Sunt tineri care cred că vor câștiga banii ușor, dacă se fac marinari. Uitați acest lucru!

9356
7

Articole de la același autor

Universitatea Maritimă din Constanța a organizat, vineri, 27 octombrie 2017, un eveniment de mare interes pentru tinerii dornici să muncească în industria shipping-ului: Târgul de cariere. Inițiativa este parte a proiectului "MENTOR - Blue Career Centre of Eastern Mediterranean and Black Sea", care reunește șapte parteneri din patru țari din zona Mediteranei de Est și a Mării Negre.


Printre angajatorii care și-au prezentat ofertele în cadrul târgului s-au numărat companiile: One Star Security, Horizon Infinity Jobs, Seatrans Ship Management, Chimpex, Black Sea Searvices, Global Shipping & Tourist, CMA Ships și Columbia Shipmanagement. 


Spre exemplu, compania de crewing Horizon Infinity Jobs recrutează personal navigant pentru navele fluviale de pe căile navigabile din Europa, pentru un armator olandez. În prezent, asigură locuri de muncă pentru 40 de navigatori români. CMA Ships asigură navigatori pentru flota de portcontainere a gigantului CMA CGM și gestionează peste 380 de locuri de muncă, pe care se rotesc circa 800 de navigatori români. În acest an, are pe mare 64 de cadeți, din care șapte fete. 


Momentul central al evenimentului l-a reprezentat dezbaterea organizată în aula universității și moderată de decanul Costel Stanca. În fața celor circa 200 de tineri - studenți ai UMC și elevi din patru licee constănțene, cu profil economic și energetic - s-au aflat reprezentanți ai unor companii de crewing, de operare portuară și de logistică. A fost un dialog incitant despre spinoasa temă a carierei maritime, cu numeroase întrebări incomode, din partea tinerilor.


În deschiderea dezbaterii, prorectorul Eliodor Constantinescu i-a informat pe tineri că UMC furnizează competențe nu doar pentru industria shipping-ului și cea portuară, dar și specializări din domenii conexe, precum: inginerie economică, ingineria și protecția mediului, telecomunicații. 


Studenții și elevii au fost curioși să afle, printre altele: de ce oferta de locuri de muncă pe mare este cu mult mai mică decât numărul absolvenților din învățământul superior marinăresc; dacă navigatorii români au șanse să plece pe mare, în condițiile în care pe piață sunt navigatori ai altor naționalități, mai ieftini; dacă fetele pot visa la o carieră pe mare; de ce companiile de crewing preferă cadeți cu experiență și cine ar putea să îi ajute să o dobândească.


Printre cei ce le-au răspuns s-au numărat: Laurențiu Lazăr - directorul agenției Barklav și reprezentant al Asociației Agențiilor de Crewing din România, Cătălin Novac - manager la CMA Ship, Mihaela Beque – managerul firmei Global Shipping & Tourist, Sorin Culețu - directorul companiei Black Sea Searvices și alții. 


De la aceștia, tinerii au aflat că shipping-ul internațional trece printr-o criză și, prin urmare, piața forței de muncă este extrem de concurențială. În aceste condiții, românii pot face diferența prin calitatea pregătirii lor. Pe de altă parte, există un deficit de forță de muncă în navigația pe apele interioare, iar remorcajul maritim are nevoie de personal. 


Armatorii solicită într-adevăr ceva experiență din partea cadeților, dar de cele mai multe ori au în vedere experiența de viață, educația, respectul față de cei din jur și pasiunea pentru meseria de marinar. 


Tot mai multe femei muncesc pe mare, deși numărul lor este încă redus. Există destule exemple de românce ajunse în funcțiile de căpitan și chiar de comandant. 


Nu au fost omise din dezbatere aspecte precum: pasiunea pentru marinărie, comportamentul marinarului, modul în care se prezintă pentru interviu în fața angajatorului, capacitatea de acomodare la viața dură de pe mare. Participanții au aflat că unii tineri absolvenți ai învățământului marinăresc sunt respinși la angajare din cauze ce nu țin de competență, de pregătire, ci de atitudine și comportament. Există și o categorie de tineri marinari care clachează imediat ce pun piciorul pe navă și solicită să fie debarcați după numai câteva zile. Nu se pot adapta la viața de pe mare, cu dormitul într-o cabină comună, cu hrana de la bord, cu programul de muncă și disciplina.


"Sunt tineri care cred că vor câștiga banii ușor, dacă se fac marinari. Uitați acest lucru!", le-a cerut Cătălin Novac. La rândul lor, și alți invitați au subliniat faptul că marinăria e o meserie grea, dar pe care trebuie să o iubești.


Nu în ultimul rând, s-a discutat despre calitatea sistemului de pregătire din universitate, despre măsura în care, în afară de a transmite informații, este capabil să stimuleze gândirea critică și creativitatea viitorului ofițer de marină.
La eveniment au luat parte și invitați din Albania și Muntenegru, parteneri ai UMC în cadrul proiectului MENTOR.


Comentează știrea

nazi
28 octombrie 2017
x

E greu pana pleci prima data.

marinar vechi
28 octombrie 2017
vrajeli

Dati nume de fete care sint capitani si comandanti pe nave ca asa si Banias Mircea si-a luat brevetul de comandant cu imbarcari fictive.Ne intrebam de ce nu au locuri de munca tinerii absolventi?Va spun eu pentru ca nu invata nimic in scoala si ies zero nivel la fel cum au intrat in UMC sau Academie.Ce-i mai prost ca vin la nava si majoritatea nici nu-si dau interesul sa invete ceva.Atit timp cit nu vor disparea spagile date la cele doua institutii si la agentiile de crewing problema aceasta va exista in continuare.Multa bafta la dat spagi

Just me
28 octombrie 2017
Marinari

Stiu personal femei capitan si chiar comandant la Cma ships Romania. Sunt multe femei la Cma.

Bafta procurorilor
28 octombrie 2017
Ar trebui desfiintate aceste institutii, caci studentii nu invata nimic (nu generalizam, fireste, exista si exceptii)

Domnule marinar vechi, ar trebui sa urezi multa bafta procurorilor caci ei TREBUIE sa stopeze coruptia si datul spagilor. Nu ura multa bafta la spagi, ca de asta a ajuns Romania asa. Daca procurorii si toate organele de control si-ar fi facut treaba de 28 ani acum eram ca Germania, nu ca Somalia. Dar din cauza acestei mentalitati ca a dumitale (presupun ca esti in varsta) competenta numai conteaza, valorile s-au inversat, prostii si tampitii au ajuns unde nu le e locul. Exemplu: cand ceri o informatie sau o lamurire de la vreo astfel de persoana angajata doar pe pile intr-o institutie, habar nu are sa raspunda sau sa te indrume ce sa faci. Sunt angajari facute in special pe relatii, nicidecum pe criteriu cunostintelor pe care le au.

Emil
28 octombrie 2017
Colegiul Nautic Roman

Recomand Colegiul Nautic Roman care colaboreaza cu Marea Britanie si da posibilitati mai mari de angajare

Paul
29 octombrie 2017
Problema la UMC

In momentul in care toti profesorii din UMC si absolut toti ( rector, decan inclusiv ), nu au nici cea mai mica experienta RECENTA pe nave ( nu se aplica ce au navigat foarte putini dintre ei acum 15 20 ani ) si materiile predate ori sunt citite de pe power point ori predate in stilul comunist tipic obosit ( multa materie, citim dupa programa ) este imposibil sa atragi atentia si dorinta studentului de a invata si intelege ceva. Modul de a incerca sa transmiti informatiile trebuie clar revizuit, mai interactiv, mai liber. Vreti ca studentul sa se poata adapta la modul de viata de la bordul navei dar nu se ofera nici o pregatire in prealabil, doar gargara si tipica expresie "vezi ca e greu la nava". Exemplu concret din UMC: COLREG se scrie dupa dictare regula dupa regula, nu tu o interpretare, nu tu exemple interactive ca studentul sa inteleaga, doar pura toceala si sa ne aflam in treaba. O persoana care nu a navigat macar in ultimii 5 ani NU ARE CE SA CAUTE SA PREDEA "de pe vremea lui"


29 octombrie 2017
1

problema nu e spaga e fix cum zice si articolul: atitudinea. am intalnit spagari si pilosi care isi fac treaba si au recurs la pile si spagi doar ca sa ajunga acolo pt ca altfel nu puteau. marea majoritate intradevar sunt praf tandari dar am inatnit si nepilosi si sefi de promotie care aveau impresia ca la vapor te murdaresti doar de cerneala pe degete. mai grav e ca cei nepregatiti nu sunt filtrati de astia mai vechi care ar trebui sa le taie craca prin caracterizari dar cum la mlti marinari "batrani" le place sa aiba catelusi si slugi fix astia primesc promovari si calificative bune. veniti toti acasa va plangeti de ce prosti vin la vapor dar când e sa dati calificativele toti sunt buni de comandanti, pleaca de la vapor cu calificative mai bune dacat lume cu experienta.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2989 secunde