordinara pentru navigatori !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5826 secunde