Piesă de muzeu! O locomotivă mai veche de 100 de ani, expusă în Gara CF Constanţa

11467

Articole de la același autor

În Gara CF Constanţa, se află expusă o locomotivă fabricată în anul 1911, de tip Bft-n, care a fost fabricată de compania germană Orenstein & Koppel la începutul secolului XX. Cu o lungime de doar 5,9 metri şi greutatea de 18 tone, vechea locomotivă avea o putere de 60 CP şi dezvolta o viteză maximă de 15 km/ oră.

„În afară de dimensiunile reduse pentru o locomotivă, o altă particularitate este că nu avea un cuptor pentru a arde combustibilul necesar încălzirii apei din cazan, pentru a produce astfel aburul necesar punerii în mişcare.

Este dotată cu un tanc de înmagazinare care era încărcat direct cu abur de la un boiler. Acest tip de locomotivă a fost creat special pentru manevre în locuri care prezintă pericol de foc şi explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR Infrastructură Constanţa. 




Locomotiva expusă în Gara CF Constanţa a fost fabricată pentru rafinăria Astra Ploieşti şi a fost folosită pentru deplasarea vagoanelor-cisternă destinate produselor descărcate de pe navele ce ajungeau în Portul Constanţa, în zona depozitelor care în prezent aparţin societăţii Oil Terminal.

După o exploatare de aproximativ 50 de ani, a fost garată în curtea aceleiaşi societăţi până în anul 2015.

Locomotiva a fost recondiţionată timp de de şase luni, de către personalul din cadrul secţiei Mecanică a societăţii Oil Terminal, în colaborare cu inginerul specialist al SRCF Constanţa Radu Bellu, iar apoi a fost expusă în Gara CF Constanţa.

Locomotiva de tip Bft-n reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip care mai există în România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.6825 secunde