Vrei să-ți dezvolți afacerea? Iată ce trebuie să faci

195
Vrei să-ți dezvolți afacerea? Iată ce trebuie să faci - oamenideafaceri-1380133021.jpg

Articole de la același autor

Internaționalizarea, acesta pare să fie în ultima vreme cuvântul cel mai des folosit de oamenii de afaceri, de manageri de top, sau doar la început de drum. Dacă până în urmă cu ceva ani parteneriatele cu companii din străinănate nu erau neapărat căutate (și poate nici ușor de realizat), acum au devenit o necesitate, inclusiv pentru IMM-uri.

"Acele IMM-uri care au parteneri internaționali și care se dezvoltă la nivel internațional au mai mare potențial de creștere decât cele care rămân la nivel local. Ele cresc, conform studiilor, cu 25% mai mari. Aceasta este și provocarea, ca ei să-și caute parteneri pe piața internațională", a precizat Daniel Kearvell, director general DHL Express România, o companie cu peste 20 de ani de experiență pe piața locală.

Potrivit unui studiu realizat, în parteneriat, de DHL, la care au participat peste 400 de directori generali de IMM-uri, în rândul celor mai importante trei provocări majore ale IMM-urilor, atunci când se pune problema internaționalizării, se găsește lipsa cunoașterii piețelor străine, stabilirea contactelor cu piețele și clienții străini, precum și taxele vamale mari în țările importante.

Nu e ușor să găsești un partener bun, spune, din proprie experiență, Daniel Kearvell, însă la această oră se pot obține destul de ușor informații prețioase: "Nu e ușor să găsești un partener bun în străinătate. Iar dacă ne uităm la studiile făcute pe tema internaționalizării IMM-urilor, în top trei îngrijorări pe care IMM-urile le au este dificultatea de a găsi parteneri internaționali cu care să lucreze. Am fost în Rusia șapte ani, în Italia, Qatar, Dubai, dacă nu cunoști aceste piețe ca și investitor, nu este posibil să faci ceva, așa că sfatul meu este ca reprezentanții IMM-urilor să cerceteze, să meargă la Camera de Comerț, la Ambasadă".

Fără o informare riguroasă, orice tentativă de trecere a afacerii la un alt nivel (prin găsirea de parteneri din alte țări și efectuarea de importuri sau exporturi) este, dacă nu sortită eșecului, atunci cel puțin cu multe piedici. Reprezentanții DHL România au dat și câteva exemple de prevederi ceva mai… deosebite, care sunt în vigoare în unele țări: în Sudan sunt interzise importurile de umbrele, în Noua Zeelandă nu se aplică taxe de export pentru textile și îmbrăcăminte, importurile de genți de mână din piele sau plastic, curele, pantofi, portmonee și valize în Nigeria sunt interzise, în Pakistan articolele de îmbrăcăminte din piele nu au nicio taxă la vânzare, iar în Gambia, numai un număr impar de pantofi poate fi importat.

Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, în parteneriat cu DHL Express, a organizat, ieri, o sesiunea de informare dedicată dezvoltării afacerilor IMM-urilor din județul Constanța - Business Breakfast DHL. Pe agenda zilei s-au aflat, printre altele, subiecte de interes din domeniul logistic.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.055 secunde