În ce condiții poate fi utilizat cardul de sănătate

224
În ce condiții poate fi utilizat cardul de sănătate - cardsanatate-1366909847.jpg
Cardul european de sănătate se eliberează de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Constanța persoanelor care fac dovada că sunt asigurate și care vor să beneficieze de asistență medicală în momentul unei șederi temporare pe teritoriul uneia dintre statele UE.

Perioada de valabilitate a cardului european este stabilită astfel încât să acopere perioada de timp necesară șederii temporare, dar nu poate depăși șase luni de la data emiterii. Asistența medicală nu trebuie să depășească ceea ce este necesar din punct de vedere medical în timpul șederii temporare.

"Cardul european nu acoperă situația în care asiguratul se deplasează într-un stat membru al Uniunii Europene în vederea beneficierii de tratament medical.

Furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu Casa de Asigurări de Sănătate au obligația de a acorda asistența medicală necesară titularilor cardului european emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, în perioada de valabilitate a cardului și în aceleași condiții ca pentru persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România, urmând a raporta Casei serviciile medicale acordate pentru această categorie de persoane.

Persoanele asigurate în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, posesoare ale unui card european, vor fi tratate în România în același mod cu asigurații români", a explicat președintele CJAS Constanța, Dragoș Poteleanu.

Pe de altă parte, președintele Colegiului Medicilor, Vasile Astărăstoae, susține că aceste instrumente nu ar trebui să conțină nici datele personale și nici istoricul medical al pacientului, ci doar profilul financiar, adică dacă acesta a plătit pentru asigurarea de sănătate: "Ele trebuie să conțină nume, prenume, plățile care s-au făcut, dacă pacientul e asigurat sau nu și serviciile care au fost decontate, dar nu așa cum este trecut în hotărârea de guvern că tot dosarul electronic al pacientului să fie în mâna unor persoane care nu sunt legate de un jurământ profesional sau de confidențialitate".

Cardul european conține următorul set obligatoriu de informații vizibile: numele și prenumele asiguratului l codul numeric personal al asiguratului l data nașterii asiguratului l data expirării cardului l codul Organizației Internaționale pentru Standardizare pentru statul membru emitent al cardului l numărul de identificare și acronimul Casei de Asigurări de Sănătate care emite cardul l numărul cardului.

Asigurații care solicită card european trebuie să se prezinte la Casa de Asigurări de Sănătate cu dovada de asigurat, adeverință și ordin de plată pentru angajați, cupon de pensie pentru pensionar, adeverința de elev, student pentru persoanele peste 18 ani, copie Carte identitate sau certificat de naștere pentru copii.

La sediul instituției se va completa o cerere și o declarație pe proprie răspundere că nu intenționează să utilizeze cardul european de asigurări sociale de sănătate pentru deplasări care au ca scop beneficierea de tratament medical.

De la începutul anului și până în prezent, au fost înregistrate la CJAS Constanța un număr de 3.700 de solicitări de card european și începând cu luna aprilie, s-a reluat tipărirea cardurilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 26 Aprilie 2013
Stire din Sănătate : Nu lăsați hepatita C netratată!
Pagina a fost generata in 1.43 secunde