Cum va arăta Podul de la Butelii. Arteră pietonală, parapete anti-fonice, separatoare de sens și led-uri albastre
Articole de la același autor
În perioada imediat următoare, câștigătorul licitației urmează să prezinte un grafic de execuție a lucrărilor, dar numai după ce se consultă cu divizia trafic a sucursalei CFR Constanța. Astfel, vor fi gândite orele în care se vor desfășura lucrările, în funcție de orele în care traficul devine aglomerat, dar și în funcție de traficul trenurilor. Potrivit proiectului tehnic pus la dispoziția cititorilor, circulația pe pod nu va fi închisă total, ci doar parțial. Astfel, tot timpul șoferii vor putea circula pe cel puțin o bandă pe fiecare sens.
Potrivit planurilor, în primă fază se va închide circulația pe zona centrală, câte 2,50 m din ax și se va circula pe părțile laterale, pe ambele sensuri. Se va demonta șina și calea de tramvai existentă, iar din axul drumului se va demola calea până la dala de beton, câte 1 metru pe de-o parte și de alta. De semenea, se va repara betonul de pantă și se va executa hidroizolația cu poliuretan. În cea de-a doua fază se va desface sistemul rutier până la betonul de pantă, care se repară. Se va executa hidroizolația din poliuretan, rosturile de dilatație se vor repara și se vor executa straturile căii și stratul de rezistență de 6 cm și cel de uzură de 4 cm.
Ca un element de noutate, podul va avea o secțiune strict pietonală, lată de trei metri, ceea ce acum nu există. Astfel, constănțenii vor putea circula pe Podul de la Butelii fără a mai pătrunde pe partea carosabilă. Mai mult decât atât, trotuarul va fi separat de artera rutieră prin parapete cu panouri antifonice, înalte de 2,5 metri. Aceste parapete vor fi montate pe ambele părți ale podului pentru ca zgomotul produs de mașini să nu mai afecteze locatarii din zonă.
Ca un element de estetică, pe pod, în partea exterioară, va fi montată o instalație de iluminare cu LED-uri, tip baghetă, încastrată în profil metalic. Aceleași elemente de iluminat le vom regăsi și pe mijlocul podului, unde vor exista parapete de delimitare a sensurilor de mers.
Lucrările care se execută la infrastructură și la intrados din vecinătatea liniilor CFR se vor executa după scoaterea de sub tensiune a liniilor de contact.
Contractul ce urmează a fi semnat prevede că lucrările de reabilitare trebuie finalizate în 12 luni. În cazul depășirii acestui termen, vor fi adăugate penalități. Contractul are o valoare de 1.343.723 milioane euro fără TVA. "Contractul de execuție al lucrărilor de reabilitare a Pasajului Cumpenei a fost adjudecat. A câștigat asocierea firmelor Mobitom SA - Siebol SRL. Valoarea contractului este de 5.912.383 lei fără TVA. În câteva zile se va semna contractul", a precizat, pentru "Cuget Liber", Liviu Tramudana, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța.
Comentează știrea
Sper sa fie gata pana in 2027 ! Nu vreau sa fiu ironic ,dar cam aste este media de lucru la un pod in judetul Constanta ...10 ani !!!!
Dupa ce a '" aranjat "" parcul arheologic, bd. Tomis, parcul Tabacarie, intersectia de la Cora si alte obiective de interes, nea Fatalau , are alte imaginatii fantastice, pe care le arunca la presa, sa inghita "prostimea"', cum crede el si coruptii din CJC. Da , o sa inceapa licitatia si apoi contestatiile, si podul se va termina cum spune si predecesorul , in jurul lui 2027 sau mai mult !!
Avem in vedere si o pista de biciclete care va fi anuntata de Fagadau in campania electorala din anul 2028.Aveti rabdare.Cei care se uită cu fundul spre zona CET vor vedea o gigacalorie mai ieftina, iar cei care se uită cu fundul spre Cora il vor vedea din nou pe Fagadau sau niște demisii. Inclusiv a mea.
Cum se face ca tot firma lui mazare si constantinescu a castigat licitatia, iar contraofertantul nu a depous contestatie??!!
Va rog frumos daca sunteți oameni cu bun simt semnați această petiție
Bă....furati draku milionul de euro din lucrare da faceti-l, puteti sa i puneti si martisor, lantisoare, briz-brizuri, ce vreti voi....dar faceti-l