Cine "vânează" postul de director al Ambulanţei Constanţa?

2488

Articole de la același autor

La ora actuală, Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa este singurul din ţară care nu a primit prelungire a mandatului pentru director decât pentru o lună. Serviciile din celelalte judeţe de pe teritoriul României au, la acest moment, manageri numiţi pe funcţii pe o durată de jumătate de an.

Nimeni nu ştie de ce Ministerul Sănătăţii a decis ca mandatul directorului SAJ Constanţa, dr. Ionuţ Cealera, să nu primească o prelungire mai mare. „Cert este că suntem singurul judeţ în această situaţie şi nu avem nicio explicaţie în acest sens de la minister. Ba, dimpotrivă, toate semnalele pe care le-am primit până acum au fost că ne-am desfăşurat activitatea corect şi că rezultatele noastre au fost apreciate, începând de la Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa, Prefectură, până la ei. Ambulanţa nu a avut niciodată sincope în desfăşurarea activităţii”, ne-a declarat medicul. În primă fază, Constanţa şi Bihorul au primit prelungirea contractului şefilor SAJ cu încă o lună, dar acum managerul bihorean a primit, şi el, prelungirea tot pe şase luni. De ce se întâmplă aceste lucruri? Se zvonește că, de fapt, fostul manager al SAJ Constanța, dr. Laurențiu Bădescu, ar urmări postul cu pricina.

„De câteva luni de zile vine şi le spune tuturor că se va întoarce manager şi că ne va distruge pe toţi. În prezent, el îşi desfăşoară activitatea la substaţia Năvodari, acolo unde a avut postul dintotdeauna. Toate posturile managerilor de ambulanţă din ţară sunt interimare. Acum, de circa două-trei săptămâni au sosit o mulţime de adrese în secretariatul ambulanţei de la organele abilitate ale statului român, prin care ni se cer documente legate de activitatea desfăşurată de fostul manager, dr. Laurenţiu Bădescu, şi soţia acestuia”, a precizat dr. Cealera.

Reamintim că fostul manager Laurențiu Bădescu a fost eliberat din funcție în vara anului 2021, ca urmare a unui raport întocmit de instituțiile abilitate de control ale statului în care s-ar fi constatat existența mai multor abateri în activitatea managerială, sesizate de unii angajați ai instituției. Aşadar, în cazul în care mandatul nu va mai fi prelungit, nu se ştie dacă se va organiza luna viitoare vreun concurs sau postul de director va fi ocupat tot prin detaşare. „La un moment dat, au fost chiar vreo cinci ani la rând când nu s-a organizat niciun concurs, deci există şi această variantă”, a adăugat medicul.

Indiferent că acest post va fi ocupat sub o formă sau alta, este clar că este nevoie de o persoană care să gestioneze o activitate atât de complexă cum este cea a Ambulanţei. Nu mai spunem că, în afară de patologia obişnuită, cu care medicii se confruntă zi de zi, personalul este solicitat şi pentru testările Covid-19. Din fericire, acum lucrurile s-au mai liniştit, nu mai sunt apeluri atât de multe cum erau în urmă cu aproximativ o lună, de exemplu, dar sunt solicitări legate de cetăţenii ucraineni. Drept urmare, a crescut, din nou, numărul de solicitări la 112. În general, vecinii ucraineni sună la ambulanţă pentru copii, dar şi pentru problemele adulţilor. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3072 secunde