Constanța, mai dinamic decât Odessa și Novorossiysk
556
În primele cinci luni ale acestui an, traficul de mărfuri de la Odessa, cel mai mare port ucrainean de la Marea Neagră, a depășit cu puțin nivelul din aceeași perioadă a anului 2011, însumând 11,3 milioane de tone.
În porturile rusești din zona Mării Negre - Azov, fluxurile de mărfuri au totalizat 69,7 milioane tone, în creștere cu 5,6%. Novorossiysk - cel mai mare dintre ele - a înregistrat un salt de 5,2%, până la 49,4 milioane tone.
Pe ansamblu, porturile maritime românești au avut o creștere de 12% a traficului, atingând nivelul de 19.457.235 tone. O evoluție cu adevărat spectaculoasă a avut-o portul Constanța, care a manipulat 17.092.787 tone de mărfuri, în creștere cu 15%. Rezultatul pozitiv s-a datorat în special cerealelor, care dețin ponderea cea mai mare în fluxul total de mărfuri (aproape 30%) și au făcut un salt de 72,42%.
Cantitatea de mărfuri containeri-zate a crescut cu 3,31% în tone și 5,71% în TEU, totalizând 2.665.600 tone, respectiv 278.089 TEU.
Evoluția piețelor energetice a întrerupt creșterea traficului în portul petrolier Midia. În primele cinci luni din 2012, au fost operate 2.290.078 tone de mărfuri, cu 3,77% mai puțin decât în același interval din anul trecut.
Traficul din portul Mangalia își continuă declinul consemnat în ultimii ani. În intervalul ianuarie - mai 2012 au fost operate 74.370 tone, în scădere cu 25,77%.
Rezultatele bune pe ansamblu, sunt departe de potențialul porturilor românești. Spre exemplu, dacă traficul din portul Constanța s-ar menține, până la finele anului, la nivelul actual, ar depăși cu puțin cota de 41 milioane tone. Cantitatea reprezintă o treime din capacitatea sa totală de operare.
În porturile rusești din zona Mării Negre - Azov, fluxurile de mărfuri au totalizat 69,7 milioane tone, în creștere cu 5,6%. Novorossiysk - cel mai mare dintre ele - a înregistrat un salt de 5,2%, până la 49,4 milioane tone.
Pe ansamblu, porturile maritime românești au avut o creștere de 12% a traficului, atingând nivelul de 19.457.235 tone. O evoluție cu adevărat spectaculoasă a avut-o portul Constanța, care a manipulat 17.092.787 tone de mărfuri, în creștere cu 15%. Rezultatul pozitiv s-a datorat în special cerealelor, care dețin ponderea cea mai mare în fluxul total de mărfuri (aproape 30%) și au făcut un salt de 72,42%.
Cantitatea de mărfuri containeri-zate a crescut cu 3,31% în tone și 5,71% în TEU, totalizând 2.665.600 tone, respectiv 278.089 TEU.
Evoluția piețelor energetice a întrerupt creșterea traficului în portul petrolier Midia. În primele cinci luni din 2012, au fost operate 2.290.078 tone de mărfuri, cu 3,77% mai puțin decât în același interval din anul trecut.
Traficul din portul Mangalia își continuă declinul consemnat în ultimii ani. În intervalul ianuarie - mai 2012 au fost operate 74.370 tone, în scădere cu 25,77%.
Rezultatele bune pe ansamblu, sunt departe de potențialul porturilor românești. Spre exemplu, dacă traficul din portul Constanța s-ar menține, până la finele anului, la nivelul actual, ar depăși cu puțin cota de 41 milioane tone. Cantitatea reprezintă o treime din capacitatea sa totală de operare.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 13 Iunie 2012
Luni, 11 Iunie 2012
Vineri, 01 Iunie 2012
Joi, 31 Mai 2012
Marţi, 29 Mai 2012
Vineri, 25 Mai 2012
Marţi, 12 Iunie 2012
Luni, 11 Iunie 2012
Sâmbătă, 02 Iunie 2012