Portul Constanța a dat lovitura pe piața Mării Negre

1550
5
Portul Constanța a dat lovitura pe piața Mării Negre - portulconstanta1348249213-1348264218.jpg
Criză, criză, dar nu și pe piața Mării Negre. Mai toate porturile din zonă raportează creșteri semnificative ale traficului de mărfuri. 
În primele opt luni ale anului 2012, porturile rusești din Bazinul Azov - Marea Neagră au manipulat 115,2 milioane tone de mărfuri. Față de aceeași perioadă din 2011, sporul este de 4%. 
Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a derulat 79,1 milioane tone, cu o creștere de 3,5%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Rostov pe Don - 7,2 milioane tone (+26,6%), Kavkaz - 5,5 milioane tone (+8,7%), Azov - 3,1 milioane tone (+21,6%), Yeysk - 2,92 milioane tone (-3%), Taganrog - 2,3 milioane tone (+1,4%), Tuapse - 11,9 milioane tone (-6,5%), Temryuk - 1,4 milioane tone (-16,2%).
Porturile maritime românești au avut, pe ansamblu, o evoluție bună, fluxurile de mărfuri totalizând 34.176.133 tone. Creșterea de trafic de 14,97% confirmă tendințele pozitive din economia națională.
Portul Constanța poate fi declarat performerul anului, datorită saltului spectaculos de 17,05%. Traficul de mărfuri a totalizat 30.321.007 tone. 
Evoluția se datorează cu precădere cerealelor. Cantitatea manipulată a crescut cu 69,75% și a ajuns la o pondere de 31% în totalul fluxurilor de mărfuri. Iată cum arată radiografia traficului, pe grupe de mărfuri (în paranteză sunt datele pentru 2011): 
a. în creștere 
- cereale - 9.399.747 tone (5.537.890 tone);
- articole diverse - 4.809.108 tone (4.301.449 tone);
- minereuri de fier și fier vechi - 4.150.195 tone (2.806.063 tone);
- minereuri și deșeuri neferoase - 1.861.425 tone (1.538.056 tone);
- îngrășăminte - 1.482.114 tone (1.432.767 tone);
- produse petroliere - 1.503.550 tone (1.387.042 tone);
- ciment - 253.063 tone (123.763 tone);
- minerale brute sau prelucrate - 222.734 tone (149.859 tone);
- echipamente, mașini - 186.292 tone (173.902 tone);
- piele, textile, confecții - 117.390 tone (44.381 tone);
- sticlă, sticlărie, produse ceramice - 49.241 tone (24.969 tone);
- articole fabricate din metal - 2.756 tone (1.558 tone);
b. în scădere 
- cărbune - 2.293.027 tone (2.388.513 tone);
- produse metalice - 1.281.995 tone (1.433.330 tone);
- petrol brut  - 820.144 tone (1.511.164  tone);
- produse chimice - 646.681 tone (1.165.939 tone);
- lemn, plută - 632.097 tone (633.738 tone);
- semințe uleioase - 305.107 tone (830.880 tone);
- produse alimentare - 271.712 tone (381.808 tone);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 18.320 tone (31.291 tone).
Traficul de mărfuri containerizate a totalizat 4.555.988 tone, respectiv 468.316 TEU, cu o creștere de 5,96%, respectiv 7,69%.
Portul Midia a reușit să recupereze pierderile din primele șapte luni ale anului și să treacă pe plus, cu o creștere de 1,78%. Cantitatea de mărfuri manipulate a ajuns la 3.715.105 tone. Pe categorii de mărfuri, evoluția traficului a fost următoarea:
- petrol brut - 2.519.344 tone (2.447.369 tone);        
- produse petroliere - 959.269 tone (1.025.270  tone);
- produse chimice - 59.428 tone (67.964 tone);
- echipamente, mașini - 49.673 tone (10.095 tone);
- ciment - 48.957 tone (52.613 tone);
- îngrășăminte - 38.087 tone (4.114);
- animale vii - 25.901 tone (12.628 tone);
- fier vechi - 12.968 tone (25.931 tone);
- produse metalice - 978 tone (974 tone).
Traficul din portul Mangalia continuă să fie deficitar. În intervalul de referință, au fost derulate 140.021 tone de mărfuri, în scădere cu 15,96% față de aceeași perioadă din 2011.
Structura lor a fost următoarea:
- produse metalice - 64.648  tone (67.109 tone);
- ciment - 39.312 tone (51.854 tone);
- produse chimice - 25.829 tone (35.459 tone);
- produse petroliere - 5.419 tone (-);
- echipamente, mașini - 3.312 tone (10.689 tone).
Dacă evoluția cantităților de mărfuri va rămâne în continuare cel puțin la nivelul primelor opt luni ale anului, porturile maritime românești vor încheia 2012 cu un trafic total de peste 51 milioane tone. În 2011, au fost derulate 45.972.907 tone, iar în 2010, o cantitate de 47.563.879 tone.


Comentează știrea

nicu
22 septembrie 2012
taxe

daca ar reduce taxele portuale ar veni mai multe nave,cred ca aproape s-ar dubla profitul,din cauza taxelor am pierdut enorm,nu mai vin nave frigorifice,era sa pierdem si terminlul de containere Agigea si multe altele.

Vali
22 septembrie 2012
Nicule,ce-i cu tine?

Pot sa fie taxele egale cu zero, atata vreme cat activitatea economica a tarii abia se prelinge, traficul de marfuri e redus ! Si daca traficul creste doar din importul de produse pe care le-am potea realiza si din varii motive nu o facem,chiar nu e de bine si doar importatorii si idiotii se bucura!

Alexandru Bondariuc
22 septembrie 2012
pentru Nicu si Vali

Vă dați și voi cu părerea ca să vă aflați în treabă și mai lansați și neadevăruri. Nu sunteți în stare măca să înțelegeți ce citiți, dar să mai emiteți și opinii în domeniul economic. Lăsați comentariile pe seama celor ce au cultură economică și decență în exprimarea părerilor. Discutați mai bine despre politică și fotbal, căci la astea se pricepe oricine și nu e nicio rușine dacă nu te autocenzurezi.

Laurian Bogdan Voiculescu
22 septembrie 2012
Laurian Bogdan Voiculescu

Nu trebuie sa fii mare priceput in afacerile portuare (si nici nu sunt) ca sa remarci urmatoarele lucruri : - circuland liber prin port se poate vedea cu ochiul liber ca danele sunt goale si macaralele stau imobile. - tot cu ochiul liber se vede ca exportam cherestea (padurile) , fier vechi (industria) si cereale. -din datele statistice de mai sus rezulta ponderea covarsitoare a produselor neprelucrate in ansamblul traficului portuar. Iar cand ne laudam cu cresteri statistice ar trebui sa vedem la ce baza ne raportam.

Răspuns la: pentru Nicu si Vali
Adăugat de : Alexandru Bondariuc, 22 septembrie 2012
Vă dați și voi cu părerea ca să vă aflați în treabă și mai lansați și neadevăruri. Nu sunteți în stare măca să înțelegeți ce...
Vali
22 septembrie 2012
pentru dn-ul Alexandru

Portul este o organizatie economica, in principiu ca orice alta firma, cu unele specificitati.OK, pornind de la asta, beneficiul sau mai bine zis profitul,depinde de traficul de marfuri, in special de cele importate.La export,hai sa ne gandim cam ce produse cu valoare adaugata putem livra, in conditii reale de competitivitate! La naiba,portul va fi aproape depasit daca potentialul intern va fi valorificat,in ciuda obtiunilor politice ale unor neica-nimeni!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2275 secunde