"Caracatițe" marca LIDL. Cum te trezești cu roțile blocate

12271
11

Articole de la același autor

În urmă cu câteva luni, s-a stabilit că Poliția Locală nu mai are dreptul să ridice mașini, acest lucru fiind ilegal, ci poate doar să blocheze roțile. Majoritatea șoferilor încearcă să parcheze regulamentar, pentru a nu se trezi cu "caracatița", dar uneori nu prea le iese. Iată că nu trebuie să se ferească numai de Poliția Locală; constănțenii se pot trezi cu roțile blocate chiar în parcarea magazinelor LIDL.

Pe lângă faptul că ai mașina indisponibilizată, trebuie să și plătești deblocarea: nu mai puțin de 100 de lei.

Este adevărat că în parcări sunt montate pancarte care atenționează clienții că staționarea mai mult de două ore atrage blocarea roților. De asemenea, pe stâlpi este pus și un regulament cu care clienții LIDL sunt de acord în momentul în care decid să folosească parcarea.

Un constănțean s-a trezit, zilele trecute, cu roțile blocate, după ce și-a lăsat autoturismul mai multe ore în parcarea magazinului situat pe strada Baba Novac, respectiv de la ora 22.00, la 09.30.

"Am parcat mașina seara și a doua zi de dimineață era blocată. Cei de la LIDL mi-au spus că dau de obicei două avertismente și abia apoi se pune caracatiță. Mie mi-au dat un singur avertisment, la 07.30. Ar trebui ca cei de la LIDL să facă regulile pentru toată lumea. Mașina mea nu era singura parcată, dar pentru că nu dispun de multe caracatițe, alerg cei de la firma de pază la care mașină pun și la care nu", a declarat constăn-țeanul.

Reprezentanții LIDL susțin că parcările sunt proprietate privată și destinată exclusiv clienților, iar în momentul în care parchează, aceștia sunt total de acord cu regulamentul.

"În magazinul la care faceți referire, acest aspect este semnalizat de cinci ori, pe cinci stâlpi de iluminat diferiți, prin textul: «Parcare pentru clienți. Timp limitat: 2 ore». De asemenea, pe alți șase este prezent Regulamentul care explică măsurile luate în caz contrar și metodologia de aplicare a acestora. Cu toate acestea, compania noastră manifestă înțelegere față de cei care sunt nevoiți să lase mașina în parcare pe o durată mai mare decât termenul limită impus. Măsurile sunt luate în cazul incidentelor repetate sau în cazul unor depășiri de lungă durată. Măsurile de blocare a roților sunt aplicate de firme terțe, dar numai după ce s-a întocmit un dosar riguros ce include fotografii care să documenteze conduita necontractuală a persoanelor care parchează și notificările acordate șoferului", se arată într-un comunicat remis cotidianului "Cuget Liber".

Legal sau abuz?

Potrivit reprezentanților, s-a implementat această măsură deoarece LIDL dorește să ofere ocazia tuturor clienților săi de a avea acces în parcarea magazinului și să limiteze folosirea abuziva a acesteia. Însă, aceștia acționează în acest fel numai în baza unui regulament intern, în niciun caz a unui act normativ.

"Nu trebuie fiecare să facă legea după bunul său plac. Dacă repre-zentanții LIDL ar sesiza că cineva ocupă un loc de parcare abuziv, ar trebui să se adreseze organelor abilitate. De asemenea, cel care constată că mașina i-a fost blocată trebuie să se sesizeze poliției, nu să își deblocheze singur roata. Este abuz atât timp cât acest lucru se face în lipsa unui act normativ. De asemenea, oamenii se pot îndrepta către instanța de judecată și pot cere contravaloarea lipsei de folosință a bunului", a declarat avocatul Cristian Ion.

"Totodată, în cazul în care ni se aduce la cunoștință o reclamație referitoare la modul de aplicare a Regulamentului, LIDL investighează punctual dacă firma terță a respectat întocmai condițiile de blocare a roților și respectiv dacă clientul LIDL a încălcat prevederile Regulamentului de funcționare a parcării magazinului LIDL", mai spun reprezentanții LIDL. 

Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Cochete
2 martie 2016
Stan și Bran

Aseară cind am ajuns acasă tîrziu fiind neavînd loc de parcare am avut proasta Inspirație să-mi las mașina în parcare la Lidl dimineață ce să vezi o mare caracatiță stătea bine mersi pe roata mea de la mașină ok zic am comis-o merg la tînarul agent in vîrsta de vreo 50 ani să-l întreb cum o rezolvam grijuliu fiind,m-a întrebat intr-un mod arogant care nu cumva să nu am bani la mine in cazul în care vine așa zisul administratorul parcării deranjul să fie justificat.Avînd copilul cu mine care trebuia să-l duc la Scoala eram îngrijorat sa nu întîrzii așa că am insistat la tînărul agent să -mi zică cam cît mai durează pînă vine flăcău cu cheia vieții să scoată rapănul ăla de la roata mașinii.Normal a venit in 45 min supărat foc că la-m deranjat și că tînărul agent i-ar fi spus că am trimis copilul la el să-i spună să miște fizicul mai repede cind a venit a parcat in paralel cu mașina mea și a decis să mă invite la el la portieră să plătesc taxa de deblocare.Supărat și bășicat că am refuzat spunîndu-i să-mi deblocheze și apoi îi plătesc a plecat în trompă uitînd că in spatele mașinii se afla colegul lui așa că tînărul agent a fost aruncat săracul cu cracii in sus lovindu-se părerea mea destul de zdravăn la cap.Gagiu nici nu a coborît din mașina să vadă cum este colegul l-a întrebat din mașina dacă e ok.Vizibil amețit din căzătură omul a confirmat cu întîrziere că e bine și a plecat.Am plecat cu taxiul la școala și m-am întors mai tîrziu sa rezolv .Hopa a apărut foarte rapid flăcău care a venit frumos la mașină a încasat suma de un 100lei.Am întrebat cine mi-a tăiat chitanța a spus că se numele lui este administratorul parcării.Sper că agentul care a spus ca are țeasta tare să nu aibă probleme la cap mai tîrziu iar văcarul ăla de administrator al parcării să nu mai fie arogant și să ducă înapoi la sat că e mai bine pentru el zic eu

11 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Pagina a fost generata in 1.8709 secunde