Evitaţi zgomotele produse de stomac! Mâncaţi încet şi mestecaţi bine mâncarea

197
Evitaţi zgomotele produse de stomac! Mâncaţi încet şi mestecaţi bine mâncarea - zgomote-1681037168.gif

Articole de la același autor

Vi se pare că auziți nişte zgomote stânjenitoare în stomac? De cele mai multe ori, asta înseamnă că, probabil, nu ați mestecat foarte bine mâncarea sau că vă este foame. Totuşi, sunt situaţii în care acest lucru poate însemna și altceva, în afara strigătului de foame. Specialiştii susţin că majoritatea zgomotelor din organism provin din sistemul digestiv, care amestecă alimentele solide din stomac, cu cele lichide. Aerul produs în interiorul sistemului începe să se miște odată cu contracțiile intestinului și rezultă un zgomot specific, de bubuitură. Astfel de sunete se pot produce în orice moment, chiar și când sunteți nervoși. Diferența este că, atunci când stomacul este plin, aceste zgomote sunt mai puțin sesizabile. De regulă, cu vreo două ore înainte de a se goli, în stomac încep să se producă anumiți hormoni care stimulează sistemul nervos și trimit un mesaj către creier care declanşează senzaţia de foame.

Creierul răspunde la aceste semnale dând comanda de a produce contracțiile. Mai departe, acestea termină de golit ce mai era în stomac și provoacă alte senzații de foame, ca să vă grăbească să mâncați. Dacă se produc prea multe zgomote în stomac, nu numai că vă afectează sănătatea, dar și procesul de digestie. De exemplu, dietele stricte conțin alimente cu o anumită cantitate de calorii și nutrienți. Astfel, se produc multe zgomote în stomac pentru că se digeră mai repede, iar semnalele de foame apar mult mai des. Dacă beți o băutură răcoritoare sau carbogazificată, sporiți numărul de bule din sistemul digestiv care produc zgomote în intestine. Pe de altă parte, şi dacă mâncați prea repede sau înghițiți aer în același timp, rezultatul poate fi același. Dacă aceste zgomote nu sunt provocate de o afecțiune, se pot face anumite lucruri pentru a ameliora simptomele și a le ține sub control. În primul rând, mestecați foarte bine mâncarea, apoi beți o cană cu ceai de mentă după masă. Nu inspirați profund în timp ce mâncați pentru a reduce riscul de a ingera și aer şi mâncați mai puțin.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5228 secunde