După trafic, şi investiţiile „explodează” în portul Constanţa. Contracte de sute de milioane de euro!

2304
După trafic, şi investiţiile „explodează” în portul Constanţa. Contracte de sute de milioane de euro! - 1-1684240045.jpg

Articole de la același autor

Devenit, după invazia Ucrainei de către Rusia, un nod strategic pentru transportul maritim şi un pol de stabilitate în regiune, portul Constanţa îşi menţine trendul ascendent din ultimii ani, traficul de mărfuri ajungând la cote istorice. În aceste condiţii, nu e de mirare că administraţia portuară a pregătit, pentru anul acesta, un program de investiţii pe măsură.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor portuari şi pentru a le oferi condiţii de atragere a traficului de mărfuri, conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, a conceput o serie de proiecte de investiţiile în infrastructura portuară, atât din fonduri europene, cât şi din surse proprii.

„Sunt deja aprobate, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), proiecte în valoare de aproape 100 milioane euro, aflate în diferite stadii de implementare”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul general al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Florin Vizan.

Astfel, sunt în derulare proiectul de extindere la patru benzi de circulaţie a drumului existent dintre Poarta 10 bis şi Poarta 10, cel de modernizare a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice în portul Constanţa şi cel de extindere a cheurilor danelor 10 şi 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor.

De asemenea, sunt în evaluare două proiecte prin POIM, mecanismul Solidarity Lanes, în valoare de circa 4 milioane euro, pentru construcţia a două noi parcări şi a unui drum în zona de sud a portului.

„Prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, sunt în pregătire proiecte în valoare de peste 500 milioane euro, dintre care amintesc câteva: extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului «Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre - Marea Neagră» cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8 spre zona de nord a portului Constanţa, valoare estimată de 30,7 milioane euro; Master Plan de infrastructură rutieră - Reabilitarea, modernizarea şi extinderea infrastructurii rutiere (drumuri, pasaje, inclusiv pod rutier peste Canalul de legătură) şi de acces în portul Constanţa şi zona Midia, valoare estimată de 115 milioane euro; dragaje de investiţii în portul Constanţa (zonele Constanţa, Midia şi Mangalia), inclusiv lărgirea gurii de acces Midia, valoare estimată de 130 milioane euro; modernizarea infrastructurii de distribuţie a energiei electrice în portul Constanţa - etapa II, valoare estimată 95 milioane euro; dezvoltarea capacităţii feroviare în sectorul fluvio-maritim al portului Constanţa - etapa II - 10 milioane euro; extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă şi a sistemului de canalizare - etapa I - 28 milioane euro; realizare cheuri în portul Constanţa - zona Midia, inclusiv umpluturi în spatele construcţiilor de acostare şi sistematizarea teritoriului - 75 milioane euro; realizarea unui parc fotovoltaic - 7,5 milioane euro; parcare securizată cu facilităţi de staţionare, în vecinătatea accesului din autostrada A4 - circa 15 milioane euro”, a explicat directorul general Florin Vizan.

„Undă verde” pentru PROTECT şi E-COLD

Alte două proiecte, a căror valoare totală „sare” de 33 milioane de euro, sunt aprobate prin CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei - Connecting Europe Facility). Este vorba despre modernizarea infrastructurii şi protecţiei mediului în portul Constanţa PROTECT, în valoare de 15,03 milioane euro, respectiv asigurarea condiţiilor electrice de racordare la cheu a navelor în portul Constanţa (regim Cold Ironing) E-COLD, în valoare de 18,8 milioane euro.

„Anul trecut, am început numeroase investiţii şi reparaţii din fonduri proprii, la acestea se vor adăuga altele noi, bugetul companiei pentru aceste lucrări fiind de aproape 300 milioane lei”, a mai spus directorul general Florin Vizan. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4146 secunde