Modalități naturale de a încetini îmbătrânirea. Mențineți-vă în formă cât mai mult timp!

Articole de la același autor

Cui nu i-ar plăcea să fie tânăr cât mai mult timp, să fie în formă chiar şi după o anumită vârstă? În acest sens, unii oameni de știință susțin că ar putea încetini procesul de îmbătrânire, astfel încât să aveți tinerețea și fumusețea de partea voastră cât mai mult timp.

Un grup de oameni de știință suedezi și norvegieni a arătat într-un nou studiu că este posibil să menținem celulele organismului în viață mai mult timp, oferind populaţiei o combinație de seleniu și coenzima Q10. Aceștia speră să poată folosi descoperirile lor pentru a ajuta persoanele să rămână sănătoase până la o vârstă înaintată. „Toate celulele din organism au o dată de expirare, dar ar putea fi posibilă prelungirea acesteia, potrivit acestui studiu. Menţionăm că acest studiu, care este publicat în revista «Nutrients», a analizat lungimea telomerilor, o metodă binecunoscută şi aprobată de evaluare a duratei de viață rămase a unei celule. Oamenii de ştiinţă au analizat, de asemenea, o serie de markeri de îmbătrânire binecunoscuţi, care au confirmat rezultatul. Ca urmare, dând suplimente unui grup mare de persoane în vârstă, sănătoase, atât bărbaţi, cât şi femei, fie cu seleniu și coenzima Q10, fie cu placebo, specialiştii au putut determina, analizând lungimea telomerilor, că există o diferenţă semnificativă între cele două grupuri. Grupul de participanţi care a primit cele două suplimente active, Seleno Precise și Bio-Quinona Q10, a avut telomeri mai lungi decât participanţii din grupul care a primit placebo. Cu alte cuvinte, administrarea combinaţiei celor două substanţe a prelungit durata de viaţă a celulelor şi acest lucru ar putea avea un impact semnificativ asupra vitezei de îmbătrânire”, au explicat reprezentanţii companiei farmaceutice internaționale Pharma Nord.

Aceştia au precizat că genele umane sunt aranjate de-a lungul unor molecule de ADN răsucite, dublu catenare, numite cromozomi. La capătul lor, oamenii au telomeri pentru a proteja ADN-ul de uzură sau încurcare. „Le putem compara cu terminaţiile din plastic care protejează capetele şireturilor. De fiecare dată când o celulă se divide, telomerii devin puţin mai scurţi. În cele din urmă, devin atât de scurţi încât celula nu se mai poate divide cu succes şi moare. Se pare că mineralul seleniu şi compusul coenzima Q10, asemănător vitaminei, pot proteja telomerii, încetinind procesul de scurtare, astfel încât aceştia să dureze mai mult”, au completat specialiştii Pharma Nord.

Stresul oxidativ şi inflamaţia accelerează procesul de îmbătrânire

Toate acestea se întâmplă în condiţiile în care noi, oamenii, suntem expuşi îmbătrânirii accelerate, în cazul în care stresul oxidativ şi inflamaţia accelerează procesul, mai ales dacă ne lipsesc seleniul şi Q10. „Cu toate acestea, dacă persoanele care au niveluri scăzute ale acestor doi compuşi iau un supliment, el le poate încetini îmbătrânirea”, spune cercetătorul principal, profesorul Urban Alehagen, cardiolog la Spitalul Universitar din Linköping, Suedia.

Studiul recent a fost realizat analizând probele de sânge pe care echipa de oameni de ştiinţă le-a prelevat în mod regulat de la peste 443 de participanţi la studiu pe o perioadă de cinci ani, ca parte a studiului principal „KiSel-10”, care a fost publicat în 2013, în International Journal of Cardiology. Aici, au putut constata că participanţii care au luat seleniu şi coenzima Q10 au avut o rată de mortalitate cardiovasculară cu 54% mai mică, în comparaţie cu grupul placebo.

În mod normal, bolile cardiovasculare sunt cauza principală de deces la bătrâneţe. Descoperirile lor i-au făcut curioşi să găsească o explicaţie, aşa că au început o analiză sistematică a numărului foarte mare de probe de sânge care au fost depozitate în congelatoare speciale.

De la publicarea studiului principal, în 2013, au fost finalizate peste 20 de alte studii de urmărire. Într-o mare parte din aceste studii, oamenii de ştiinţă au reuşit să observe, prin măsurarea diferiţilor biomarkeri, că seleniul şi coenzima Q10 par să contracareze unele dintre modificările biologice care se observă, în mod normal, în legătură cu procesul de îmbătrânire.

În cel mai recent studiu, care este al 23-lea sub-studiu, cercetătorii s-au concentrat pe lungimea telomerilor şi pe o serie de biomarkeri specifici care reflectă cât de repede îmbătrânim. Şi, încă o dată, echipa de oameni de ştiinţă a demonstrat că seleniul şi coenzima Q10 combinate par să-i ajute pe seniori să-şi păstreze sănătatea şi calitatea vieţii.