Prețurile autostrăzilor umflate prin acte adiționale
Articole de la același autor
Fiscul a afișat lista posturilor vacante
09 August 2013
Doi tineri întreprinzători din Constanța fabrică șervețele umede pentru Europa și Africa
15 Iulie 2013
Ți-ai făcut țuică de casă, trebuie să plătești acciză!
26 August 2013
Noua structură a Finanțelor Publice în regiunea de Sud-Est
05 August 2013
Constanța, prima înfrângere în fața regionalizării
25 Iulie 2013
În urma anchetei sectoriale privind piața lucrărilor de construcții de drumuri și autostrăzi, Consiliul Concurenței a constatat că există situații în care, prin semnarea de acte adiționale, câștigătorul licitației (cel care oferă cel mai mic preț) negociază direct cu autoritatea contractantă o nouă valoare a lucrării. Această valoare poate deveni mai mare decât cea a ofertelor depuse inițial de concurenții săi.
În perioada iunie 2010 - iunie 2011, pentru 96 de contracte de execuție de lucrări de construcții de drumuri și de servicii au fost încheiate 203 acte adiționale, din care 23 au fost modificate din punct de vedere al valorii contractelor.
Din cele 23 de contracte cu valoare modificată, pentru 8 contracte valoarea inițială a fost mărită cu aproape 50%, pentru alte 8 contracte valoarea inițială a crescut între 10% - 30%, iar 2 contracte de lucrări au suferit modificări de peste 50% din valoarea inițială.
Situația nu este o caracteristică doar a pieței românești. Potrivit unui raport al Curții Europene de Conturi privind lucrările de infrastructură derulate din fonduri comunitare în Germania, Grecia, Polonia și Spania, în perioada 2000-2013, costurile a 46% din proiectele auditate au crescut cu mai mult de 20% în timpul execuției lucrării.
Studiul autorității de concurență arată că termenele de execuție a lucrărilor din România au fost depășite la majoritatea tronsoanelor de autostradă cu mai mult de 12 luni. Conform aceluiași raport al Curții Europene de Conturi, proiectele de infrastructură derulate în țările incluse în analiză au înregistrat depășiri de termen, în medie cu 9 luni, ceea ce reprezintă 41% din termenul planificat inițial.
Comparativ cu Bulgaria, prețul mediu/km de autostradă construit în zonă de șes este de aproape 3 ori mai mare în România.
În urma anchetei, au fost inițiate 4 investigații privind posibile înțelegeri anticoncurențiale de tip cartel (extracția/prelucrarea și comercializarea de agregate minerale de balastieră, participarea cu oferte trucate la licitațiile organizate de către DRDP Craiova, împărțirea pieței între unele companii active pe piața lucrărilor de construcții de drumuri aflate în administrarea DRDP Brașov, respectiv DRDP Timișoara), ce se află în prezent în derulare.
În perioada iunie 2010 - iunie 2011, pentru 96 de contracte de execuție de lucrări de construcții de drumuri și de servicii au fost încheiate 203 acte adiționale, din care 23 au fost modificate din punct de vedere al valorii contractelor.
Din cele 23 de contracte cu valoare modificată, pentru 8 contracte valoarea inițială a fost mărită cu aproape 50%, pentru alte 8 contracte valoarea inițială a crescut între 10% - 30%, iar 2 contracte de lucrări au suferit modificări de peste 50% din valoarea inițială.
Situația nu este o caracteristică doar a pieței românești. Potrivit unui raport al Curții Europene de Conturi privind lucrările de infrastructură derulate din fonduri comunitare în Germania, Grecia, Polonia și Spania, în perioada 2000-2013, costurile a 46% din proiectele auditate au crescut cu mai mult de 20% în timpul execuției lucrării.
Studiul autorității de concurență arată că termenele de execuție a lucrărilor din România au fost depășite la majoritatea tronsoanelor de autostradă cu mai mult de 12 luni. Conform aceluiași raport al Curții Europene de Conturi, proiectele de infrastructură derulate în țările incluse în analiză au înregistrat depășiri de termen, în medie cu 9 luni, ceea ce reprezintă 41% din termenul planificat inițial.
Comparativ cu Bulgaria, prețul mediu/km de autostradă construit în zonă de șes este de aproape 3 ori mai mare în România.
În urma anchetei, au fost inițiate 4 investigații privind posibile înțelegeri anticoncurențiale de tip cartel (extracția/prelucrarea și comercializarea de agregate minerale de balastieră, participarea cu oferte trucate la licitațiile organizate de către DRDP Craiova, împărțirea pieței între unele companii active pe piața lucrărilor de construcții de drumuri aflate în administrarea DRDP Brașov, respectiv DRDP Timișoara), ce se află în prezent în derulare.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013
Joi, 29 August 2013