Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite

3196
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite - port-1713458981.jpg

Articole de la același autor

Directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, a explicat ce se va schimba în port în urma unei posibile investiții despre care s-a discutat în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite.


„Acesta a fost principalul proiect pe care s-a discutat, extinderea capacității Portului Constanța cu până la 25%, prin investiția în molurile 3 și 4”, a declarat Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța.


Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța: „Investiția minimă ar fi de peste 1,2 miliarde de euro, iar investitorii fac parte dintr-un fond suveran de investiții, cu o largă deschidere asupra proiectelor de infrastructură și de digitalizare, din Emiratele Arabe, Abu Dhabi”.


Directorul general al Portului Constanța a explicat și ce înseamnă creșterea capacității portului: „Anul trecut, portul Constanța a avut o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone, pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone. Vom avea practic minimum 120 – 125 de milioane de tone capacitate de operare efectivă, care va reprezenta principala poartă de tranzit și de operare a mărfurilor atât pentru Inițiativa celor trei mări, cât și pentru UE”, a spus Mihai Teodorescu la tvrinfo.ro


Investiția va fi făcută printr-un parteneriat public privat între Guvernul României și un fond de investiții, prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța, dar totodată se va merge în paralel cu tot ceea ce înseamnă linii de finanțare europene și surse proprii guvernamentale.


Mihai Teodorescu a spus că într-o lună – două inițiativa va fi bine definită.


Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța: „Vom avea 17 dane noi, pregătite de operare, adâncimile vor porni de la 16,5 metri până la 19 metri. Cel mai mare port de la Marea Neagră va putea opera cele mai mari nave care vor tranzita și vor opera în Marea Neagră pentru tot ce va putea însemna traficul de marfă în UE și nu numai”.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4669 secunde