Rabla scârțâie din încheieturi. Câți constănțeni își mai pot casa mașinile

366
1
Rabla scârțâie din încheieturi. Câți constănțeni își mai pot casa mașinile - rablasetransforma-1384533651.jpg

Articole de la același autor

r Constănțenii care ar avea rable de casat și dorința de a-și cumpăra o mașină nouă spun că nu au timpul necesar pentru a reuși să depună documentația necesară la dealer

Constănțenii sunt la fel de dezamăgiți de această etapă a programului "Rabla" precum au fost și de cea din vară, când efectiv s-au călcat în picioare pentru cele nici 150 de tichete pe care le-au avut la dispoziție. Chiar dacă ulterior mii de vouchere au fost distribuite în țară, Constanța a fost pășită din motive pe care la acea dată colectorii nu prea le-au înțeles. Acum, deși interesul pentru tichete este la fel de mare, mulți au dat înapoi când au aflat că termenul până la care pot depune documentația completă la dealer, pentru achiziția unei mașini noi, este mult prea scurt.

"Termenul în care proprietarul unui autovehicul obține certificatele de distrugere, de radiere și tichetul va fi de maxim 10 zile. Cei care doresc să-și achiziționeze un autovehicul nou și dețin un tichet valoric îl pot depune la producătorul/dealer-ul auto acceptat în program până la data de 20 decembrie 2013. Nota de înscriere pentru achizițio-narea unui autovehicul nou de la un producător/dealer validat este valabilă până la data de 23 decembrie 2013", a anunțat Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), în urmă cu câteva zile.

Ce înseamnă acest lucru? Foarte mulți dintre constănțenii care așteptau cu sufletul la gură o nouă etapă a programului "Rabla" acum se gândesc de zece ori înainte să ducă mașina la casat. Ei riscă să rămână și fără autoturismul vechi, dar și fără unul nou.

Nici "piața neagră" a tichetelor nu va mai zbârnâi ca în anii trecuți, din același motiv. Așadar, de această dată cel mai probabil doar constănțenii care într-adevăr intenționează să-și cumpere o mașină nouă vor bate la poarta colectorilor.

Numărați pe degete

Chiar dacă, cel puțin teoretic, colec-torii se așteptau ca șoferii constănțeni cu mașini vechi să ceară tichetele încă din prima zi în care s-a dat start acestei ediții a programului, adică de vineri, nu a fost chiar așa. De exemplu, la colectorul din Ovidiu până vineri la orele prânzului constănțenii care ajunseseră acolo cu mașinile vechi puteau fi numărați pe degetele de la o mână. Administratorul Recsal, Constantin Moț, a precizat că majoritatea celor care ar fi vrut să ducă mașinile la casat nu aveau certificatul fiscal, iar fără acesta dosarul nu poate fi acceptat. Mai mult, nu se așteaptă nici luni să fie agitație prea mare, și asta tocmai din cauza faptului că valabilitatea acestor tichete este mult prea mică. Pe de altă parte, la colectorul din Năvodari, Resort Metal, abia de luni proprietarii de rable se pot așeza la coadă.

AFM a alocat în această nouă etapă a programului de stimulare a înnoirii parcului auto național încă 3.000 de tichete valorice pentru persoanele fizice. La Constanța au ajuns 102, împărțite, în mod egal, între cei trei colectori de la nivel local validați de AFM - Recsal, Resort Metal și VMB Lux Sonor.

În acest an se poate utiliza un singur tichet valoric pentru achiziționarea unui autovehicul nou, iar valoarea acestuia este de 6.500 de lei. Cumularea eco-tichetului cu tichetul Rabla este posibilă însă în cazul achiziționării unui autovehicul electric. Mai mult, pentru stimula-rea achiziționării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul se oferă posibilita-tea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, pentru achiziționarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100g/km, dar și pentru achiziționarea unui autove-hicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

La achiziționarea unui autovehicul de acest tip se poate acorda, pe lângă prima de casare, o reducere în cuantum de maximum 1.000 lei, rezultată prin cumulul a cel mult două eco-bonusuri.

Comentează știrea

Colin
17 martie 2014
Relavanta

Faptul ca nemultumirea celor care ar fi trebuit sa constituie publicul-tinta al acestui program a tot crescut si, ca, pe parcursul desfasurarii acestuia, foarte multi au renuntat sa se mai inscrie, ar fi trebuit sa fie primul indiciu/argument al faptului ca acesta, fie trebuie stopat, fie reconstruit. Adica, gasita relevanta acestuia, in tara noastra. http://www.romaniatv.net/consultarea-publica-privind-derularea-programului-rabla-2014-s-a-finalizat_132420.html

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6073 secunde