Constanța, mai dinamic decât Odessa și Novorossiysk

556
Constanța, mai dinamic decât Odessa și Novorossiysk - port-1339703656.jpg
În primele cinci luni ale acestui an, traficul de mărfuri de la Odessa, cel mai mare port ucrainean de la Marea Neagră, a depășit cu puțin nivelul din aceeași perioadă a anului 2011, însumând 11,3 milioane de tone.
În porturile rusești din zona Mării Negre - Azov, fluxurile de mărfuri au totalizat 69,7 milioane tone, în creștere cu 5,6%. Novorossiysk - cel mai mare dintre ele - a înregistrat un salt de 5,2%, până la 49,4 milioane tone.
Pe ansamblu, porturile maritime românești au avut o creștere de 12% a traficului, atingând nivelul de 19.457.235 tone. O evoluție cu adevărat spectaculoasă a avut-o portul Constanța, care a manipulat 17.092.787 tone de mărfuri, în creștere cu 15%. Rezultatul pozitiv s-a datorat în special cerealelor, care dețin ponderea cea mai mare în fluxul total de mărfuri (aproape 30%) și au făcut un salt de 72,42%.
Cantitatea de mărfuri containeri-zate a crescut cu 3,31% în tone și 5,71% în TEU, totalizând 2.665.600 tone, respectiv 278.089 TEU.
Evoluția piețelor energetice a întrerupt creșterea traficului în portul petrolier Midia. În primele cinci luni din 2012, au fost operate 2.290.078 tone de mărfuri, cu 3,77% mai puțin decât în același interval din anul trecut.
Traficul din portul Mangalia își continuă declinul consemnat în ultimii ani. În intervalul ianuarie - mai 2012 au fost operate 74.370 tone, în scădere cu 25,77%.
Rezultatele bune pe ansamblu, sunt departe de potențialul porturilor românești. Spre exemplu, dacă traficul din portul Constanța s-ar menține, până la finele anului, la nivelul actual, ar depăși cu puțin cota de 41 milioane tone. Cantitatea reprezintă o treime din capacitatea sa totală de operare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.5395 secunde