Premieră în shipping-ul românesc

Universitatea Maritimă din Constanța a pus în funcțiune simulatorul dynamic position

2159
11

Articole de la același autor

Grație unei investiții de 700.000 euro, Universitatea Maritimă din Constanța intră pe piața cursurilor dedicate navelor off-shore. 

Ieri, în prezența conducerii Autorității Navale Române, a Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing, a nume-roase cadre didactice și a unor invitați din străinătate, a avut loc ceremonia de in-trare în exploatare a simula-torului dynamic position (DP). Clc. Nicolae Groșan, șef de lucrări în cadrul universității, și Thomas Gajda Asbjørnhus, inginer de proiect, reprezentantul firmei producă-toare Kongsberg Maritime AS, au făcut o demonstrație pe simulator, conducând un tanc petrolier care urma să acosteze lângă o platformă de extracție a țițeiului. Instalația permite două tipuri de simulări:

 cea a navigației clasice, pe diverse tipuri de nave, în diverse zone ale lumii și în diferite condiții atmosferice;

 cea a navigației în sistem dynamic position pe trei tipuri de nave - tancuri petroliere și nave pentru poziționarea cablurilor submarine și platforme submarine. În acest sistem, poziționarea navei lângă platformele submarine este asigurată automat, cu ajutorul echipa-mentelor electronice și informatice, a GPS-ului și a senzorilor. Precizia sistemului este atât de mare încât chiar și pe o mare cu valuri de forța șapte, abaterea navei de la coordonatele alese nu este mai mare de câțiva centimetri, a explicat clc. Nicolae Groșan. Ca urmare, manevrele sunt sigure, iar riscul de accidente este zero. O manevră în sistem dynamic position poate dura de la două - trei ore până la șapte ore, în funcție de vreme. Tehnologia este de ultimă oră. În prezent, în Europa există numai două simulatoare de acest fel, din care unul în Danemarca. Cursul DP are o struc-tură interesantă. Modulul de bază de cinci zile, pe simulator, este urmat de o lună de practică pe o navă care dispune de sistemul DP. Se continuă cu modulul pentru avan-sați, tot de cinci zile, și un voiaj de șase luni pe o navă DP. Examenul este susținut cu Nautical Class Institute Londra, care emite licența. Profesorul universitar dr. ing. Cornel Panait, pro-rector pentru relații interna-ționale și dezvoltare insti-tuțională, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber": "Primul curs DP va putea începe din luna noiembrie. Toată lumea știe că, pe navele off-shore, salariile sunt aproape duble față de cele din navigația comercială. UMC intră pe o piață extrem de dinamică și atractivă, care era monopolul Angliei și Italiei. Deja, avem discuții cu armatori interesați în pregătirea personalului."

Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
piratul
10 octombrie 2013
dp

Mai sun simulatoare de acest gen in Europa, Norvegia, Italia, Croatia, Marea Britanie, Danemarca, marea majoritate a statelor care au traditie in operatiunile off shore.Dar e ok, la noi, care avem traditie in navigatie, este ceva nou si de viitor. Succes !

piratata
10 octombrie 2013
de umc-isti?

cand va ocupati, ca sunt slabutzi de tot, nu stiu sa scrie si sa citeasca bine si voi le cumparati dp? poate le luati creioane si pixuri ca e jale in facultate.

Dan
10 octombrie 2013
Da un search...

Si la Bucuresti (Mogosoaia) , Marsilia si la Odesa se fac asemenea cursuri.

piratul
10 octombrie 2013
dp kongsberg

E vorba despre echipament Konsgberg, mai sunt si alte centre cu DP care au diferite alte echipamente gen Transas, Rolls Royce, etc......Oricum, principiul de functionare este acelasi, ca si la Radar, ECDIS, GPS,GMDSS

Stelian Cojocaru
10 octombrie 2013
DP&Offshore Centre

Exista demult un simulator DP la Colegiul Nautic din Bucuresti (Mogosoaia), in cadrul DP&Offshore Centre, care a fost deja acreditat de Nautical Institute, sunt deja cateva zeci de cursanti care au absolvit. Centrul are o punte integrata cu 7 console + 3 posturi separate + retea de evaluare on-line. Este riscant ptr UMC sa afirme ca vor demara din noiembrie, vor fi gata cu acreditarile cel mai devreme de Pastele anului 2014, invit interesatii sa citeasca standardul de acreditare afisat pe pagina Nautical Institute din Londra. Din fericire acolo exista un standard serios. De asemenea, cu cele 2 console DP nu se vor putea derula scenarii complexe de navigatie + DP, cum se afirma in articol, ci doar scenarii DP. Mai mult, orizontul minim de vizibilitate trebuie sa fie de 210 grade, din cate vad nu prea sare de 120. Interesatii ar trebui sa stie ca centrul DP de la Mogosoaia are intelegeri perfectate si sprijina cursantii sa acopere cele 30 de zile de stagiu DP. Incercati sa vedeti in timp util realitatea din spatele reclamelor gaunoase.

STELIAN 2
10 octombrie 2013
Te sperie concurenta ?

Se parfe ca domnul Cojocaru de la Mogosoaia nu vede toate fotografiile. Se observa clar intr-una din ele consola clasica de navigatie, nu numai cele doua unitati DP. De fapt este o singura consola, dinaia se numeste DP2, nu sunt doua console DP1 (A) puse una langa alta. Se pot rula scenarii complexe de navigatie, se poate pleca cu nava de la 200 mile marine, se face navigatie , evitari, etc se ajunge in zona destinata activitatii DP2 si se continua exercitiul. Deci.....e normal ca de la "concurenta" sa nu primesti felicitari, mai ales ca echipamentul este Kongsberg (cel mai tare la ora actuala pe piata mondiala si in lumea off shore) si nu Transas. Eu zic ca e loc pentru toata lumea. Referitor la "zeci de cursanti" care au absolvit si la sprijinul acordat pentru ambarcarea pe nave cu sisteme DP, daca este la fel ca si promisiunile privind sprijinul celor de la colegiul de navigatie de la Mogosoaia, ca vor face practica ambarcata pe nave.....eu zic sa ne mai gandim !

Gelu Batrinca
10 octombrie 2013
cei care nu stiu despre ce vorbesc ar trebui sa taca

Spre stiinta dumnavoastra Dle Cojocaru, stim foarte bine ce avem de facut pentru acreditare. Procedura este inceputa de multa vreme si spre deosebire de dumneavoastra noi ne permitem sa folosim consultanti top class. E mult mai bine sa nu mai comentati daca nu aveti habar despre ce vorbiti. Daca nu stiati cei mai multi armatori doresc ca cei care fac aceste cursuri sa le faca pe echipamente reale gasite la nave si nu pe jucarii. Comentariile dumneavoastra agresive pe orice tema legata de domeniul maritim va pun intr-o postura clara de inferioritate si nu fac bine imaginii pe care incercati sa v-o creati. E doar un sfat prietenesc !!!

Răspuns la: DP&Offshore Centre
Adăugat de : Stelian Cojocaru, 10 octombrie 2013
Exista demult un simulator DP la Colegiul Nautic din Bucuresti (Mogosoaia), in cadrul DP&Offshore Centre, care a fost deja acreditat de Nautical...
Dan
10 octombrie 2013
DP

Sunteti teribili in incercarile voastre ( Mogosoaia si UMC ) sa acaparati piata nestiintei si a sperantelor absolventilor. Offshore nu e comerciala unde armatorul se uita si la doi dolari. Au de unde alege iar miza e foarte mare de ambele parti. O montare de topside de platforma nu se rateaza pentru ca s-a facut economie de 2000-3000-5000 de euro la salariul operatorului ( de macara si DP ) . Nu stiu de discutiile voastre cu armatorii, dar eu am terminat UMC-ul acum 4 ani(punte), acum lucrez in offshore si ii vad pe baieti cat de mult incearca sa treaca pe nave DP. Si aici vorbesc de englezi, italieni, danezi. Criteriile de selectie sunt atat de stricte si locurile atat de putine iar candidatii atat de multi incat de doua ori am vazut comandanti de la comerciala incepand ca 3rd Mate JDPO. Aici incep sa ma intreb daca din instructorii de la UMC/Mogosoaia, este cineva SDPO, asa incat sa aiba experienta reala cu lucrul in DP? Cu ce armatori s-a plecat domnule Cojocaru? Dar dati nume, nu impresii.... UMC, consultantii aia top class o sa va ajute la altceva in afara de o acreditare care pana si Odessa o are ( da, Odessa aia unde se cumparau cursuri IMO cu 200 de dolari) ? E bine ca s-au facut centre DP la noi, dar imi pare rau ca impresia initiala e ca nu e decat o schema lipsita de substanta. 1200 de euro, un curs la Split/Napoli nu era problema ce statea in calea romanilor doritori sa devina DPO. Intrarile in industrie sunt problema, iar un Colegiu cu vechime de doi ani dintr-o tara aproape non maritima si o Universitate ce are profesori si studenti saltati de mascati pentru coruptie nu creeaza premise fericite. Luptati pentru imaginea invatamantului romanesc maritim. Noi incercam aici, pe apa, cat putem, dar avem nevoie de spijin real la nivel mai inalt. Avem nevoie de sprijin ca asa au toate natiile. Cand o sa va dati seama ca spagile si prosteala va fac un deserviciu imens? Cand o sa va dati seama ca modelul de business trebuie schimbat pentru viitor? Terminand UMC-ul stiu foarte bine ca ancheta recenta din institutie n-a zgariat nici 1% din ochii care se inchid la fiecare examen. Mai degraba deveniti o scoala de elita : bazele materiale sunt deja facute. Mai degraba reveniti la modelul de 50 de studenti pe an, cu taxe gen 3000-4000 de euro anul plus vreo 10 subventionate decat 1000 de studenti care va inchid canalele de acces in lumea buna a shippingului printr-o imagine proasta( lume buna nu sunt armatorii greci si turci sau altii gen Metkar cu care se lauda domnul Cojocaru pe site ) . V-am salutat ( fara mult respect momentan) , dar cu speranta ca lucrurile vor merge in mai bine ! Daca erau mai multi gen domnul Batrinca, poate ca erau altfel asezate lucrurile.

Dan
10 octombrie 2013
DP

Inca ceva : offshore nu inseamna numai DP desi poate e partea cea mai celebra. Salariile sunt la fel de mari, dupa cativa ani de experienta, si la mecanici/electricieni si multe alte pozitii . Bateti moneda si acolo. Faceti o cooperare cu Petrol si gaze de Ovidius. Se pot imbina in foarte frumos ambele facultati. Cei de la Petrol invata ceva de la UMC si invers. Asa evitam situatiile in care invatam din mers lucrurile sau ne punem cu burta pe carte cotizand la universitati din Anglia.

moftangiul roman
18 octombrie 2013
intrebare

Consultantul top era mascat?

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3992 secunde