Un constructor de nave în Consiliul Municipal Constanța

863
Un constructor de nave în Consiliul Municipal Constanța - dedeperodin-1339703570.jpg

În ultimii 20 de ani, a crescut gradul de reprezentare a sindicatelor în consiliile locale. În calitate de independenți sau pe liste de partid, tot mai mulți lideri ai organizațiilor profesionale se regăsesc printre consilierii municipali și județeni.

Participarea sindicatelor la actul de administrație publică este legitimă și necesară. Fiind parte a comunității, ele cunosc cel mai bine trebuințele și necazurile categoriilor socio-profesionale pe care le reprezintă și sunt direct interesate ca aspirațiile lor să își găsească împlinirea.
Istoria a dovedit că simplul dialog dintre instituțiile administrației locale și sindicate nu este suficient. În primul rând, pentru că, de cele mai multe ori, nici nu există. Când totuși funcționează, este mai curând formal.
Glasul sindicatelor se face auzit abia atunci când ele au propriii consilieri locali. Nu numai că se fac ascultate, dar participă activ la actul de decizie. Pot înainta proiecte de hotărâri, votează pentru sau împotriva unor măsuri, în funcție de interesele categoriilor de cetățeni pe care le reprezintă.
În urma alegerilor din 10 iunie 2012, Dede Perodin - președintele Sindicatului Liber al Navaliștilor din Șantierul Naval Constanța a fost ales, pe lista Partidului Poporului - Dan Diaconescu, în Consiliul Local Municipal Constanța.
Vorbind despre consilierul municipal Dede Perodin, trebuie spus că el este reprezentantul constructorilor de nave, o categorie socio-profesională ale cărei interese coincid în multe privințe cu ale lucrătorilor portuari, industriali, din sectorul construcțiilor edilitare și de locuințe, din sfera serviciilor și din multe alte ramuri economice.
Nu trebuie uitat faptul că în cei 120 de ani de existență, Șantierul Naval Constanța a contribuit la formarea profesională - nu doar pentru sine, ci și pentru multe alte unități din județul Constanța - a peste 30.000 de specialiști: muncitori, maiștri, tehnicieni, ingineri, economiști, sociologi, juriști și medici.
SNC a avut un rol istoric covârșitor în dezvoltarea industriei navale românești și intrarea României în rândul constructorilor de nave de mare tonaj, fiind principalul furnizor de nave maritime al țării. Datorită importanței sale economice și strategice, începând de la 1970 și până în 1990, în municipiului Constanța, au fost construite mai multe cartiere de blocuri pentru navaliști.
SNC a contribuit decisiv la evoluția demografică, economică și edilitară a Constanței, la ereditatea socială și culturală a urbei. Consilierul Dede Perodin va vorbi în numele unei comunități largi de actuali și foști constructori de nave, cetățeni ai acestui oraș. Mare onoare, uriașă responsabilitate!
L-am întrebat pe sindicalistul - consilier municipal ce proiecte va susține?
"Alegătorii așteaptă de la noi să rezolvăm, în primul rând, problemele de care se lovesc în viața de zi cu zi. Sunt foarte multe aspecte ce țin de infrastructura orașului, mi-nore în aparență, dar care afectează viața și bugetele locuitorilor.
Iată câteva probleme care trebuie să facă obiectul unor proiecte de investiții ale Consiliului Municipal. Constanța are câteva zone care sunt inundate în timpul ploilor abundente. Rețeaua de canalizare nu face față debitului prea mare. Se impune refacerea, redimensionarea ei.
Un alt proiect va urmări ca, la lucrările de refacere a rețelei rutiere și a trotuarelor, să se dea înclinația necesară, astfel încât să nu se mai producă băltirea apei de ploaie. Constănțenii vor scăpa de noroaie și de neplăcerea de a fi udați din cap până în picioare de mașinile care trec în viteză prin băltoace.
Denivelările de la gurile de canalizare de pe șosele reprezintă un pericol public. Sunt soluții simple și deloc costisitoare pentru elimi-narea lor.
Costul energiei termice este o povară pentru locuitorii orașului. Construirea unui CET care să producă mai ieftin poate fi o soluție, dar proiectul e de lungă durată. Voi milita pentru descentralizarea termoficării, pentru construcția centralelor termice de cartier și de bloc.
Pe de altă parte, administrația locală din Constanța trebuie să se implice în reabilitarea termică a blocurilor și caselor. N-am în vedere doar anveloparea lor, ci și refacerea instalațiilor pentru înlăturarea pierderilor de căldură și apă, înlocuirea tâmplăriei cu alta termoizolantă.
Șoseaua de coastă este un proiect de mare interes pentru comunitatea locală și turism. Eu îl voi susține, cu amendamentul ca ea să fie pietonală și deschisă doar vehiculelor nepoluante: biciclete, motociclete electrice, automobile electrice. Zona peninsulară trebuie să renască și să reintre în circuitul turistic și comercial.
În cele mai multe dintre aceste proiecte trebuie să atragem finanțarea europeană. Acolo unde este cazul, alături de resursele asociațiilor de proprietari, trebuie să contribuie bugetul administrației locale și bugetul central.
Toate aceste investiții și multe altele, despre care vom vorbi cu alt prilej, sunt aducătoare de locuri de muncă. Trebuie implicate cât mai multe firme locale, cât mai mulți lucrători din oraș și județ. Taxele și impozitele pe care le plătesc constănțenii trebuie să stimuleze economia locală, creșterea gradului de ocupare a forței de muncă a zonei. Banii investiți de bugetul local vor stimula creșterea economică și se vor reîntoarce sub formă de impozite pe venit și TVA" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", consilierul Dede Perodin.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2485 secunde