Ești agent economic? Iată ce trebuie să știi!
153
Articole de la același autor
Nu mai are preț pământul? În județul Constanța se vând terenuri agricole și cu 2 bani metrul pătrat
03 Februarie 2022
Vești bune pentru navigatorii români după întâlnirea liderilor SLN cu ministrul Sorin Grindeanu
24 Ianuarie 2022
O măsură în beneficiul marinarilor români aflați la bordul navelor
06 Ianuarie 2022
Sindicatul din Șantierul Naval Constanța declanșează campania pentru reducerea fiscalității salariale în construcțiile de nave
05 Ianuarie 2022
Veste bună pentru navigatori! Ce se întâmplă cu prelungirea valabilităţii carnetului de marinar
07 Februarie 2022
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual devine obligatorie, începând cu data de 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfășoară activități economice într-o formă de activitate autorizată
Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.
În situația în care contribuabilii, plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii, plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță, atenționează Autoritatea Națională de Administrare Fiscală.
„Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 1 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi etc.
Reamintim faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24 de ore din 24 de ore, șapte zile din șapte zile. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.
Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă”, precizează ANAF.
Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:
- accesând portalul ANAF, la secțiunea „Servicii Online”;
- vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com;
- telefonic, apelând Call Center-ul ANAF, la nr. 031.403.91.60.
- accesând portalul ANAF, la secțiunea „Servicii Online”;
- vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com;
- telefonic, apelând Call Center-ul ANAF, la nr. 031.403.91.60.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 06 Februarie 2022
Duminică, 06 Februarie 2022
Vineri, 28 Ianuarie 2022
Miercuri, 26 Ianuarie 2022
Luni, 24 Ianuarie 2022
Vineri, 14 Ianuarie 2022
Duminică, 02 Ianuarie 2022
Joi, 23 Decembrie 2021
Vineri, 04 Februarie 2022
Miercuri, 05 Ianuarie 2022