Traficul de mărfuri din portul Constanța se mută pe calea ferată

314
Ponderea transportului pe calea ferată în totalul fluxurilor de mărfuri care intră și ies pe uscat din portul Constanța a crescut la 65%, afirmă surse din cadrul companiei CFR Marfă. Modernizarea liniei de cale ferată București - Constanța a făcut ca o parte din traficul de mărfuri să se mute din transportul rutier în cel feroviar.

În cazul mărfurilor vrac, trenul domină net competiția cu camionul. Raportul de forțe este invers în situația mărfurilor containerizate, dar cu certitudine că, în următorii trei - patru ani, după ce va fi extinsă rețeaua de cale ferată de la Constanța Sud, lucrurile se vor schimba radical. Dacă în 2011, doar 25 - 30% dintre containerele care intrau și ieșeau pe uscat, din portul Constanța, erau transportate pe calea ferată, în 2012, ponderea a crescut la 35-40%.

Schimbările ce se petrec în structura transporturilor de mărfuri din portul Constanța au un impact major asupra mediului și calității vieții. Creșterea ponderii transportului "verde", feroviar contribuie nu doar la scăderea emisiei de noxe în atmosferă, ci și la reducerea uzurii șoselelor, la descongestionarea traficului rutier și la diminuarea numărului de accidente. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3451 secunde