O întrebare pentru partidele și guvernanții României:

După ce ați prăpădit flota națională, după ce distrugeți Radionav, ARSVOM și ANR, veți desființa și Marea Neagră?

Vineri, 16 Iulie 2021, 00:01
2881
România este unica țară din lume care și-a distrus flota maritimă comercială și flota de pescuit oceanic pe timp de pace. Performanța aparține guvernanților social democrați și țărăniști din timpul regimurilor politice Iliescu și Constantinescu, precum și Fondului Proprietății de Stat (actualul AAS), căruia îi fuseseră încredințate spre administrare și privatizare companiile Navrom, Petromin, Romline și Compania Română de Pescuit Oceanic.





La data 1 ianuarie 1989, pavilionul românesc ocupa locul 26 între flotele lumii, cu un tonaj brut total de 3.561.000 tone. Iar la sfârșitul anului 1989, România avea 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw și o flotă de pescuit oceanic de circa o sută de nave. Astăzi, sub pavilionul românesc mai sunt doar trei nave maritime comerciale. Este vorba de cargoul de 8.750 tdw „Albatros“, construit în 1977 și transformat în laborator-școală, și ferry-boat-urile de 12.000 tdw „Eforie“ şi „Mangalia“, construite în 1991, care sunt în conservare încă din 2008.

Radionav – victima Guvernului Dăncilă

Opera de distrugere a sectorului naval continuă în zilele noastre, prin desființarea unor instituții vitale pentru siguranța navigației, pentru căutarea și salvarea vieții omenești pe mare.



Pe data de 3 septembrie 2019, în timpul Guvernului Dăncilă, reprezentanții Ministerului Transporturilor, în adunarea generală extraordinară a acționarilor, au decis dizolvarea Companiei Naționale de Radiocomunicații Navale „Radionav", unitate cu o istorie de 83 de ani, care avea următoarele atribuții: îndeplinirea angajamentelor de trafic de radiocomunicații navale de apel, pericol și salvare ce revin României în conformitate cu convențiile internaționale la care este parte; ascultarea continuă pe frecvențele internaționale de apel și pericol; transmiterea de semnale de alarmare, în caz de recepționare a unui mesaj de pericol; alarmarea factorilor responsabili de la uscat, în caz de recepționare a unui semnal de pericol de la o navă; transmiterea situației meteo; transmiterea de avize pentru navigatori.

Compania a intrat în insolvență, iar personalul ei s-a redus de la 50 de angajați, câți erau la finele anului 2018, la 3 salariați, în anul 2020.



Pentru că atribuțiile și aparatura sa (sistemul goniometric VHF-RDF - Radio Direction Finder, pentru localizarea navelor maritime aflate în pericol în zona de responsabilitate a României; serviciul NAVTEX; sistemul A1 VHF; sistemul A2 MFHF) nu au fost preluate de nimeni, România nu își mai îndeplinește obligațiile ce îi revin prin convențiile și tratatele naționale.



ARSVOM – pe lista victimelor


În anul 2021, i-a venit rândul Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) să fie desființată. Instituția a luat naștere în iulie 2004, prin transformarea fostului Grup de Intervenții și Salvare Navală, pentru a efectua activitatea de căutare și salvare a vieții omenești pe mare și intervenții în caz de poluare. La fel ca și Radionav, a fost creată pentru a duce la îndeplinire obligațiile ce îi revin statului român prin convențiile și acordurile internaționale. Este vorba de: Convenția Internațională privind Căutarea și Salvarea Vieții Omenești pe Mare (SAR 1979); Convenția internațională „SOLAS 1974” privind Ocrotirea Vieții Omenești pe Mare (SOLAS 1974); Acordul de cooperare privind serviciile de căutare și salvare pe mare, între statele riverane Mării Negre, semnat la Ankara, în 1988.



La începutul lunii iunie 2021, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că va desființa agenția, urmând ca atribuțiile ei să fie preluate de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

Motive cusute cu ață albă

În declarația publică de la acea dată, șeful transporturilor române a susținut că ARSVOM n-a fost în stare să intervină la salvarea echipajului de pe nava ucraineană „Volgobalt 176”, lăsând să înțeleagă că instituția este incapabilă să își îndeplinească misiunea pentru care a fost înființată. Afirmațiile au fost combătute de Sindicatul Liber al Marinarilor din ARSVOM, printr-o informare adresată primului-ministru Florin Cîțu și ministrului Cătălin Drulă, la care sunt atașate documente de necontestat, ce contrazic nefericita declarație.



Iată, în perioada 2010 – 2020, ARSVOM a efectuat 437 de intervenții, din care: 367 de intervenții de căutare și salvare a vieților omenești pe mare (SAR), 57 de intervenții în cazuri de poluare (OPRC), 10 intervenții de remorcaj, 2 intervenții pentru stingerea incendiilor și o intervenție pentru spargerea ghețurilor. Astfel stând lucrurile, rezultă că motivele invocate de ministrul Drulă pentru desființarea ARSVOM sunt cusute cu ață albă, că substratul acestei decizii este cu totul altul.



De altfel, în urma întâlnirii din data de 12 iulie 2021, cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu și Doina Cojocaru – noua șefă a direcției navale, sindicaliștii s-au convins că, la Ministerul Transporturilor, totul e în ceață. Nimeni nu știe cum se va face trecerea atribuțiilor ARSVOM către IGSU, dacă vor fi transferate, totodată, dotările și personalul Agenției.

ANR are vise urâte

Eforturile de distrugere a structurilor din domeniul naval nu se vor încheia aici. Sunt gata să bag mâna în foc că, după Radionav și ARSVOM, îi va veni rândul Autorității Navale Române să fie ciuntită și, în cele din urmă, desființată. Parcă văd că, mâine – poimâine, ministrului Transporturilor îi va veni ideea să transfere atribuțiile ANR și ale căpităniilor portuare la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență,





Dacă guvernanții români ar putea…


Stimați cititori, istoria din ultimii 30 de ani a navigației românești, extrem de bogată în acțiuni distructive înfăptuite de guvernații români, mă îndreptățește să cred că, așa cum flota maritimă comercială, flota de pescuit oceanic și Compania Națională de Radiocomunicații Navale „Radionav" au fost distruse, aceeași soartă o vor avea Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare și Autoritatea Navală Română. Astăzi sunt din ce în ce mai convins că, dacă ar putea, guvernanții români ar desființa și Marea Neagră.



Pagina a fost generata in 0.3208 secunde