Piesă de muzeu! O locomotivă mai veche de 100 de ani, expusă în Gara CF Constanţa
11467
Articole de la același autor
Documentar: 27 septembrie 1909 - inaugurarea oficială a Portului Constanţa
27 Septembrie 2023
Documentar CFR Infrastructură Constanţa. Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea şi al podului feroviar de la Giurgeni
22 Septembrie 2023
Documentar CFR Infrastructură Constanţa: 128 de ani de la inaugurarea Podului Anghel Saligny
14 Septembrie 2023
Mihai Daraban: "Apetitul de consum al aparatului de stat este imposibil de satisfăcut"
05 Octombrie 2023
În Gara CF Constanţa, se află expusă o locomotivă fabricată în anul 1911, de tip Bft-n, care a fost fabricată de compania germană Orenstein & Koppel la începutul secolului XX. Cu o lungime de doar 5,9 metri şi greutatea de 18 tone, vechea locomotivă avea o putere de 60 CP şi dezvolta o viteză maximă de 15 km/ oră.
„În afară de dimensiunile reduse pentru o locomotivă, o altă particularitate este că nu avea un cuptor pentru a arde combustibilul necesar încălzirii apei din cazan, pentru a produce astfel aburul necesar punerii în mişcare.
Este dotată cu un tanc de înmagazinare care era încărcat direct cu abur de la un boiler. Acest tip de locomotivă a fost creat special pentru manevre în locuri care prezintă pericol de foc şi explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR Infrastructură Constanţa.
Locomotiva expusă în Gara CF Constanţa a fost fabricată pentru rafinăria Astra Ploieşti şi a fost folosită pentru deplasarea vagoanelor-cisternă destinate produselor descărcate de pe navele ce ajungeau în Portul Constanţa, în zona depozitelor care în prezent aparţin societăţii Oil Terminal.
După o exploatare de aproximativ 50 de ani, a fost garată în curtea aceleiaşi societăţi până în anul 2015.
Locomotiva a fost recondiţionată timp de de şase luni, de către personalul din cadrul secţiei Mecanică a societăţii Oil Terminal, în colaborare cu inginerul specialist al SRCF Constanţa Radu Bellu, iar apoi a fost expusă în Gara CF Constanţa.
Locomotiva de tip Bft-n reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip care mai există în România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.
„În afară de dimensiunile reduse pentru o locomotivă, o altă particularitate este că nu avea un cuptor pentru a arde combustibilul necesar încălzirii apei din cazan, pentru a produce astfel aburul necesar punerii în mişcare.
Este dotată cu un tanc de înmagazinare care era încărcat direct cu abur de la un boiler. Acest tip de locomotivă a fost creat special pentru manevre în locuri care prezintă pericol de foc şi explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR Infrastructură Constanţa.
Locomotiva expusă în Gara CF Constanţa a fost fabricată pentru rafinăria Astra Ploieşti şi a fost folosită pentru deplasarea vagoanelor-cisternă destinate produselor descărcate de pe navele ce ajungeau în Portul Constanţa, în zona depozitelor care în prezent aparţin societăţii Oil Terminal.
După o exploatare de aproximativ 50 de ani, a fost garată în curtea aceleiaşi societăţi până în anul 2015.
Locomotiva a fost recondiţionată timp de de şase luni, de către personalul din cadrul secţiei Mecanică a societăţii Oil Terminal, în colaborare cu inginerul specialist al SRCF Constanţa Radu Bellu, iar apoi a fost expusă în Gara CF Constanţa.
Locomotiva de tip Bft-n reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip care mai există în România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 17 Octombrie 2023
Luni, 16 Octombrie 2023
Marţi, 03 Octombrie 2023
Vineri, 29 Septembrie 2023
Joi, 28 Septembrie 2023
Vineri, 22 Septembrie 2023
Vineri, 15 Septembrie 2023
Luni, 16 Octombrie 2023
Vineri, 15 Septembrie 2023