Începe "revoluția feroviară" din portul Constanța! Se vor face investiții de miliarde de lei

536
1
Începe
Guvernul României a aprobat modernizarea infrastructurii feroviare din Constanța, lucrarea fiind de utilitate publică de interes național. Valoarea investiției, care se va întinde pe o perioadă de patru ani, se ridică la 5.355.566.000 de lei. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat. Vor fi executate lucrări de modernizare a 257,80 kilometri de cale ferată și vor fi construite linii feroviare simple cu lungimea de 13,60 kilometri.

În cadrul investiției vor fi realizate următoarele lucrări:

- o grupă de așteptare, care degrevează liniile de primire-expediere din stațiile de cale ferată din port de timpii mari de staționare, în vederea intrării la frontul de încărcare-descărcare (de la câteva ore la câteva

zile, în prezent);

- înzestrarea stațiilor de cale ferată cu centralizare electronică a instalațiilor de semnalizare, centralizarea schimbătoarelor din grupele de primire-expediere, dar și din grupele de manevră până la schimbătorul de acces pe linia de la frontul de încărcare-descărcare;

- comanda stațiilor de cale ferată din Centrul de Management al Traficului Constanța;

- electrificarea tuturor liniilor de cale ferată din portul Constanța exceptând liniile de încărcare-descărcare, cu efecte pozitive asupra mediului;

- refacerea infrastructurii și suprastructurii căii ferate;

- înlocuirea podețelor care nu mai corespund din punct de vedere funcțional și realizarea unui pod de încrucișare, care va crește capacitatea de transport și operare în port;

- montarea instalațiilor de centralizare electronice de semnalizare, atât în posturile centrale din stații, cât și în posturile locale aferente dispozitivului feroviar din zona portului;

- modernizarea tuturor instalațiilor de telecomunicații, prin înlocuirea

echipamentelor existente cu echipamente moderne de ultimă generație și implementarea de instalații noi de telecomunicații;

- lucrări de electrificare, care constau în înlocuirea totală a instalațiilor vechi și electrificarea altor grupe de linii, atât în port, cât și în afara acestuia, ceea ce va crește considerabil capacitățile de transport electric, operarea și manevrabilitatea materialului rulant;

- lucrări ample de protecție a instalațiilor din cale ferată și vecinătate, care oferă posibilitatea ca împământarea și conexiunile la returul curentului de tracțiune din stații, grupe să fie mai centralizate și uniforme din punct de vedere al soluției, cu avantaje în viitoarele intervenții de reparații (timpi de închidere mai mici);

- reabilitarea și modernizarea instalațiilor fixe de tracțiune electrică, prin

adoptarea unui sistem de alimentare și secționare a liniei de contact care să asigure o creștere a oportunității intervențiilor în sistem, prin teleconducerea procesului distribuit;

- lucrări de construcții civile, respectiv realizarea de clădiri noi care să corespundă exigențelor impuse de creșterea capacității feroviare, cu mentenanță scăzută per total, raportat la întreg patrimoniul de clădiri din zona portuară, cu intervenții la anvelopantă, finisaje, la clădirile existente care își păstrează funcționalitatea;

- eliminarea cocoașelor de triere dintre cele două mari grupe de linii din port (zona B);

- lucrări de consolidări, care vor duce la mărirea spațiului rezultat din

sistematizarea dispozitivului de linii și optimizarea activității de manevră.

Comentează știrea

1mld. euro
12 noiembrie 2022
1mdl. euro

Cind vezi galbenii pe masa, mai intrebi numele boierului ? E bine sanatos acolo, ca se pricepe la pungasie si poate mai trebuie si de scoala (["copii la Container"], da sintem la vapoare aici ?)

Pagina a fost generata in 0.3333 secunde