În primul semestru al anului 2021

Nouă nave sub standard au fost reținute în porturile maritime românești

193
Nouă nave sub standard au fost reținute în porturile maritime românești - fondnouanavesubstandardaufostret-1625411846.jpg
• Inspectorii de la Port State Control au verificat 253 de nave

În primele șase luni ale anului 2021, inspectorii de la Port State Control din porturile Mării Negre au reținut un număr de 86 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă fuseseră reținute 124 de nave în 2020 și 96 de nave în 2019. Scăderea numărului detențiilor de la un an la altul demonstrează că exigența sporită a autorităților portuare din această zonă dă roade. Piața Mării Negre începe să se curețe de coșciugele plutitoare, de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune.


Marea Neagră își câștigase, în trecut, un trist renume, fiind considerată printre cele mai periculoase din lume. Pentru numărul mare de accidente se dădea vina pe furtunile iscate din senin, care luau prin surprindere hârburile trimise pe mare, la pieire sigură.

În primele șase luni ale anului 2021, în topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 63 de nave, fiind urmate de: România cu 9 nave, Ucraina cu 6 nave, Bulgaria cu 5 nave, Turcia cu 3 nave și Georgia cu zero nave.

Evită porturile românești

În porturile maritime românești, inspectorii de la Port State Control au verificat în primele șase luni un număr de 253 de nave, din care: 167 de nave în portul Constanța, 36 de nave în portul Midia, 31 de nave în portul Galați, 10 nave în portul Tulcea, 6 nave în portul Brăila și 3 nave în portul Mangalia. Faptul că, din cele 253 de nave inspectate, doar 9 nave au fost reținute, respectiv 3,56%, este cea mai bună dovadă că navele sub standardele tehnice internaționale evită porturile românești.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Tunisia, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova; Tanzania, Sierra Leone, Ucraina și Insulele Comore.

Scăderea numărului de rețineri în porturile românești, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, de la 37 de nave în 2015 la 35 nave în 2016, la 33 nave în 2017, la 13 nave în 2018, la 14 nave în 2019, la 3 nave în 2020 și la 9 nave în 2021 demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au dat roade. Acestea ocolesc porturile României.

Navele de pe lista rușinii

Printre cele nouă nave reținute în primele șase luni din 2021, de către inspectorii de Port State Control români se numără:

- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Nabolsi I” (1.259 tone registru brut, construită în 1971, pavilion Panama), în zona Midia;

- cargoul „Anna M” (998 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Moldova), în portul Constanța;

- cargoul „Flamuri” (6.508 tone registru brut, construit în 2005, pavilion Panama), în portul Constanța;

- bulk carrier-ul „Akdeniz M” (19.762 tone registru brut, construit în 2002, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „MSC Sheila” (12.392 tone registru brut, construit în 1998, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Orel 3” (2.571 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Ucraina), în portul Constanța;

- remorcherul „Cristos LXI” (638 tone registru brut, construit în 1974, pavilion Panama), în portul Tulcea;

- tancul chimic „Black Fuel” (1.581 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Tanzania), în portul Constanța;

- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Mariona Star” (1.895 tone registru brut, construită în 1972, pavilion Tanzania), în portul Galați.

Noul regim de inspecții

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție de profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2571 secunde