Podul de la Butelii pare a avea același destin nefericit precum cel al podurilor de la Agigea și IPMC, reabilitate după ani de tărăgănări, nervi și mulți bani cheltuiți în van.
Primăria Constanța s-a chinuit mai bine de trei ani până să înceapă proiectul de reparații la pasajul Cumpenei. Primarul Decebal Făgădău a garantat constănțenilor, înainte de începerea lucrărilor, în luna aprilie, că nu va exista aceeași perioadă de incertitudine, de blocaj de lucru, ca la podul IPMC și ca la podul Agigea. Doar că planurile din primărie nu s-au potrivit cu cele din teren.
La puțin timp după ce lucrările au început, a intervenit și primul impediment, în luna mai, din cauza căruia s-a sistat reabilitarea. Motivul? Lucrările de mântuială executate la construcția pasajului. Explicația aparține directorului tehnic al SC Confort Urban SRL, Claudiu Rădulescu, cel care ne-a declarat, la acea vreme, că grinzile nu erau la nivel, fiind prelungite artizanal cu beton neconform, iar gurile de ploaie erau nefuncționale. Întrebat când se vor relua lucrările, Claudiu Rădulescu a răspuns, pentru "Cuget Liber", că "în maxim o săptămână, reabilitarea urmând a fi terminată la sfârșitul lunii iulie".
"Presupun că atunci a fost dat un termen de dare în funcțiune, iar constructorul a dat rasol. Darea în funcțiune nu va mai fi la începutul lunii iulie, termenul la care s-a angajat constructorul că termină, probabil se va prelungi cu o săptămână sau două. 12 luni este valabilă autorizația de construcție, dar noi speram să-l dăm în funcțiune în prima jumătate a lunii iulie. Acum nu mai vorbim despre prima parte a lunii iulie, ci de a doua jumătate a lunii, vorbind de partea carosabilă, cea superioară", ne-a declarat, la începutul lunii mai, Claudiu Rădulescu, director tehnic SC Confort Urban SRL.
Nepăsare și incompetență
Ei bine, au trecut cele două săptămâni și… încă trei luni! Dincolo de faptul că reabilitarea nu a fost terminată, așa cum au fost oferite promisiuni în acest sens, lucrările nici măcar nu s-au reluat. Din ce cauză nu s-a mai mișcat niciun deget pe podul de la Butelii, timp de o vară întreagă? "Ingredientele" principale ale rețetei de tărăgănat reabilitările podurilor sunt birocrația, nepăsarea și incompetența.
"S-a făcut o nouă expertiză și s-a dat o soluție tehnică, ce impune proiectantului mai multe materiale pentru consolidarea podului. Ulterior, s-a ajuns la concluzia că este cazul să se caute soluții pentru partea de iluminat, soluții foarte eficiente, dar care să fie avantajoase din punct de vedere financiar. În acest moment, sunt căutate soluțiile pentru iluminat. Pentru a începe din nou lucrările, noile propuneri trebuie să treacă prin Consiliul Local. Pentru a nu trece de mai multe ori prin CL, se vor da toate odată", au precizat, pentru "Cuget Liber", surse din cadrul Primăriei Constanța.
Practic, nici acum Primăria Constanța nu poate avansa o dată certă în care reabilitarea va fi reluată. În aceste condiții, nu putem să nu ne întrebăm dacă rușinoasele recorduri ale reabilitărilor podului IPMC, aproximativ 10 ani, și podului Agigea, peste 6 ani, vor fi egalate sau chiar întrecute.