Cum să scapi de retenția de apă și să slăbești cu acești 5 pași simpli

362
Cum să scapi de retenția de apă și să slăbești cu acești 5 pași simpli - apa-1659457183.webp

Articole de la același autor

Umflarea, picioarele grele și umflate și articulațiile rigide sunt simptome neplăcute ale retenției de lichide. Există 3 tipuri de retenție de apă și primul dintre ele este cauzată de afecțiuni grave de sănătate, cum ar fi bolile de inimă și tiroida, artrita sau lupusul.


Celelalte 2 tipuri sunt retenția de lichide ciclică și generală. Sunt asociate cu stilul de viață și ciclurile menstruale ale femeilor și, de obicei, nu sunt supuse tratamentului medical.

Retenția de lichide medicale trebuie tratată de medici. Dar dacă sănătatea ta este în regulă, încearcă să urmezi aceste sfaturi pe care specialiștii le-au oferit. Ele te pot ajuta să uiți de tot disconfortul pe care îl aduce retenția de apă.

Principalele simptome ale retenției de apă:


Cum să reduci retenția de apă și să slăbești?

1. Eliminarea stresului

Stresul este o reacție a corpului nostru la o situație periculoasă sau complexă. Ca parte a răspunsului de luptă sau fugi, glandele suprarenale eliberează cortizol (cunoscut și sub numele de hormonul stresului). Și conform acestui studiu, cortizolul crește retenția de lichide. Dacă vrei să uiți de umflături și articulații rigide, exersează tehnici de respirație, ridicarea picioarelor, yoga și învață să te relaxezi în mod corespunzător.

2. Relaxare în saună

O saună nu este doar o modalitate bună de a te relaxa și de a scăpa de problemele tale de zi cu zi, ci este o altă modalitate de a reduce retenția de apă. Potrivit unui articol publicat de Harvard Medical School, transpirația începe aproape imediat. O persoană obișnuită pierde o jumătate de litru de transpirație în timpul unei șederi scurte într-o saună.

3. Exerciții fizice

Faci muncă de birou? Cel mai probabil ai observat că picioarele și gleznele îți sunt umflate când ajungi acasă. Statul prea mult timp pe scaun poate provoca retenția de apă și simptomele asociate acesteia. Pentru a evita acest lucru, fă-ți viața mai activă: mergi la sală, mergi pe jos la și de la locul tău de muncă, aleargă sau mergi la o piscină.

4. Ajustarea obiceiurilor alimentare

Consumul de alimente bogate în proteine, vitamina B6, potasiu și magneziu poate ajuta, de asemenea, la scăderea retenției de apă. Aceste produse includ: ouă, macrou, anghinare, sfeclă, țelină, avocado, ananas, caise, smochine, sparanghel și ciocolată neagră. Și este mai bine să eviți alimentele bogate în sare, cum ar fi brânza de vaci, fulgii de ovăz instant, băuturile pentru sport, prăjiturile sau legumele conservate.

5. Dormi suficient

Lipsa somnului are un impact negativ asupra sănătății noastre și poate provoca afecțiuni medicale grave precum obezitatea, bolile de inimă, hipertensiunea arterială și diabetul. Oamenii de știință confirmă că somnul prost poate afecta și nervii renali simpatici din rinichii noștri, despre care se știe că reglează echilibrul hidric. Majoritatea oamenilor trebuie să doarmă aproximativ 8 ore pentru a putea funcționa corect, dar unii dintre noi au nevoie de mai mult sau mai puțin timp. Amintiți-vă că, dacă vă treziți obosit și căutați în mod constant o șansă de a trage un pui de somn, este posibil să aveți nevoie de mai mult somn noaptea.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6389 secunde