X

Există mari nereguli în proiectarea și execuția șoselei de centură a Constanței

1616
Există mari nereguli în proiectarea și execuția șoselei de centură a Constanței - 1d817fe1aa7d826289fc8735e75d9fb9.jpg
O echipă a Inspectoratului de Stat în Construcții, condusă de chiar șeful instituției, Gigi Chiru, s-a deplasat pe șantierul de construc-ție a șoselei de centură a Con-stanței pentru a verifica lucrările.
"Am constatat multiple disfuncționalități la nivel de comunicare între proiectant, constructor și executantul lucrării. De asemenea, am descoperit o serie de neconformități generate de refuzul proiectantului de a transmite în timp util unele modificări de proiect și asumarea prin înscrisuri a acestora. Mai sunt și alte aspecte privind cali-tatea unor produse folosite, acestea urmând a fi supuse unor probe de laborator. Recomand constructorului să procedeze ori la înlocuirea proiectantului ori la normalizarea dialogului cu acesta. Situația actuală influențează foarte mult calitatea unei lucrări de asemenea impor- tanță", ne-a declarat Gigi Chiru.
În urma controlului, inspectorii ISC au constatat că proiectul este incomplet, nu sunt precizate fazele determinante, lipsește studiul geotehnic, nu sunt precizate clauzele de calitate în contractul de proiectare, proiectul de execuție nu este încadrat în condițiile avizului CTE la lucrările finanțate de la bugetul de stat.
"Voi continua să urmăresc îndeaproape lucrările la șoseaua de Centură a Constanței, această lucrare fiind una dintre cele mai importante și mai costisitoare investiții ce se realizează în județul nostru pe bani publici, iar garanția că această lucrare va dura în timp, o constituie modul în care ea este realizată. Tocmai de aceea se impune o monitorizare strictă atât a proiectului cât și a execuției în detaliu", a mai precizat Gigi Chiru, șeful ISC.
Demarată în anul 2007, șoseaua de centură a Constanței va traversa orașul prin partea vestică. Traseul va începe în localitatea Ovidiu, va trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi se intersectează cu DN39, la km 8 și linia de cale ferată Constanța-Mangalia, după care ajunge la Constanța Sud-Portul Agigea, Poarta 9. Drumul va avea cinci noduri rutiere, la km 0 (în dreptul localității Ovidiu), km 5, km 11 (Valu lui Traian), km 13 (unde va intersecta Autostrada Cernavodă-Constanța) și la km 19+750 (Agigea). Lucrarea va avea 26 de po-duri și mai multe podețe și viaducte.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.293 secunde