Constanța, viziune sau ficțiune? Bulevarde pietonale, străzi cu sens unic, autobuze ecologice rapide și transport public pe apă

7992
20
Constanța, viziune sau ficțiune? Bulevarde pietonale, străzi cu sens unic, autobuze ecologice rapide și transport public pe apă - fotofondconstanta-1469205492.jpg
Parcări subterane cu mii de locuri, bulevarde complet pietonale, piste pentru bicicliști și benzi pentru autobuze, mutarea autogării, intersecții semaforizate și intersecții cu sensuri giratorii, centru logistic în zona industrială, transport public pe lacul Siutghiol - acestea sunt numai câteva din proiectele menționate în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă elaborate de Primăria Constanța și propus spre dezbatere publică.

"Este vorba despre un document strategic care va sta la baza stabilirii și realizării tuturor proiectelor viitoare din Constanța", explică Ani Merlă, director de programe în cadrul Primăriei Constanța. Potrivit acesteia, după ce va fi analizat și se vor face ultimele "finisaje", documentul va fi supus hotărârii Consiliului Local și va fi adoptat.

Printre propunerile autorităților locale pentru Constanța sunt proiecte de viziune, dar și proiecte deja planificate. Unele par de domeniul științifico-fantasticului, altele ar fi trebuit realizate de mult timp. În municipiul Constanța, semafoarele nu sunt sincronizate, sunt zeci de kilometri cu drumuri nesatisfăcătoare, nu sunt parcări suficiente și se parchează pe trotuare sau pe carosabil, punându-se în pericol siguranța pietonilor și bicicliștilor. Aceste concluzii nu le spunem noi, cei care le vedem zi de zi, ci sunt printre problemele identificate și de reprezentanții primăriei, care au elaborat planul.

Se reorganizează zona Gării Constanța

În ceea ce privește transportul în comun, aici problemele sunt legate de informație, de lipsa unor benzi dedicate autobuzelor, de standardul relativ scăzut de facilități, localizarea incomodă a stațiilor de autobuz, sistemul depășit de bilete, aglomerația de pe unele artere. Tocmai de aceea, autoritățile locale propun crearea unei Autorități de Transport Metropolitan, reorganizarea zonei

Gării Constanța, dar și introducerea infrastructurii Bus Rapid Tranzit, pentru furnizarea unui transport public eficient în oraș.

În noul plan se vorbește despre conectarea locațiilor importante și atracțiilor turistice la rețeaua de biciclete, cum ar fi centrul orașului, zona campusului universitar și spitalul, fiind în total aproximativ 33 de km de piste de biciclete.

Parcare subterană la teatru și parcare ecologică în Tomis 3

Pentru a rezolva oarecum problema parcărilor, Primăria Constanța intenționează să construiască o parcare subterană în zona Parcului Teatrului și realizarea de locuri de parcare în afara carosabilului, pentru a elibera șoselele pentru alte utilizări, cum ar fi linii de autobuz, trotuare sau piste de biciclete. De asemenea, este în plan construirea unei parcări ecologice în spatele Pieței Tomis 3 și a clădirii ANAF, dar și reabilitarea hotelului neterminat de la intrarea în Portul Tomis și refolosirea lui ca parcare etajată. Printre măsurile propuse se mai numără și limitarea fizică împotriva parcării ilegale pe trotuare, folosind piloni sau copaci, dar și taxe de parcare la locul de muncă, în zona centrală. În plus, în sudul și în nordul stațiunii Mamaia vor fi construite parcări de câte 800, respectiv 400 de locuri și vor fi introduse facilitățile de park&ride.

Străzi și bulevarde cu sens unic

În ce privește traficul auto, în Planul de mobilitate urbană este reînviat proiectul Rivierei Tomis, adică al șoselei de coastă între zona centrală și intrarea în Mamaia. Dar este prevăzută și construirea unei noi artere de circulație între bulevardul Tomis și bulevardul Aurel Vlaicu (în spatele clădirii Carrefour), eventual numai pentru vehicule grele de transport marfă. Primăria mai vrea să modernizeze strada Barbu Ștefănescu Delavrancea care leagă bulevardul Aurel Vlaicu cu strada Soveja între Cimitirul Municipal și centrul comercial Maritimo, în scopul de a reduce traficul de pe strada Baba Novac. Străzile Tulcei și Badea Cârțan vor fi transformate în artere cu sens unic, iar bulevardul Ferdinand va deveni drum cu sens unic spre est, în timp ce strada Traian va fi cu sens unic spre vest. De asemenea, va fi realizată o arteră de legătură între cele două șosele.

Transport public pe lacul Siutghiol

Cât despre transportul public, strategia privește înlocuirea flotei RATC, relocarea autogării din centrul Constanței (zona Tomis III), la marginea de sud a Constanței, unde au capătul autobuzele județene în prezent și schimbul cu autobuzele urbane. De asemenea, se are în vedere introducerea unui serviciu de transport public navigabil pe lacul Siutghiol care să conecteze Constanța de Năvodari și Ovidiu, inclusiv un chei nou lângă clădi-rile Ceronav, care poate fi folosit ca nod de schimb al modurilor de transport.

Toate aceste proiecte vor fi ulterior analizate și pe măsură ce vor exista finanțări, ar putea deveni realitate.

Comentează știrea

20 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Nazi
23 iulie 2016
Opinie

Vom face din tun tractoare/ Din atom lumini izvoare. Domnule primar locuiesc pe o strada unde de 22 de ani nu ati pus nici macar o pietricica de asfalt si celelalte strazi din jur s-au de 2 ori si vitanja vine in fiecare saptamana sa traga mizeria de la toata strada si dvs aveti proiecte futuriste va mai trebuie niste locuri de blocuri sau supermarketuri in locul autogarilor!

suleyman
23 iulie 2016
Derilari

Lasati prafurile si nu mai visati !

cristi
24 iulie 2016
prafuri,canicula,idiotenie

atentie ! lumea va crede prafuiti ! deci nimeni numai pune botul la nebunii ! constanta se degradeaza zi de zi,este ireversibil,nimeni dar absolut nimeni nu va putea opri acest proces.

HOTII
24 iulie 2016
TOT PENTU BUZUNARELE LOR

Au macelarit parcul Tabacariei, au extins constructiile. Acolo era vegetatie, erau copaci. Acum desfiinteaza autogara si piata Tomis 3, la 200 m de fostul parc, sa faca loc spatiilor verzi. Adica dupa ce au defrisat zone verzi, au luat spagi cat cuprinde, acum isi fac de lucru in alta parte. Alte proiecte, alte spagi! Carati apa cu ciurul, ca se vede si pentru cetateni ceva!

cetatean
26 iulie 2016
oare

intr-un oras plin de mizerie sa vii sa prezinti o asemenea strategie nu este decat ,,utopie si sf,,. Oricum orasul arata de parca nu exista administrator, parasit de tot ce e normal intr-un oras adevarat

alexe
30 iulie 2016
vrajeala de adormit retardatii

planuri futuriste...ok. Far ce facem cu orasul care este o ruina. Pomii de pe strazi si spatii verzi, cate mai sunt ele, netoaletati, sunt trotuare unde nu poti trece de pomi sau de lastarii lor, netaiati de ani buni. Trotuare impracticabile in marea majoritate a orasului, de ex Coiciu. Strazi inca neasfaltate in cartierele noi. Continua reducerea parcurilor pentru Parcari. OK. Dar sa faca o centura verde in jurul orasului, ar fi bine si asa. Sa inceteze pomenile de la buget, adica locuintele sociale si sponsorizarea acelora care le locuiesc. Contribuabilii nu datoreaza tiganilor care le locuiesc nimic, decat dispret. Pentru ca nu contribuie cu nimic in comunitate, decat cu furturi, cu mizeria de la cai si mirosul aferent, cu tulburarea linistii publice. ACOLO UNDE AI DREPTURI AI SI OBLIGATII. CE SPUNETI, DOMNULE FAGADAU, CARE ATI UITAT SA VA DATI DEMISIA ? COLOANA VERTEBRALA UNDE E?

Constantean trist
5 august 2016
Acesti nebuni care ne conduc

Nu ai vazut bine. Era orasul sf Constanta si tu ai vazut balarii.

Răspuns la: SF prost
Adăugat de : Constanțean, 23 iulie 2016
E riscant să mai treci prin Parcul PRIMĂRIEI. Nu te mai vezi de bălării.
Costica
5 august 2016
Comision

Du-te la Fagadau si clica.Vei avea succesuri maxime.

Răspuns la: opinie
Adăugat de : costica, 23 iulie 2016
Oportunitatea e la un clic distanță! Cautam urgent colaboratori care vor sa castige comisioane prin colaborare la domiciliu! Oferta este pentru...
Fagadau-ieli
5 august 2016
orasul

Constanta este o adevarata paragina,precum Cimitirul Central,parcul Primariei,pietele controlate de mafia tiganeasca mana in mana cu politia si Primaria,etc.Nenorocitii care conduc nu numai acest Oras,ci intreaga Tara,mafia securisto-comunista perpetuata la putere de nea Nelu,a otravit tot.Si justitie,si educatie,si sanatate,nimic nu a ramas neatins de cangrena hotiei,abuzului,bunului plac.Toti nenorocitii din Institutiile statului ii rad in nas bietului cetatean,in Tara lucrului bine facut.Punct si dela capat...

calator
7 august 2016
transport in comun

Noi, cetatzenii nevoiasi si oropsitzi ai Constantzei, dorim si totodata solocitam, domnului primar Decebal Fagadau, ca impreuna cu functzionarii primariei si cu domnii de la RATC, sa introduca transportul modern si GRATUIT, cu autobuze si minibuse, in zona km 4-5, mai precis pe strada LILIACULUI. De mult asteptata aceas ta imbunatatzire acestei rute de transport in comun, intr-o zona atat de izolata de restul Constantzei, si cu atat de putzine mijloace de transport in comun, care sa lege cartierul uitat de conducatorii nostrii locali, de restul Constantzei, zis oras european, ca dupa cum arata urbea noastra, dupa : aspect, curatzenie / igiena, confort, transport in comun, muuuulte strazi neasfaltate......., parca am trai in Africa si acolo s-ar putea, sa fie mai bine !

20 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6054 secunde