Se ia șpagă la Autoritatea Navală Română?

3951
13
Se ia șpagă la Autoritatea Navală Română? - seiaspaga-1450116583.jpg

Articole de la același autor

- Interviu cu Liviu Cazan, directorul general al ANR - 


- Domnule Liviu Cazan, așteptăm de mulți ani reînființarea pavilionului internațional al României, pentru a atrage armatori, nave și locuri de muncă pentru navigatorii români. Am avut un astfel de pavilion la sfârșitul anilor ´90, care a fost desființat de Guvernul Isărescu. Proiectul a fost reluat de către Valentin Preda, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, dar s-a soldat cu un fiasco penal. Aveți de gând să faceți ceva pentru reînființarea pavilionului internațional?


- Proiectul celui de-al doilea pavilion este de interes atât pentru navigatori, cât mai ales pentru armatori. Pentru a deschide piața muncii pentru navigatorii români eu consider că prima acțiune este să ridicăm standardul pregătirii acestora, pentru a fi preferați de agențiile de crewing. Dacă vrem să menținem tradiția și istoria navi-gatorilor români, noile generații trebuie să fie foarte bine pregătite. În privința celui de-al doilea pavilion, se știe că marea majoritate a țărilor maritime din Uniunea Europeană a creat un astfel de pavilion după o perioadă lungă de negocieri cu Comisia Europeană. Am avut o discuție de principiu cu actorii implicați în shipping-ul românesc, cu Liga Navală Română și sindicatele. Vom iniția un grup de lucru care să stabilească cum trebuie creat cel de-al doilea pavilion, în ce condiții, ca să întocmim adresele către Ministerul Transporturilor, să înce- pem acest demers. 


- Este o veste bună!


- Nu trebuie să ne grăbim. Va fi un proiect de mai mulți ani. Noi vom lansa inițiativa, dar factorul determinant va fi poziția Comisiei Europene. Ea va decide în ce măsură al doilea pavilion românesc va putea beneficia de o fiscalitate redusă. 


- Comisia Europeană nu poate avea o poziție discriminatorie față de România, din moment ce se vor plăti taxe în al doilea pavilion, așa cum se întâmplă în celelalte țări. Pe de altă parte, Uniunea Europeană încurajează transportul pe mare și pe apele interioare.


- La întâlnirea cu comunitatea din shipping am decis să începem analiza. Nu vreau să dau termene, dar cu siguranță, în următoarele luni vor avea loc primele întâlniri pe această temă. Deocamdată, activitatea ANR vizează creșterea siguranței navigației. Avem spre promulgare o serie de acte normative. Spre exemplu, în conformitate cu STCW, personalul navigant în vârstă de peste 45 de ani va face vizita medicală la doi ani. Se va introduce proba practică la obținerea certificatului de conducător al ambarcațiunii de agrement. 


- Câțiva cititori ai ziarului "Cuget Liber" și-au exprimat nemulțumirea față de tarifele de examinare practicate de ANR, în special pentru examenul de brevet. Iată câteva întrebări adresate prin intermediul ziarului: Sunt tarifele ANR mai mari decât cele de pe piața europeană? De ce trebuie achitate examenele câtă vreme statul nu face nimic pentru navigatori? De ce nu se reduce sau se elimină taxa de examinare pentru brevet? De ce nu se comasează acest examen cu cel de absolvire a facultății?


- Am făcut o analiză a tarifelor aplicate de ANR, care, trebuie știut, sunt stabilite prin ordin de ministru. A reieșit că cele pentru navele maritime sunt sub nivelul pieței, deci portul Constanța este un port atractiv. În ceea ce privește tarifele de examinare, suntem sub media europeană. Studiul a cuprins principalele șapte state cu tradiție la mare. În raport cu ele, suntem cu 15% sub medie. Am analizat și modalitățile de acordare a brevetului. Trebuie să știți că pentru activitatea de examinare și acordarea brevetelor alocăm resurse materiale și umane. Suntem o instituție cu finanțare extrabugetară, așa că trebuie să ne asigurăm veniturile. Acesta este motivul pentru care există aceste taxe. Trebuie precizat că salariile profesioniștilor din ANR, oameni cu brevete manageriale, sunt cu mult mai mici decât cele de pe mare. Examenul de brevet nu se poate ține simultan cu cel de absolvire, pentru că este vorba de forme diferite de învățământ, majoritatea absolvenților ieșind ingineri. Unul este examenul pentru calificarea tehnică, unde ANR nu poate interveni, și altul este cel conform STCW. Pentru anul 2016 avem programată o analiză privind tarifele și a amprentei lor asupra bugetului ANR. Trebuie să știți că acesta este destul de strâns pentru că avem obligații pe care statul și le-a asumat și noi trebuie să le implementăm. Bugetul ANR nu trebuie să fie excedentar, ca la companiile naționale. Tot ce încasăm este folosit pentru investiții, pentru dezvoltare. 


- Problema corupției din ANR revine periodic în atenție. Se vorbește despre șpaga la controalele la nave și la examene. Anul acesta au apărut iarăși semnale. Aveți știință de astfel de fenomene, ați făcut vreo analiză pe această temă, ați luat vreo măsură?


- Am navigat și știu exact cum se derulează controlul la navă în portul Constanța. Referitor la sesizări, doar în urmă cu un an și jumătate am primit o sesizare concretă. Din păcate, sesizările nu pot fi verificate deoarece, după control, navele pleacă din țară și nu mai putem lua legătura cu comandanții acestora. Ce am făcut în această direcție? În luna ianuarie 2016 vom implementa proiectul TelVerde. Toate persoanele care vor avea de făcut o sesizare vor putea apela un număr de telefon. Serviciul TelVerde va funcționa 24 de ore din 24 și vom putea lua măsurile ce se impun în funcție de situație. În ceea ce privește examenele, există tot felul de zvonuri. Eu îi invit pe cei care au date concrete să sesizeze organele în drept. Personal, din birou, urmăresc pe monitor activitatea de examinare, dar nu port face o monitorizare de 100%.


Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Silviu Manastire
15 decembrie 2015
Dosar de camatar

Cum a ajuns acest camatar de case de amanet in fruntea ANR?Marele " profesionist" Liviu Cazan n-a dat niciun examen sa ajunga manager la ANR ci a fost numit prin ordin de ministru.Cine au fost examinatorii "profesionistului" Cazan : Relu Fenechiu(inchis ptr coruptie) si Dan Sova ( care urmeaza sa fie inchis ptr coruptie). Ati auzit de de Silvian Ciuperca ? Silvian Ciuperca a fost seful CJ Ialomita, care a fost trimis in judecata de catre DNA ptr mai multe infractiuni de coruptie.Surse DNA spun ca una dintre ele ar fi strans legate de cu domnul din imagine pe cand acesta era boss la PSD Urziceni( asa scrie in rechizitoriul DNA) PS.Liviu , tic-tac,tic-tac,oare cat timp ti-a mai ramas pana cand o sa te salte procurorii DNA?

val virtej
15 decembrie 2015
spaga la ANR

Se da spaga la ANR? Da, multa spaga. Si se mai da la CERONAV, saptaminal fiecarui expert instructor, la Spitalul CFR, in special la cabinetul de testare psihologica.

Radu
15 decembrie 2015
Intrebare

Doar o singura intrebare pentru Cuget Liber:Aveti idee pe ce functie a navigat acest "director"?Ca sa poti ajunge manager trebuie cel putin sa ai o functie de Comandat cel putin in cazul acesta. Asteptam raspunsul simplu si eficient.Asa ne dam seama cine conduce in continuare institutiile romanesti.

radio Erevan
15 decembrie 2015
@Radu @Dan Iftode

nu stim pe ce functie a navigat ,dar iti putem spune pe ce functie o sa navige: Puscarias de Cursa Lunga.Sa vezi cate carti o sa scrie baiatul asta cand o sa-l trimita DNA-ul in voiaj de 5 ani. Ptr dl Dan, daca vrei sa sesizezi DNA sau SRI mergi la Bucuresti.Aici in Constanta toti sunt corupti.Ai vazut ce desteapta a fost gagica care l-a infundat pe Nechita de la Iasi, s-a dus direct la Bucuresti la tanti Kovesi.

Matrozu'
15 decembrie 2015
Brevete

Stimate domnule director, cu ce drept s-au modificat brevetele pentru portuari in certificate de capacitate? Un drept castigat prin examen (la voi la ANR) poate fi retras fara nicio instiintare in acest sens? Referitor la brevetele de ofiteri operationali si manageriali aveti impresia ca examenul nu este suficient de dificil? Cand exista proba practica, daca nu faceai ceva aranjamente, aveai 90% sanse sa pici examenul. Cred ca se vrea reintroducerea probei practice pentru cresterea spagilor, nu pentru altceva. Chiar am dori sa va vedem cum sustineti un examen de comandant si ce calificative acumulati. Va rugam totodata sa-i informati pe cei de la Cuget Liber, ce tarife practicati la examene. Cred ca o sa ramana uimiti. Si va rog sa va informati ce cuprind grilele cu intrebari pentru ofiter portuar si pentru ofiter maritim...sunt la fel, diferenta se face doar la note..intrebarile fiind la fel!

Klaus-santa
15 decembrie 2015
Mita-Nu spaga

Magazinul de la poarta 1, cat a dat spaga pentru reinoirea contractului de inchiriere pentru spatiul in care functioneaza, spatiu proprietatea ANR?de ce nu s-a organizat licitatie?

Black
15 decembrie 2015
Jenant

Să te duci să iei un interviu și să întrebi "Luați șpagă la ANR?". Ce era să răspundă bre nea Ioane, că da??? Uuuufff... și gazetăria asta devine tot mai grea odată cu vârsta...

neptun
15 decembrie 2015
??????????

,,Trebuie precizat că salariile profesioniștilor din ANR, oameni cu brevete manageriale, sunt cu mult mai mici decât cele de pe mare".SERIOS?Si ce v-ati gandit?Hai sa-l completam cumva...Duceti-va pe mare,cine va opreste?Aaaa,e greu,nu prea sunt aceleasi conditii...Nu va e rusine!

marcel
15 decembrie 2015
oare cat?

tarife de examinare, oare de ce? spaga ne mananca si incompetenta, medici de familie care vin la program cum au chef, tarife barou, si avocati si () tarife diplome, etc etc mai vrem ue si shenghen, pentru ce??

Mishu
15 decembrie 2015
Interviu sau ideile mentorului Dragnea de la PSD...?!?

Iata ce argument are prostul asta Cazan pentru salariile mari pentru dinozaurii din ANR care vad marea prin geamul cladirii : "...Trebuie precizat că salariile profesioniștilor din ANR, oameni cu brevete manageriale, sunt cu mult mai mici decât cele de pe mare..."!?! Pai , de ce nu se duc pe mare sa-si faca meseria pentru care s-au investit bani in ei si stau ca si curvistinile alea prin birouri ?!? Bai Titza-Calin , lasa-ne in pace cu acest stil de jurnalism...! Tu uiti ca la fel il laudai si pe figurantul ala catana , care saracul de prost ce era nu stia cum sa se prezinte:militian / mechanic / pensioner / director /etc... Ramai la indemnul primit de la alt figurant (mihalcioiu) de a se inscrie marinarii in sindicat. Hai Titza , e momentul sa copiezi din ziarul Capital si sa ne tii informati cu pretul petrolului , ca este mai interesant decat sa-i dai intrebarile scrise cu cateva zile inainte si sa bata campii acest idiot care si-a castigat postul cu ajutorul carnetului de PSD-ist. Din nou apelez la intelegerea familiei Bosanceanu si o rog sa ne scape de aparitiile in ziar la rubrica "economie" ale acestui Titza-Calin...!

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3429 secunde