Cine sunt victimele restricției de pe podul de la Agigea

1508
5

Articole de la același autor

Navetiștii au avut cel mai mult de suferit, ieri, în prima zi în care a fost impusă restricția de tonaj pe podul de la Agigea: pentru a ajunge la serviciu sau la școală, unii au fost nevoiți să traverseze podul pe ploaie și vânt. Camioane, dubițe de transport marfă și inclusiv microbuzele de transport persoane, de 16+1 sau 18+1, au fost trase pe dreapta, încă din noaptea de 30 septembrie spre 1 octombrie, după intrarea în vigoare a restricțiilor de circulație pe podul de la Agigea. Indicațiile primite de la CNADNR au fost clare: nu poate traversa podul niciun vehicul cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Iar tocmai această masă totală maximă admisă a ridicat probleme în ceea ce privește transportul de persoane. 

Restul vehiculelor pot traversa, pe două benzi.

STOP microbuzelor de transport persoane!

Încă de luni, 30 septembrie, transportatorii semnalau faptul că nu vor putea traversa podul cu microbuzele pe care le au în dotare, căci au un tonaj prea mare. Responsabilii de la nivelul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale îi contraziceau și susțineau că microbuzele de 16+1 și 18+1 (cele mai mici, ca număr de locuri, din parcul auto al transportatorilor de persoane!) vor putea trece fără probleme. Însă, după cum preconizau firmele de transport din cursul zilei precedente (când, supărați, reclamau și faptul că nu li s-a transmis din timp o informare!), marți, încă de la prima oră au apărut probleme: microbuzelor folosite în mod uzual la transportul de persoane li s-a spus "STOP" la piciorul podului! Unele firme, cum este cazul firmei Metropolitan, au fost pregătite, așa că au avut, încă de la primele ore, microbuze cu masa mai mică de 3,5 tone, pe care le-au folosit pentru a-i prelua pe pasagerii aduși cu autocare până în apropierea podului și pentru a-i traversa pe partea opusă. La rândul lor, reprezentanții firmei Transevren au înlocuit autocarele cu microbuze de mic tonaj, care au efectuat cursele în întregime, cu mențiunea că plecările de la capăt de linie (Constanța și Techirghiol) au fost din oră în oră.

În alte cazuri, însă, locuitorii din sudul județului au fost nevoiți să traverseze ca pietoni podul, până pe partea opusă, unde erau așteptați de microbuze care să-i ducă mai departe, spre destinație.

"Nu puteau să amâne restricțiile până trecea ploaia?"

Cum era de așteptat, situația i-a nemulțumit pe oameni. "Nu puteau să mai amâne cu o zi sau două impunerea restricțiilor? Adică noi trebuie să traversăm podul pe vremea aceasta, printre cabluri și gropi, să ne udăm până la piele, să riscăm să ne sufle vântul de pe pod, deși ei nu au trimis niciun muncitor să înceapă vestitele reparații?", și-a exprimat indignarea unul dintre constănțenii pe care i-am găsit în Lazu, unde fusese nevoit să coboare din microbuzul de transport persoane care nu putea traversa podul. "E perfect! Exact ce aveam nevoie, să ajung la muncă deja ud fleașcă!", a exclamat, sarcastic, un alt călător nemulțumit. Printre cei care au traversat podul s-au numărat și elevi care mergeau spre școală, în municipiul Constanța. În cursul zilei, situația a fost soluționată, toate firmele aducând în dreptul podului de la Agigea microbuze de mic tonaj, astfel încât navetiștii să nu mai traverseze podul ca pietoni.

Soluția propusă de transportatori

Chiar și așa, cu folosirea a trei vehicule (dintre care unul special pentru traversarea podului de la Agigea!) pentru parcurgerea traseului, călătoria reprezintă un disconfort pentru navetiști. Neplăcerile ar putea fi evitate dacă transportatorilor li s-ar permite să folosească microbuzele de 16+1 sau 18+1 care au masa totală maximă autorizată de până în 5 tone. "Microbuze de transport persoane de până în 3,5 tone sunt cele care au fost fabricate până în 2001; cele fabricate ulterior au masa până în 5 tone. Și firmele mai au doar câteva microbuze fabricate până în 2001. Soluția, pentru ca oamenii să nu aibă de suferit, ar fi să ne lase să traversăm măcar cu microbuzele mici, dar care masa totală maximă admisă de până în 5 tone", ne-a declarat Omer Evren, reprezentantul firmei Transevren. De aceeași părere sunt și angajații firmei transportatoare Simpa Trans: "Dacă trei șase autoturisme în același timp înseamnă șase tone. Ar putea să permită și acestor microbuze traversarea podului, singure, pentru a putea și navetiștii să ajungă la timp la serviciu".

Ce se întâmplă cu șoferii care insistă să traverseze podul?

Riscă să fie amendați și inclusiv să rămână fără permis, a precizat subcomisarul Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Poliției Rutiere Constanța. "Dacă șoferul este oprit după ce a trecut podul, primește două puncte de amendă și două puncte de penalizare. Însă, dacă este oprit de echipajul de poliție până la urcarea pe pod și i se pune în vedere că nu are voie să traverseze și, totuși, își continuă drumul, îi va fi ridicat permisul pentru nerespectarea indicațiilor polițistului", a precizat șeful Poliției Rutiere Constanța. În plus, pe lângă faptul că rămâne fără permis pentru 30 de zile, șoferii aceștia vor primi și o amendă din clasa a II-a, cuprinsă între 320 și 400 de lei. De altfel, ieri, în zona podului a staționat un echipaj care i-a tras pe dreapta pe șoferi. Fiind prima zi, majoritatea șoferilor au fost doar avertizați, dar de zilele următoare, aceștia vor fi sancționați. Dar, trebuie subliniat, au fost destui care au reușit să-i "fenteze" pe oamenii legii, traversând în timp ce polițiștii purtau discuții cu cei trași pe dreapta. În ceea ce privește TIR-urile, acestea vor trebui să folosească, cel puțin până săptămâna viitoare, rutele ocolitoare, până atunci sperându-se să fie nivelat drumul de acces spre canal și să fie aduse bacurile de la Galați. 

Comentează știrea

FONDURI UE
2 octombrie 2013
FONDURI UE

Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul:www.fondurieuropenenerambursabile.ro

Miruna
2 octombrie 2013
kustenge e sub asediul taifunulului si urgiei SULTANUL SI PORCUSORUL ATOTPUTERNIC de ani de zileub urgia incompetentei membrilor clanului sau,raja,ratc, ecarisaj cta,coruptia clanului care a umplut orasul de caini maidanezi, gunoaie, de tzig ani

sultanul hotaraste totul in pasalacul sau si nimeni,nici macar politicienii si alesii locali,nu cracnesc 3. Proiect de hotărâre privind împuternicirea primarului municipiului Constanța să realizeze procedura prevăzută de Ordonanța de Urgență nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, în vederea selecției candidaților pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome Exploatarea Domeniului Public și Privat;

FONDURI EUROPENE
2 octombrie 2013
FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:www.crestereaprepelitelor.ro

FONDURI EUROPENE
2 octombrie 2013
FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Iata cum Afacerea ta cu Ciuperci devine profitabila in doar 170 de zile si iti aduce la o micro-ferma de 100 mp amenajata pe 3 nivele, 80-100 kg ciuperci/mp/an, la 7-8 lei/kg obtii un profit de 23.000euro pe an. Pentru mai multe detalii vizitati:www.cultivareaciupercilor.ro

Un cititor
2 octombrie 2013
... ...

Azi te-ai trezit tarziu (ora 10.23) sa-ti postezi ineptiile? Ar trbui sa soliciti un consult medical ptr paranoia!

Răspuns la: kustenge e sub asediul taifunulului si urgiei SULTANUL SI PORCUSORUL ATOTPUTERNIC de ani de zileub urgia incompetentei membrilor clanului sau,raja,ratc, ecarisaj cta,coruptia clanului care a umplut orasul de caini maidanezi, gunoaie, de tzig ani
Adăugat de : Miruna, 2 octombrie 2013
sultanul hotaraste totul in pasalacul sau si nimeni,nici macar politicienii si alesii locali,nu cracnesc 3. Proiect de hotărâre privind...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8088 secunde