Publicitate pe banii UE

Concurs România își promovează conservele din legume și fructe în Rusia, Ucraina, Norvegia și Argentina

431

Articole de la același autor

Uniunea Europeană face eforturi să-și extindă livrările de produse agroalimentare în afara granițelor sale. Sunt vizate: America Latină, America de Nord, Orientul Mijlociu, Asia de Sud - Est, India, Japonia, și China, Elveția, Norvegia, Rusia și Ucraina. În acest scop, vor fi utilizate importante resurse financiare pentru informarea consumatorilor și promovarea produselor agricole comunitare pe respectivele piețe.
Dintre cele 20 de programe înaintate Comisiei Europene de către statele membre au fost acceptate jumătate. Cele 10 programe câștigătoare au fost prezentate de Franța, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia și România. Ele sunt consacrate unor produse cu indicații geografice și denumiri de origine protejate, respectiv: vinuri, fructe, legume, băuturi spirtoase și produse din carne, ulei de măsline și produ-selor ecologice. Contribuția UE în cadrul programelor de promovare a acestor produse reprezintă jumătate din bugetul lor total și se ridică la 11,1 milioane de euro.
Proiectul țării noaste a fost avansat de patronatul "Romconserv" în parteneriat cu cel din Grecia. Scopul său este promovarea conservelor din legume și fructe. Contribuția UE se ridică la 2.957.460 euro, proiectul întinzându-se pe parcursul a trei ani. Patronatul "Delkof", din Grecia, participă cu 1.071.792 euro, iar "Romconserv", cu 406.938 euro.
În fabricile de conserve din România, s-au făcut investiții de 60 de milioane euro, care au dus la dublarea producției. Proiectul are în vedere promovarea prin diferite mijloace – târguri, bannere și conferințe – pe piețele din Rusia, Ucraina, Norvegia și Argentina.
Producătorii și comercianții din țara noastră trebuie să știe că Uniunea Europeană poate finanța (cu maximum 50%) diferite acțiuni de informare și de promovare, în țări terțe, a unor produse agricole și alimentare. Acestea pot fi acțiuni de relații cu publicul, promoționale și publicitare, care scot în evidență, în mod special, avantajele produselor comunitare, mai ales în ceea ce privește calitatea, igiena, siguranța alimentelor, nutriția, etichetarea, bunăstarea animalelor și protec-ția mediului. Finanțarea comunitară poate sprijini, printre altele, și participarea la manifestări și târguri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri de origine protejate, indicații geografice protejate și specialități tradiționale garantate, ca și asupra agriculturii ecologice. Se pot organiza campanii de informare și cu privire la sistemul european al vinurilor de calitate, produse în regiuni determinate, precum și studii asupra unor piețe noi.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.5125 secunde