Europa își pune speranțele în "generația digitală"

241
Raportul Comisiei Europene privind competitivitatea digitală arată că sectorul digital comunitar a înregistrat mari progrese începând cu 2005. Astăzi, 56% dintre europeni folosesc în mod regulat internetul, iar 80% dintre ei, prin intermediul unei conexiuni de mare viteză (față de doar o treime în 2004).
Europa este liderul mondial în materie de internet în bandă largă, fiind primul continent cu adevărat "mobil" din lume. Numărul abonaților la serviciile de comunicații mobile l-a depășit pe cel al cetățenilor (un nivel de 119%).
Pentru ca Europa să se poată redresa cu adevărat în urma crizei economice, este esențial să ne bazăm pe potențialul economiei digitale, apreciază Comisia Europeană. Viviane Reding, comisarul european pentru societate informațională și mass-media, consideră că: "Economia digitală a Europei prezintă un enorm potențial de generare a unor venituri foarte mari în toate sectoarele, dar pentru a transforma acest avantaj în creștere sustenabilă și noi locuri de muncă, guvernele trebuie să joace un rol conducător, prin adoptarea de politici coordonate vizând demolarea barierelor existente în calea noilor servicii. Ar trebui să profităm de oportunitatea pe care ne-o oferă o nouă generație de europeni care vor ajunge în curând să hotărască lucrurile pe piața europeană. Acești tineri utilizează intensiv internetul și sunt, de asemenea, consumatori foarte pretențioși. Pentru a elibera potențialul economic al acestor «nativi digitali», trebuie ca accesul la conținutul digital să devină ușor și echitabil."
Tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani sunt cei mai activi utilizatori ai internetului: 73% dintre ei folosesc în mod regulat servicii avansate pentru a crea și pune la dispoziție conținut online - de două ori mai mult decât media la nivelul populației UE (35%). 66% dintre toți europenii cu vârsta sub 24 de ani utilizează internetul în fiecare zi, față de media UE de 43%. De asemenea, conform unui studiu al Comisiei Europene privind competențele digitale, aceștia au competențe mai avansate în domeniul internetului decât restul populației.
Cu toate că "generația digitală" pare refractară la ideea de a plăti pentru descărcarea sau vizionarea online a conținuturilor precum materiale video sau muzică (33% declară că nu doresc să plătească nimic, ceea ce reprezintă dublul mediei la nivelul UE), tinerii au plătit, în realitate, pentru acest gen de servicii, de două ori mai mult decât restul populației, De asemenea, ei sunt mai dispuși să plătească pentru oferte de servicii și calitate mai bune.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7415 secunde