Consilierul local Mihaela Andrei propune un proiect de anvergură pentru Constanţa. "Vrem să construim un funicular"

772
1
Consilierul local Mihaela Andrei propune un proiect de anvergură pentru Constanţa.
Turismul este o ramură foarte importantă a economiei orașului Constanţa, mai ales pe timp de vară, motiv pentru consilierii locali de a încerca să găsească soluţii care mai de care mai interesante pentru a atrage mai mulţi turişti la malul Mării Negre.

Consilierul local PNL Mihaela Andrei propune un proiect de anvergură care ar putea îmbunătăţi turismul din Constanţa.

Este vorba despre construirea unui funicular pe taluzul plajei Modern, astfel încât turiştii să se poată bucura de o privelişte cât mai bună.


„Transportul funicular reprezintă instalaţii de transport la care calea de circulaţie este formată din cabluri suspendate aerian. Căile suspendate folosite au avantajul de a se adapta foarte uşor oricărui relief de teren; ele permit unirea punctelor aflate la diferenţe de nivel de sute de metri şi la distanţe de zeci de kilometri.
 

În Europa, funicularele au început să fie utilizate din secolul al XV-lea. Transporturile funiculare (de la fr. funiculaire, lat.funiculus – funie, cablu) reprezintă un mijloc de transport specializat, folosit în condiţii de relief accidentat, destinat transportării de pasageri sau bunuri.


În prezent, mai pe larg sunt folosite două sisteme de drumuri funiculare suspendate – cu un cablu şi cu două. În ultimii ani se folosesc tot mai frecvent cele cu trei cabluri, aşa-numitele 3S, care sunt mai stabile, consumă mai puţină energie şi pot fi folosite la drumurile cu lungimi mai mari între piloni. Calea de rulare a cărucioarelor este formată din unul sau două cabluri purtătoare fixe, susţinute la o anumită înălţime cu ajutorul unor construcţii speciale numite piloni sau staţii”, spune Mihaela Andrei.


Aceasta a explicat ce înseamnă construirea unui funicular şi ce presupune apariţia unei astfel de investiţii.

„Funicularul este o formă relativ rară de transport, care utilizează un mecanism de frânghie pentru a se trage în sus și în jos dealuri sau stânci. Acestea sunt o combinație a tehnologiei unui lift și a unei căi ferate, dar sunt unice din ambele prin faptul că greutatea celor două vehicule înseamnă că se echilibrează reciproc; unul se mișcă în sus, în timp ce celălalt se mișcă în jos. Numele acestui mod neobișnuit de transport provine de la cuvântul latin „frânghie” (funiculus).

De obicei, arată foarte unic, deoarece fiecare oraș și țară a proiectat funiculare în felul său. Ele există în multe țări, dar sunt cele mai frecvente în Europa, America de Sud și America de Nord. Primul funicular a fost construit în 1875 și funcționează de atunci”, a adăugat Mihaela Andrei.


Consilierul local mai spune că apariţia unui astfel de funicular ar fi benefică şi pentru persoanele cu dizabilităţi, care s-ar putea bucura de altfel de facilităţi decât cele pe care le au în prezent.


„De asemenea, o altă necesitate importantă pentru construirea unui funicular în dreptul zonei plajei Modern este Strategia, pe care Comisia Europeană a adoptat-o urmare a recomandărilor Parlamentului, pentru persoanele cu dizabilități pentru perioada 2021-2030. Parlamentul European dorește o societate incluzivă, în care drepturile persoanelor cu dizabilități să fie protejate și în care să nu existe discriminare. Or, faptul că unei persoane cu dizabilități sau părinților ce au copiii în cărucioare nu le este pusă la dispoziție o alternativă la scările ce fac accesul către plaja Modern este o discriminare”, a mai declarat Mihaela Andrei.



Comentează știrea

fani
24 iunie
solutii

Funicularul se foloseste la distante de cel putin 1000 m ! Pentru rezolvarea acestei probleme ,solutia eficienta este construirea unui mic turn cu ascensor hidraulic pe plaja legat cu o pasarela spre cota superioara a strazii paralele cu plaja. Se practica in multe locuri din lume

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5824 secunde