Proiectul de reînființare a flotei maritime comerciale sub pavilion românesc este în lucru

1190
Proiectul de reînființare a flotei maritime comerciale sub pavilion românesc este în lucru - proiectuldereinfiintareafloteima-1571949257.jpg
Veștile de pe frontul celor ce luptă pentru reînființarea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc sunt încurajatoare. În urma interpelării din data de 23 septembrie 2019, formulată de la tribuna Parlamentului, senatorul constănțean Ștefan Mihu a primit, recent, răspunsul Ministerului Transporturilor. 


În comunicat, se precizează că, la nivelul autorităților de resort subordonate ministerului, s-a inițiat un grup de lucru care va promova o legislație favorabilă relansării transportului maritim cu nave sub pavilion românesc. 


"S-au conturat două direcții în care se poate acționa prin crearea unui cadru legislativ care să ajute la relansarea activității de transport maritim sub pavilion românesc, respectiv pe de-o parte, facilitarea unui cadru fiscal mai relaxat pentru activitatea de transport maritim, prin înlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe tonaj, iar pe de altă parte, modificarea cadrului legislativ care să încurajeze creditarea activităților de transport maritim prin susținerea instituțiilor financiar-bancare astfel încât creditele acordate companiilor de transport maritim să aibă o poziție prioritară de recuperare, față de creanțele armatorului care ar ajunge într-o procedură de insolvență, faliment sau într-o procedură de executare silită", se precizează în răspunsul Ministerului Transporturilor. 


Instituirea unui cadru fiscal favorabil va încuraja companiile de transport maritim să își înregistreze navele sub pavilionul românesc. 


O altă direcție identificată de Ministerul Transporturilor este susținerea instituțiilor financiar bancare prin încurajarea creditării activităților de transport maritim, a construcției de nave, fapt ce va contribui la dezvoltarea șantierelor navale din Constanța, Mangalia și Galați. În acest scop, este necesar ca instituțiile financiar-bancare să fie sprijinite prin crearea unui cadru legislativ care să le garanteze că își pot recupera creditele acordate companiilor de navigație. 


Grupul de lucru despre care se vorbește în răspunsul Ministerului Transporturilor și-a început deja activitatea sub coordonarea secretarului de stat Marius Humelnicu și este format din specialiști ai ministerului, Autorității Navale Române și CERONAV. În cadrul grupului, dr. ing. Ovidiu Sorin Cupșa, directorul CERONAV și ambasador al Organizației Maritime Internaționale, a realizat "Studiul comparativ privind impozitul pe tonaj în UE/SEE și propunere de model pentru aplicare în România". Documentul va sta la baza proiectului de lege privind relansarea activității de transport maritim sub pavilion românesc. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2209 secunde