Schimbare istorică în Top 5 mondial al constructorilor de nave
814
Articole de la același autor
Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație
12 Decembrie 2015
"Vrem să reducem stagiul de cadet pe mare și 20% din durata lui să fie pe simulator"
18 Decembrie 2015
Se ia șpagă la Autoritatea Navală Română?
15 Decembrie 2015
RCA va fi mai scumpă decât mașina nouă!
23 Noiembrie 2015
Până de curând, primii cinci mari constructori de nave ai lumii erau furnizați de Coreea de Sud. "Chinta royală" s-a spart în urmă cu două luni, când o companie din China a penetrat Top 5 mondial. La sfârșitul lunii noiembrie - potrivit Clarkson Research Services - Șantierul Naval Shanghai Waigaoqiao a ocupat cea de a cincea poziție în clasament, cu un portofoliu de contracte de peste 3 milioane de tone brute-compensate (CGT). Este pentru prima oară când o companie chineză a intrat în Big Five, alături de patru constructori de nave coreeni.
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering și-a păstrat poziția în top cu un portofoliu de contracte de 8 milioane tone de CGT. Samsung Heavy Industries s-a situat pe locul al doilea, iar poziția a treia i-a revenit companiei Hyundai Heavy Industries. Locul patru este ocupat de Hyundai Samho Heavy Industries, un afiliat al lui Hyundai Heavy. În schimb, Hyundai Mipo Dockyard a coborât pe locul șase.
Perspectivele constructorilor de nave sud-coreeni nu sunt deloc încurajatoare în 2016. Daewoo Shipbuilding continuă să raporteze pierderi, iar companiile Hyundai și Samsung Heavy sunt nevoite să strângă cureaua.
Între Coreea de Sud și China se duce o bătălie dură pentru acapararea pieței construcțiilor de nave, cu arme anticoncurențiale, precum dumping-ul și ajutorul de stat. Statul sud-coreean este campion în susținerea șantierelor navale neperformante, creditându-le și furnizându-le comenzi.
Uniunea Europeană și Japonia au criticat, fără succes, în nenumărate rânduri poziția Seulului.
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering și-a păstrat poziția în top cu un portofoliu de contracte de 8 milioane tone de CGT. Samsung Heavy Industries s-a situat pe locul al doilea, iar poziția a treia i-a revenit companiei Hyundai Heavy Industries. Locul patru este ocupat de Hyundai Samho Heavy Industries, un afiliat al lui Hyundai Heavy. În schimb, Hyundai Mipo Dockyard a coborât pe locul șase.
Perspectivele constructorilor de nave sud-coreeni nu sunt deloc încurajatoare în 2016. Daewoo Shipbuilding continuă să raporteze pierderi, iar companiile Hyundai și Samsung Heavy sunt nevoite să strângă cureaua.
Între Coreea de Sud și China se duce o bătălie dură pentru acapararea pieței construcțiilor de nave, cu arme anticoncurențiale, precum dumping-ul și ajutorul de stat. Statul sud-coreean este campion în susținerea șantierelor navale neperformante, creditându-le și furnizându-le comenzi.
Uniunea Europeană și Japonia au criticat, fără succes, în nenumărate rânduri poziția Seulului.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 14 Decembrie 2015
Miercuri, 25 Noiembrie 2015
Vineri, 16 Octombrie 2015
Luni, 12 Octombrie 2015
Miercuri, 07 Octombrie 2015
Miercuri, 23 Septembrie 2015
Miercuri, 09 Septembrie 2015
Sâmbătă, 05 Septembrie 2015