Ministerul Transporturilor a atras sume record din fondurile europene, în anul 2022
200
Articole de la același autor
NAVĂ CU PETROL, LOVITĂ DE O BOMBĂ LANSATĂ CU DRONA! Care e starea echipajului de la bord
18 Noiembrie 2022
ANR vrea uniforme noi de iarnă și vară pentru personalul de teren și din birouri. Cele vechi s-au demodat!
24 Noiembrie 2022
DE PE VAPOR, DIRECT PE MÂNA MEDICILOR! Comandantul unei nave, preluat cu elicopterul și transportat la spital
09 Noiembrie 2022
Moș Crăciun vine la copiii lupilor de mare
07 Decembrie 2022
Le-a ajuns cuțitul la os! Sindicaliștii de la Damen Shipyards Mangalia protestează la ușa ministrului Economiei
12 Decembrie 2022
2022 a fost anul plăților record din fonduri europene, pentru contractele de investiții din infrastructura de transport a României.
Potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, evoluția sumelor plătite din fonduri europene, în intervalul 2018 – 2022 a fost următoarea:
- în 2022 - 2,27 miliarde de euro;
- în 2021 - 1,41 miliarde de euro;
- în 2020 - 1,22 miliarde de euro;
- în 2019 - 0,850 miliarde de euro;
- în 2018 - 0,51 miliarde de euro.
- în 2022 - 2,27 miliarde de euro;
- în 2021 - 1,41 miliarde de euro;
- în 2020 - 1,22 miliarde de euro;
- în 2019 - 0,850 miliarde de euro;
- în 2018 - 0,51 miliarde de euro.
Cea mai mare creștere a sumelor plătite a avut loc în cazul proiectelor de infrastructură rutieră:
- în 2022 - 1,75 miliarde de euro;
- în 2021 - 0,98 miliarde de euro;
- în 2020 - 0,73 miliarde de euro;
- în 2019 - 0,40 miliarde de euro;
- în 2018 - 0,26 miliarde de euro.
- în 2022 - 1,75 miliarde de euro;
- în 2021 - 0,98 miliarde de euro;
- în 2020 - 0,73 miliarde de euro;
- în 2019 - 0,40 miliarde de euro;
- în 2018 - 0,26 miliarde de euro.
Tot în anul 2022, în domeniul transporturilor au fost semnate contracte în valoare de 9,74 miliarde de euro. De asemenea, sunt în curs de semnare contracte în valoare de 409 milioane de euro, rezultând o valoare totală de 10,2 miliarde de euro.
În anii precedenți, s-au înregistrat următoarele valori ale contractelor semnate:
- în 2021- 966 de milioane de euro;
- în 2020 - 2,9 miliarde de euro;
- în 2019 – 892 de milioane de euro;
- în 2018 - 877 de milioane de euro.
În anii precedenți, s-au înregistrat următoarele valori ale contractelor semnate:
- în 2021- 966 de milioane de euro;
- în 2020 - 2,9 miliarde de euro;
- în 2019 – 892 de milioane de euro;
- în 2018 - 877 de milioane de euro.
În cazul infrastructurii rutiere, contractele de lucrări semnate sunt în valoare de 5,36 miliarde de euro si însumează peste 220 de kilometri de autostradă, dintre care principalele proiecte sunt A1: Sibiu-Pitești și A7 Ploiești-Pașcani.
În cazul sectorului feroviar, contractele de lucrări semnate sunt în valoare de 3,53 miliarde de euro. Acestea însumează peste 240 de kilometri de cale ferată de mare viteză. Principalele proiecte sunt Arad-Timișoara-Caransebeș și Cluj-Episcopia Bihor.
Totodată, contractul ce vizează primele trenuri noi achiziționate de România în ultimii 20 de ani are o valoare de 603 de milioane de euro.
Totodată, contractul ce vizează primele trenuri noi achiziționate de România în ultimii 20 de ani are o valoare de 603 de milioane de euro.
În cazul sectorului aerian, contractele de lucrări semnate sunt în valoare de 249 de milioane de euro și vizează construcții de terminale și reabilitări de piste pentru majoritatea aeroporturilor din România.
În sectorul naval, valoarea totală a contractelor este de 110 milioane de euro, iar în cazul metroului, contractele au o valoare de 288 milioane de euro.
În sectorul naval, valoarea totală a contractelor este de 110 milioane de euro, iar în cazul metroului, contractele au o valoare de 288 milioane de euro.
Tot în 2022 au fost semnate 98 de contracte de finanțare cu o valoare totală de 14.053 milioane de euro.
„Astăzi, când tragem linie și facem bilanțul, putem afirma că suntem în situația fericită de a constata că ceea ce ne-am propus am realizat. Deciziile corecte au determinat creșterea numărului de proiecte mature. Avem contracte mai bine scrise și, astfel, putem să atragem mai mulți bani europeni. Am spus de atâtea ori că dezvoltarea României stă și în capacitatea celor implicați în absorbția fondurilor europene de a ști să scrie, implementa și monitoriza un proiect, astfel încât tot ce ne propunem să fie finalizat la termen. Pe cei care au înțeles mesajul meu îi felicit pentru munca depusă și sunt sigur că în 2023 vom realiza împreună, din nou, un an al recordurilor în absorbția fondurilor europene în transporturi”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
„Astăzi, când tragem linie și facem bilanțul, putem afirma că suntem în situația fericită de a constata că ceea ce ne-am propus am realizat. Deciziile corecte au determinat creșterea numărului de proiecte mature. Avem contracte mai bine scrise și, astfel, putem să atragem mai mulți bani europeni. Am spus de atâtea ori că dezvoltarea României stă și în capacitatea celor implicați în absorbția fondurilor europene de a ști să scrie, implementa și monitoriza un proiect, astfel încât tot ce ne propunem să fie finalizat la termen. Pe cei care au înțeles mesajul meu îi felicit pentru munca depusă și sunt sigur că în 2023 vom realiza împreună, din nou, un an al recordurilor în absorbția fondurilor europene în transporturi”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 19 Octombrie 2022
Vineri, 09 Decembrie 2022
Duminică, 27 Noiembrie 2022
Marţi, 08 Noiembrie 2022
Miercuri, 02 Noiembrie 2022
Duminică, 09 Octombrie 2022
Marţi, 13 Decembrie 2022
Miercuri, 30 Noiembrie 2022
Marţi, 18 Octombrie 2022