Comandantul împingătorului Izvorul Mare: patru ani de închisoare pentru accidentul de muncă din portul Constanța, soldat cu șase morți!

1416
Comandantul împingătorului Izvorul Mare: patru ani de închisoare pentru accidentul de muncă din portul Constanța, soldat cu șase morți! - c8b9ef99500575c5acb22d6ee072783f.jpg

Articole de la același autor

După patru ani de la producerea tragediei din portul Constanța în care șase persoane și-au pierdut viața într-un accident colectiv de muncă, magistrații de la Judecătoria Constanța s-au pronunțat și au dispus condamnarea comandantului de pe împingătorul Izvorul Mare 1, Traian Gîlcă, la pedeapsa de patru ani de închisoare cu executare. Instanța a acordat, de asemenea, familiilor victimelor despăgubiri morale cuprinse între 20.000 de lei și 50.000 de lei și daune materiale de la 2.000 de lei la 6.000 de lei, în funcție de cuantumul solicitat de fiecare parte civilă. Decizia nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel, la Tribunalul Constanța.
Traian Gîlcă a fost trimis în judecată pentru comiterea infracțiu-nilor de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și nerespectarea normelor de protecție a muncii.
În urma accidentului și-au pierdut viața șase oameni: Cornel Constantin, Gheorghe Ioniță, Ștefan Niță și Eugen Sminticiuc, salariați ai SC Minmetal SA, Mircea Costea și Marian Năstăsache, angajați ai SC Canal Services SRL.
Pe data de 8 iunie 2006, la orele prânzului, în dana 65 a portului Constanța se efectua manevra de mutare a macaralei plutitoare 682 a SC Unite Shipping Agency SRL. Utilajul finalizase operațiunile de încărcare a unui vapor cu minereu de fier în dana 63 și urma să fie transportat într-o altă dană de remorcherul-împingător Izvorul Mare 1, proprietatea SC Canal Services SRL. În timpul operațiunilor de deplasare a macaralei plutitoare 682, unul dintre brațele acesteia a agățat un braț al unei macarale de tip pod rulant, a SC Minmetal SA, aflată pe uscat, în danele 65-66. Incidentul a avut urmări dezastruoase. Macaraua de tip pod rulant, aflată în reparații capitale, ce erau realizate de opt angajați ai Minmetal, s-a prăbușit peste nouă vagoane de tren, încărcate cu minereu, iar apoi peste macaraua plutitoare 682, scufundând remorcherul-împingător Izvorul Mare 1.
Doi dintre muncitorii aflați pe podul rulant, respectiv Gheorghe Ioniță (podar) și Cornel Constantin (tâmplar), au decedat. Alți doi podari - Ștefan Niță și Eugen Sminticiuc - au rămas captivi, sub apă, în sala mașini a podului rulant. Aceștia au fost găsiți morți ulterior.
Aurel Oțel (mașinist benzi), Gheorghe Răducan (sudor) și Laurențiu Prună (sudor) au fost răniți, ei fiind transportați la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța. Primii doi au fost internați, cu diverse traumatisme. Al optulea angajat al Minmetal aflat pe podul rulant, sudorul Daniel Stoica, a scăpat nevătămat.
Pe remorcher se aflau cinci persoane. Două dintre acestea - marinarul Mircea Costea și motoristul Marian Năstăsache - și-au pierdut viața. Celelalte trei persoane - comandantul Traian Gîlcă, șeful mecanic Aurelian Roșca și marinarul Ion Matei - au reușit să sară la timp în apă, scăpând tefere.
Pe macaraua plutitoare 682 erau cinci persoane, care nu au pățit nimic.
Potrivit procurorilor, comisia de cercetare a accidentului colectiv de muncă a stabilit că evenimentul s-a produs din cauza efectuării necorespunzătoare a unor comenzi și manevre de către comandantul împingătorului Izvorul Mare 1.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4079 secunde