După ce s-a împotrivit timp de 22 de zile

Concurs Vama a permis descărcarea tancului petrolier "Mount Everest"

862
Vama a permis descărcarea tancului petrolier

Articole recomandate

Cotidianul "Cuget Liber" a demonstrat cu argumente concrete că OUG nr.54/2010 privind unele măsuri de combatere a evaziunii fiscale a dus la blocarea importurilor - exporturilor de produse petroliere prin porturile românești și a provocat mari prejudicii operatorilor de produse energetice și agenților economici care dețin nave portuare.

Iată că presiunile exercitate de agenții economici și articolele ziarului nostru au dat rezultate. Ministerul Finanțelor Publice recunoaște că a făcut-o de oaie și, în proiectul de HG pentru modificarea și completarea normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, prevede posibilitatea depozitării produselor accizabile în regim suspensiv de accize, în alte locuri decât cele autorizate ca antrepozite fiscale de producție. Această măsură, împreună cu altele din același proiect, vor contribui la deblocarea situației, dat cu prețul creșterii birocrației fiscale.
Tot ca o recunoaștere a greșelilor făcute în aplicarea OUG nr.54/2010. Vama i-a permis tancului petrolier "Mount Everest" să intre la descărcare, la "Oil Terminal". Timp de 22 de zile, nava a fost nevoită să stea în ancoră, în rada portului Constanța, fiind împiedicată să descarce cele 33.900 tone de motorină, pe motiv că nu s-a achitat anticipat acciza. Marfa va rămâne în rezervoarele "Oil Terminal", fără a se considera că a avut loc importul, urmând ca proprietarul mărfii să achite acciza pe măsura preluării din terminal.
Trebuie precizat că "Oil Terminal" nu are calitatea de antrepozit fiscal în condițiile OUG nr.54/2010, dar asta nu împiedică Vama să încaseze acciza de circa 11.865.000 de dolari până la ultimul cent. Iar cea mai bună garanție este chiar marfa. Stă în puterea vameșilor să nu permită ieșirea motorinei din terminal până când statul nu-și primește partea.
Uimitor este faptul că autorităților vamale le-au trebuit 22 de zile ca să ia o decizie atât de simplă. Dacă ar fi acționat corect încă din data de 26 iunie 2010, când a sosit nava, armatorul n-ar mai fi solicitat plata unor contrastalii (penalități) de 33.000 de dolari pe zi. În prezent, acestea au ajuns la 726.000 de dolari. Cine le va achita? Cel mai probabil instituția statului român care a blocat și a deblocat situația.
Tot din cauza OUG nr.54/2010 și a instituției care o aplică, Vama, portul Constanța a înregistrat un record negativ. Operatorului "Oil Terminal" i-au trebuit 5 zile (de pe 13 până pe 17 iulie 2010) să încarce 30.000 tone de benzină pe nava "Faneromeni A", pentru că a fost obligat să facă transbordarea direct din cele 1.000 de vagoane - cisternă, cu capacitatea de 30 de tone fiecare. Dacă ar fi fost lăsat să utilizeze instalațiile terminalului, încărcarea navei n-ar fi durat mai mult de cinci - șase ore.
Cei interesați pot citi proiectul de HG pentru modificarea și completarea normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, pe site-ul www. mfinante.ro, la secțiunea Transparență decizională și, de asemenea, pot face propuneri.
Proiectul mai cuprinde, printre altele precizări cu privire la: calculul garanțiilor în cazul antrepozitelor fiscale de producție și a expeditorilor înregistrați; documentele necesare reautorizării antrepozitarilor autorizați; situațiile de restituire a accizelor în cazul produselor accizabile livrate la export, ca urmare desființării antrepozitelor fiscale de depozitare; documentele necesare autorizării operatorilor economici în calitate de destinatari înregistrați, expeditori înregistrați, importatori autorizați sau utilizatori finali de produse accizabile; explicitarea cazurilor de revocare a autorizațiilor în cazul expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5718 secunde