Premieră în istoria navigației românești

Publicul și ziariștii au botezat un velier. I-au dat frumosul nume "Speranța"

593

Articole de la același autor

 "Navigația cu vele a început să se extindă în România, devenind tot mai accesibilă. Marea majoritate a școlilor în care predau navigația cu vele o fac la un nivel neprofesionist, asigurând cursul minim obligatoriu pentru obținerea carnetului de conducător de ambarcațiune. CERONAV își propune să furnizeze două tipuri de cursuri: un curs mediu, pentru obținerea carnetului de conducător de ambarcațiune cu vele și un curs de înaltă clasă – noutate pentru România - după modelul englez și olandez, pentru cei ce doresc să facă performanță în acest domeniu sau să facă navigație costieră internațională" – a declarat Ovidiu Sorin Cupșa, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, cu prilejul festivității organizate ieri, 15 ianuarie 2020, la baza nautică. 


În cadrul evenimentului ce a marcat încheierea concursului public de alegere a numelui velierului, recent achiziționat de CERONAV, juriul format din șapte ziariști constănțeni a avut o misiune dificilă, din cauza numărului foarte mare de propuneri (care mai de care mai frumoase sau mai amuzante) primite de la cei 234 de participanți. Unul dintre ei a propus ca ambarcațiunea să se numească Traian Băsescu, altul - Rosinante (numele mârțoagei lui Don Quijote de la Mancha), iar un altul – Titanic. Un localnic s-a inspirat din peisajul bahic constănțean și a propus ca velierul să primească numele unor vestite restaurante și bodegi: Brotăcei, Colonade, Ciuperca, Cireșica, Tic-Tac, Victoria sau Trocadero. 


După ce au deliberat și au votat în două runde, cei șapte jurați au decis ca velierul să se numească "Speranța". În fapt acest nume înregistrase cea mai mare frecvență printre propunerile primite și, totodată, exprimă cel mai bine trăirile românilor, în general, și ale marinarilor, în particular.


Cu acest prilej, Ovidiu Cupșa a făcut și câteva anunțuri importante:
Kitak Lim, secretarul general al Organizației Maritime Internaționale, va fi prezent în România, în septembrie 2020, pentru a participa la o conferință dedicată sectorului naval. În organizarea ei sunt implicate universități, operatori portuari, agenții de crewing. În cadrul reuniunii se va discuta despre strategia navală a României.
"Sectorul naval a fost o Cenușăreasă a Ministerului Transporturilor. Cu noul guvern începe să se contureze o strategie navală mai coerentă. Pe parcursul anului vom putea veni cu soluții concrete legate de strategia navală, inclusiv în privința pavilionului românesc. Proiectul urmează să ajungă la Ministerul Finanțelor. După obținerea avizului, vom începe negocierile cu Comisia Europeană, unde comisarul pe transporturi este o româncă", a declarat Cupșa.


Urmează a se discuta problema bursei pentru cadeți, pe care Ovidiu Cupșa a promovat-o insistent, deși i s-a spus mereu că nu sunt bani. "Marinarii sunt profesioniști care rămân în țară și aduc, anual, circa 1 miliard de euro în România", a amintit șeful CERONAV. 
Cu acest prilej, Ovidiu Cupșa le-a oferit participanților volumul "Merchant Marine: The Story of a Silent Giant" (Marina comercială: povestea unui uriaș tăcut) publicat sub semnătura sa în 2016, la Editura Ceronav, a cărui prefață este semnată de Kitak Lim, secretarul general al Organizației Maritime Internaționale. 


La sfârșitul ceremoniei, ziariștilor - jurați le-a fost înmânată câte o diplomă de naș al velierului "Speranța".
Ambarcațiunea are lungimea de 9 m, lățimea maximă de 2,8 m, randă și foc cu suprafață velică de 40 mp și poate lua la bord 6 persoane. Este dotată cu echipamente moderne de navigație, comunicații și corespunde standardelor mondiale actuale de pregătire a navigatorilor pasionați de navigația cu vele.


Concurenți care au propus numele "Speranța" vor fi invitați să participe la o ieșire în probe de mare în primăvara acestui an.
Cotidianul "Cuget Liber" i-a propus conducerii CERONAV să încurajeze practicarea sportului cu vele de către tineri, prin organizarea de cursuri pentru elevi sau de concursuri pentru cluburile din sportul cu vele. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0008 secunde