Marinarii, buni doar pentru plata impozitelor? "Suntem conduși de toți naufragiații societății!"

5158
25
Marinarii, buni doar pentru plata impozitelor?
"Cuget Liber" a prezentat, într-o ediție anterioară, un articol referitor la situația cadeției, mulți dintre viitorii marinari riscându-și viața pe coșciugele plutitoare pentru a parcurge această perioadă de stagiu obligatorie. 
Articolul a generat un val de comentarii, iar pentru ediția de astăzi, am selectat câteva opinii. 
În prima dintre ele, un cititor propune ca statul român să se implice în această problemă și să construiască, într-un șantier din țară, măcar o navă pe care studenții și absolvenții să își poată face practica. Mihai, pentru că așa s-a semnat cititorul respectiv, merge chiar mai departe, spunând că, în schimbul a 1-2 nave-școală, statul să ofere chiar… Cazinoul din Constanța. 


"Problema nu se va rezolva fără ajutorul statului și a unui guvern care promite achiziționarea a trei submarine în loc să promită pentru început doar unul și să construiască o navă care să ofere posibilitatea executării stagiului de către cadeți. Încă mai avem șantiere navale, care ar putea construi o navă cu caracteristici specifice - să fie o navă și de transport mărfuri, și pasageri, așa cum era odată nava «Ardealul». Executând diferite transporturi de mărfuri și persoane cel puțin în Marea Neagră și Mediterana, amortizarea s-ar face repede, având în plus avantajul că va rezolva problema cadeților. 


Mergem până acolo încât cei în drept ar putea oferi Cazinoul - care nu mai are zile multe - în schimbul unei nave de genul arătat mai sus, sau chiar două. Chiar și școlile navale ar putea colabora, înființând o societate pe acțiuni care să cumpere o astfel de navă, acțiunile fiind achiziționate de personalul institutelor navale, studenți și oricare alte persoane. 


De ce în România doar militarii din aviație, marină sau alte arme speciale pot avea propriile mijloacele de pregătire, iar tinerii noștri viitori lupi de mare nu? Și așa cum au fost trimiși piloții militari să se instruiască luni de zile pe avioanele F16, nu s-ar duce toți absolvenții într-o țară cu flota comercială dezvoltată și unde cadeții să facă practică cu ajutorul financiar al statului, pe baza unor contracte în care ar stipula și obligația ca, după brevetare și începerea activității, beneficiarii să achite o parte din cheltuielile făcute de stat, în loc să plătească unor epave ca să-și facă stagiul. Statului îi place ca muncitorii căpșunari să aducă valuta în țară, dar stă la pândă să impoziteze veniturile marinarilor care și-au format cariera pe banii lor. De ce? Fiindcă România este condusă de către toți naufragiații societății", a scris Mihai. 


Nu toți cititorii-comentatori, marea majoritate marinari, au fost de acord cu punctul său de vedere. 


Vasile Plapan, spre exemplu, îi reamintește lui Mihai faptul că, de-a lungul timpului, România a avut astfel de nave. 


"Nava «Neptun», cu magazii de marfă și punte de comandă pentru cadeți, a fost dată UMC-ului și a fost apoi vândută. Exploatarea a fost nerentabilă. Astăzi, abia se mai țin unele companii, altele dau faliment. Mai este o navă dată la Academia Navală (parcă «Dej»), care zace la cheu", a punctat Vasile Plapan


XXX 


Iată alte opinii exprimate de marinari, vizavi de tinerii absolvenți care, fără prea multe soluții în ceea ce privește efectuarea cadeției, acceptă orice condiții, lucrând de multe ori fără salariu și punându-și în pericol sănătatea și chiar viața. 


"Asta o spunem noi, cei care avem experiență și am trecut prin toate. Nu așa gândesc și cei care acum vin din urmă și vor să facă o carieră. Ei sunt gata să facă orice pentru a-și realiza visele fără să gândească... poate așa am fost și noi cândva... dar există alte soluții? Dacă da, care?" - Cătălin Neagu 


"Cu toții am plecat unde am apucat, pentru că, realist vorbind, România nu are flotă, deci cum ajută statul român cadeții? În fine, din gură toți parlamentarii sau toate persoanele care au putere de decizie țipă, dar practic nimeni nu face nimic" - George Tălvan 


"Cine trebuia și avea putere și resurse nu a făcut-o. Atunci ce vă mai miră, dragi colegi. Nimeni, dar nimeni nu a mișcat un deget, suntem buni numai de muls, să aducem bani la buget. Uitați-vă la italieni, la sindicatul filipinezilor și exemplele pot continua. E un subiect vast de dezbătut" - Ion Barbu 




Comentează știrea

25 comentarii. Pagina 3 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Constantin Popescu
24 februarie 2018
Scuze

Scuze, dar s-au strecurat cateva gresli de redactare si gramaticale facute din repeziciune sau din cauza tastaturii mai vechi dar sper ca se intelege ceea ce doream sa transmit. Multumesc de intelegere!

Cristian 2
25 februarie 2018
WOW

Ma oripileaza prostia acestui Cristian care tot comenteaza. E asa de nesatisfacut el de calitatea invatamantului romanesc si e de parere ca UMC scoate cadeti prost pregatiti, expertul de el... Mai baiatule, daca nu existau oameni ca tine, marinaria romaneasca ar fi fost mult mai sus. Va prindeti urechile in limba engleza pe la nave si cand vine vreo inspectie dati din colt in colt. In schimb cu oarecare aroganta, cand vedeti pe unul cu 10 ani mai tanar ca voi... strambati din nas si spuneti "nu i-as da nici hidrobicicleta" in loc sa il invatati meserie. Ah, ce scarba am de astia ca voi.

Rusine
25 februarie 2018
Pentru crewing

Degeaba ne plangem, nimeni nu o Sa realizeze nimic. Fiecare isi are "avantajele lui". Mi-am pierdut sase ani din viata la o agentie de "prestigiu" din Constanta, Pentu ca am cerut promovare , am fost criticat si batjocorit in toate felurile. Acum, din cauza lor nu mai pot pleca la Alta companie. Am trecut interviul cu o agentie din afara tarii, urmand ca respectiva agentie, Sa afle mai multe despre mine. Dupa cateva zile Am apelat telefonic agentia pentru a afla mai multe informatii, dar mi s-a dat de inteles , ca nu este de bine. Am fost la agentia la care am fost un exemplu de ofiter,Sa cer explicatii. Raspunsul lor a fost : " le-am zis numai de bine" si " poti Sa-l suni si pe presedinte" . Aveti grija in cine va puneti increderea. Nu ma intereseaza, pot Sa afle cine sunt .nu-mi este frica, nu mai am ce pierde. Ape usoare!

mihai
27 februarie 2018
solutia e foarte simpla

guvernul romaniei sa faca o nava de cercetare marina , domeniu in care oricum suntem zero ce at putea avea si cateva functii de supply ship pentru platforme petroliere, iar pe aceasta nava sa existe si locuri de cazare pentru cadeti

§
28 februarie 2018
kek

ma uimesc unele comentarii. va dati vaporeni dar vorbiti de parca ati vazut vapoare doar in poze un sef de promotie cu 10 pe linie nu garanteaza un bun ofiter cum nici unu care termina cu 5 nu inseamna un ofiter retard am avut colegi care s-au cerut acasa dupa maxim o sapt din primul voiaj de cadet pt ca nu fac fata raului de mare si nu au mai navigat niciodata. cum testeaza cineva raul de mare la tinerii absolventi de facultate? ofiteri f bine pregatiti teoretic dar care mai mult de teorie nu stiu. care omoara oameni la manevre ca nu inteleg ce se intampla pe acolo ofiteri care habar nu au sa foloseasca un excel sau word pt ca mai mult de facebook sau what's up nu folosesc e ca si cum ai presupune ca cei care iau sala cu 26 o sa fie toti piloti de formula unu, pt ca stiu teorie si au iesit bine pregatiti marinaria nu se face pe hartie si nici teoretic. poti sa stii carti de mecanica pe derost daca esti antitalent si nu stii sa tii surubelnita in mana. exemplu cel mai bun fotbalul romanesc. toti sunt experti romania e pe bara cunosc personal comandanti sefi de promotie din vechea scoala comunista cand se facea carte care habar nu au ce se intampla la manevra navei si unt simplii papagali la comenzile pilotului, si cunosc comandanti care nu au fost asi in scoala dar stiu meserie pe paine si de la care ai ce invata problema este mentalitatea si dorinta de a invata la nava a ofiterilor noi care sunt spalati pe creier de ofiterii batrani care au numai povesti cu curve, combinatii cu tigari si alcool, bani facuti usor si talente pe la cluburile lu mazare, neveste tinute acasa in jeepuri si blanuri puntea nu inseamna doar corectii la harti, plansete radar sau modulatia canalelor gmdss masina nu inseamna doar sa te uiti pe manometre si sa citesti scheme

25 comentarii. Pagina 3 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 17 Februarie 2018
Stire din Social : Un nou ghișeu SPIT,  la Constanța
Pagina a fost generata in 1.2338 secunde