Lipsesc polițiștii din stradă! Paradis pentru "șmecherii" care fac liniuțe, beți și fără permise!

1403
Lipsesc polițiștii din stradă! Paradis pentru

Articole de la același autor

Teribiliști care fac "liniuțe", din ce în ce mai mulți șoferi care se urcă la volan beți sau fără permis și numeroase accidente nedeclarate la Poliție. Acestea sunt urmările absenței polițiștilor din stradă, în special a celor de pe linie rutieră. Primarul orașului Hârșova, Viorel Ionescu, a tras un semnal de alarmă și a sesizat toate aceste probleme la forurile responsabile. Rutieriștii nu sunt, însă, singurii din ce în ce mai puțini. În alte localități, structurile polițienești se confruntă cu lipsa judiciariștilor, adică a celor care lucrează dosarele penale. 


Poliția se confruntă, de ani buni, cu o semnificativă lipsă de personal. Iar urmările au început să fie dintre cele mai grave. La nivelul orașului Hârșova, de exemplu, autoritățile locale trag un semnal de alarmă asupra vulnerabilității cetățenilor urmare a absenței din stradă a polițiștilor rutieri. În urmă cu aproximativ 13 ani, orașul avea propria structură de poliție rutieră. Odată cu reorganizarea, cu ieșirea la pensie a "veteranilor", numărul oamenilor legii cu competență pe linie de rutieră s-a tot diminuat până când s-a ajuns în situația actuală când, pentru orice problemă, localnicii trebuie să apeleze la Serviciul Poliției Rutiere Constanța, aflat la aproximativ 90 de kilometri distanță. Pentru că, în acest moment, reclamă autoritățile, niciunul dintre cei trei polițiști de ordine publică nu au atribuții pe linie de rutieră. 


"85% din probleme de siguranța cetățeanului ar fi soluționate dacă ar exista Rutieră la nivelul Hârșovei. Zilnic sunt liniuțe, sunt șoferi care conduc sub influența alcoolului sau fără permis, accidente nedeclarate. Deși legea spune că în termen de 24 de ore trebuie declarate accidentele, oamenii nu le raportează", a subliniat Adrian Dogaru, șeful Serviciului Poliției Locale Hârșova. 
În medie, Poliția Locală Hârșova primește 20 - 30 de solicitări pe zi, multe dintre acestea fiind incidente rutiere sau scandaluri; numărul acestora s-ar reduce dacă ar exista mai mulți oameni ai legii pe străzi, spun autoritățile. "Vizavi de situația de la Hârșova, am reclamat în cadrul ședințelor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) faptul că nu mai există polițiști de Rutieră. Am reclamat faptul că se conduce fără permis, în stare de ebrietate, cu mașinile în stare tehnică deplorabilă și am solicitat măcar un polițist. Orice se întâmplă, trebuie să vină polițist de la Constanța. Iar vara aceasta, în special, au fost numeroase accidente. Discutăm despre Hârșova, singurul oraș din nord-vestul județului, la peste 60 de kilometri de Medgidia", a subliniat primarul Viorel Ionescu. 


Indignați sunt și oamenii, mai ales că, în cazurile în care au nevoie de Rutieră, sunt trimiși de la Ana la Caiafa. "Ni s-a întâmplat ca cetățenii să fie trimiși de la Hârșova la Constanța, pentru a face o reclamație vizavi de un accident, iar de la Constanța să fie trimiși înapoi", au mai arătat autoritățile. 


"Am solicitat modificarea legislației privind Poliția Locală"
În această situație, se întâmplă frecvent ca polițiștii rutieri să fie "blocați" în gestionarea situațiilor rutiere. La nivelul Hârșovei sunt zece polițiști locali, dar ar fi necesară și suplimentarea numărului acestora, pentru a face față volumului de muncă. "În momentul de față, legea prevede angajarea unui polițist local la 1000 de locuitori. Am tot solicitat o modificare legislativă, să fie măcar un polițist la 500 de locuitori sau să se lase la aprecierea autorităților locale, să angajeze în funcție de necesități și de buget. Este o problemă privind siguranța cetățeanului și trebuie rezolvată", a afirmat primarul Viorel Ionescu. 


Nici judiciariști nu sunt prea mulți! 
Revenind la lipsa de personal din cadrul structurilor de poliție, Vasile Zelca, liderul Biroului Teritorial Constanța al Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual (SNPPC) arată că la nivel național se înregistrează un deficit de 20.000 de polițiști. Un deficit enorm, care pare să se adâncească, cu toate modificările aduse de legislație. Pe de o parte, organigramele nu au mai fost redimensionate corespunzător de prin 1976, deși situația operativă a crescut de zeci de ori, în unele cazuri. "La un post, prin 1980 aveam 15 - 20 de dosare, acum avem 150 de dosare penale pe an. Iar lucrările sunt din ce în ce mai complexe, spețele din ce în ce mai dificile", a arătat Vasile Zelca. 


În ciuda denumirii, legea salarizării unitare le face o defavoare polițiștilor judiciariști, căci s-a ajuns ca polițiștii care lucrează dosarele penale să aibă salariile mai mici decât cei de la ordine publică, ce patrulează în stradă. Drept pentru care, a arătat sindicalistul, deja sunt probleme în a se găsi personal care să acopere acest sector. "Unitățile polițienești orășenești mici sunt în colaps la acest capitol. Mulți polițiști au ieșit la pensie, iar șefii au probleme în a identifica oameni care să vrea să vină pe judiciar. Hârșova, Ovidiu, Murfatlar, Negru Vodă, Cernavodă sunt unități orășenești care nu mai au polițiști de proximitate, pentru că nu vrea nimeni să vină pe aceste sectoare", a arătat liderul sindical. 


E drept, se fac angajări. Dar prevederile legale care arată că polițiștii tineri trebuie să stea o vreme bună sub tutelă – șase luni în cazul agenților, un an în cazul ofițerilor – îi leagă de mâini. "Sunt polițiști noi în sistem, dar prezența lor nu se simte în stradă", au spus mai mulți oameni ai legii. 


Cu lipsa personalului se confruntă și posturile de poliție rurală, apelându-se în prezent, la patrulele intercomunale. Ceea ce înseamnă o singură patrulă la mai multe localități; prea puțin, spun oamenii. "În prezent, la posturi sunt scheme între doi și șase polițiști – în cazurile mai fericite! – plus șeful de post. Noi am propus ca organigramele să prevadă cea mai mică schemă de cinci polițiști plus șeful de post, la care să se mai adauge, în funcție de numărul de locuitori", a mai arătat Vasile Zelca. 
"Este începutul. Dacă nu se intervine și nu se adoptă niște măsuri care să asigure fluxul corect de personal, nu vor veni vremuri bune", a subliniat sindicalistul. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4919 secunde