Constănţenii cer modificarea proiectului de modernizare a marilor bulevarde. „Micile afaceri vor da faliment!”

4081
12
Modernizarea a două artere importante din municipiul Constanţa suscită nemulţumirea unora dintre locuitorii din zonele respective, care consideră că proiectele au fost făcute pe repede înainte, fără studii temeinice şi fără viziune. Oamenii sunt nemulţumiţi că vor fi desfiinţate locurile de parcare şi spun că va fi şi mai mare aglomeraţie decât până acum.

Bulevardul Alexandru Lăpuşneanu a intrat în reabilitare încă de la finele anului trecut. Lucrările sunt efectuate în cadrul unui proiect cu fonduri europene şi au început dinspre Satul de Vacanţă spre centrul oraşului. Urmează bulevardul 1 Decembrie şi, în scurt timp, vor fi demarate lucrări şi pe bulevardul 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei. Planurile presupun refacerea carosabilului, amenajarea trotuarelor şi mai ales desfiinţarea locurilor de parcare de la bulevard, acolo unde, în prezent, sunt parcate mii de maşini, ale celor care locuiesc în blocurile respective.

Oamenii au aflat că vor fi nevoiţi să îşi mute maşinile şi sunt supăraţi că autorităţile locale nu le oferă alternative, nu au construit şi nici nu au găsit soluţii pentru alte parcări. Aşa se face că, recent, a fost iniţiată o petiţie online pentru modificarea proiectului de modernizare a bulevardelor 1 Decembrie – Alexandru Lăpuşneanu – 1 Mai. „Ideea de a moderniza marile artere de circulaţie din Constanţa este salutară, cu condiţia să fie făcută cu logică. A desfiinţa peste 1.200 de locuri de parcare, fără a crea nicio soluţie alternativă pentru aceste maşini (cum este cazul pe bulevardul Lăpuşneanu), nu înseamnă altceva decât a provoca noi probleme de trafic. Cei peste 1.200 de posesori de autoturisme vor fi nevoiţi să parcheze… unde??? În spatele liniei de blocuri… sunt parcate alte maşini! În al doilea rând, spaţiile comerciale de la parterul blocurilor nu vor mai putea genera venituri şi, implicit, impozite şi taxe la buget, salarii etc. Toate aceste mici afaceri vor da faliment fiindcă vor deveni foarte greu accesibile pentru clienţii care nu vor mai avea unde parca. Vorbim despre comercianţi buni platnici şi bine intenţionaţi care aduc plus valoare către bugetul local. Maşinile de aprovizionare, în mod cert, vor bloca traficul şi îl vor îngreuna”, susţin iniţiatorii petiţiei.



Propuneri de la cetăţeni


Aceştia mai atrag atenţia că, în apropierea Şcolilor nr. 24 „Ion Jalea” şi Spectrum, se vor crea ambuteiaje, la orele de începere şi de terminare a cursurilor, cu sute de părinţi care vin în acelaşi timp şi în acelaşi loc. „Faptul că este un proiect cu fonduri europene nu garantează că este unul benefic sau inteligent gândit. Ţineţi cont, vă rugăm, de un alt proiect similar – iluminatul pe bulevardele Ferdinand şi Tomis, unde fondurile europene au generat un eşec imens: oraşul Constanţa s-a făcut de râs cu un sistem de iluminat care produce «beznă»!!! Prin urmare, chiar dacă pe hârtie proiectul poate să arate bine, aplicarea lui în practică îi arată adevărata utilitate. Ca urmare a acestei stări de fapt, vă rugăm să reanalizaţi oportunitatea executării acestui proiect, aşa cum a fost el gândit iniţial”, se mai arată în solicitarea către autorităţile locale.

Petiţia a fost deja semnată de peste 1.000 de persoane, multe dintre acestea considerând că proiectele respective vor înrăutăţi calitatea vieţii a celor care locuiesc în perimetrele respective. Cei mai mulţi susţin că sunt de acord cu modernizarea bulevardelor, dar după ce se găsesc soluţii pentru parcări. „Eu am o propunere: amenajarea de parcări, anterior modernizării prin desfiinţarea locurilor existente”, spune o locuitoare a municipiului Constanţa.

Alţii cer implicarea de experţi care să vină cu soluţii concrete şi aplicabile într-un oraş aglomerat care, pe timpul verii, devine şi mai neîncăpător.



Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Alin Vintilă
8 februarie
Sictir Chițac

Idiotul de Chițac și gașca lui de pupincuriști distrug viața orașului. Fac investiții aiurea pt că nu sunt banii lor personali in joc, plus ca sunt fuduli. Și proști ! Nemernicul ăsta de apvist , contraamiral nu amiral , comunist împuțit , crede ca orașul e moșia lu tasu. Javră , marș în ograda ta din Eforie si lasă-ne ! Nu avem nevoie de idioți ca tine ! Ps- prostule , cand rezolvi situația dela Municipal ? Zi lepră cum ai putut să " tai" banii pt modernizarea sistemului de electricitate ? Zi jigodie cum dormi noaptea cand știi că în incendiul ăla au murit oameni ? Lepră, de capu ' tău să fie toate ordinăriile pe care le faci !!! ++++++++

Marian
8 februarie
Mici afaceri semi-ilegale

Cine ma? Aia cu pacanele si exchange? Naiba sa-i ia...

Bravo Chitac
8 februarie
E bine

In sfarsit se face ceva!

Papu
8 februarie
Modernizare

Trebuie făcut ceva modern. Orașul arată ca o catacombă. Trotuarele arată ca după bombardament. S-a furat în orașul ăsta și „zahărul din ceai” timp de 30 de ani .

Micuța Cecurai
8 februarie
foarte bine

O sa dea faliment salile de jocuri si casele de pariuri, fix de asta ne doar pe noi in pl, sa faca bine sa modernizeze orasul ca arata precum unul din Siria nu ro

Fanr
8 februarie
Chitac dus cu pluta ..la propriu

Cand o sa va prindeti ca omu nu are toate tiglele pe casa? E praf, a venit la ciolan si suge impreuna cu gasca fondurile Conatantei. In campanie zicea ceva in realitate face total opusul. Asta nu trebuie lasat sa isi termine mandatul ca ne pune pe butuci orasul. Omu e minte scurta n ai ce cu el.

Sorin
8 februarie
Modernizare

In sfarsit se vor moderniza trotuarele. Nu ne intereseaza de casele de pariuri si exchange uri. In leg cu locurile de parcare , se vor gasi solutii asa cum au facut in mamaia Nord (parcari etajate). In Franta nu exista masini parcarte alandala, in fata blocurilor. Exista parcari etajate si subterane.

Primar
8 februarie
Chițac , zis și Gabi Stan 2 !

În Sinaia , strada pe care se urca , paralel cu Parcul Central , spre Palatul Peleș , a fost asfaltată cu bani EU , locurile de parcare sunt gratuite timpa de 5 ani. Nu pot fi rezervate si nici nu se plateste cand parchezi. Stiu asta, pt ca in urma cu 4 ani m-am cazat la Pensiunea Mariana si pt ca din Cta faci vreo 4-5 ore, am rugat-o sa imi retina un loc in parcare. Mi-a spus ca nu poate si mi-a oferit explicatiile de mai sus. Deci locuri de parcare se pot amenaja dar nu poti incasa, cativa ani ,tarife pt ocuparea ori rezervarea lor. Deci exista solutii , dar trebuie sa vrei , sa " vezi" economic si social situațiile. Chițac clar , e orb , confundă Cta cu cazarma. El este o marionetă care se crede dulău, cand , de fapt, e o javră. Cat despre tipurile de afaceri, fiecare face ce vrea atat timp cat respectă legea. Cei care mancă cacat la adresa privatilor, sunt atarnători,nu au realizat nimic in viata lor, habar n-au ce inseamna sa dai un salariu, dar comentează. Ii roade invidia si vor fi mereu la mana altora.Secături ! Cat privesc parcarile, sunt solutii, afara le vezi puse in practica in orase cu sute de mii de locuitori, cu milioane de cetateni si mi si mi de masini pe mp. Avem trotuare f late pe care se plimbă cativa pietoni sunt terenuri pline cu bălării, doar iarbă. Trotoarele pot fi îngustate, ca in Salonic sau Roma, etc si amenajate parcari. Pe spatiile " verzi" se pot amenaja parcari fara sa torni betoane , cu pavele pttrafic greu. Imprejnuiesti locurile cu perdea din arbori si gata, ai unde sa parchezi,iei banii fraierilor si ai si oaze de verde adevarat, pomi nu panselute . Totul e sa vrei ! Prostu de Chitac fute banii pe o parcare supraetajata la Gara, cand acolo e zona de tranzit, nu rezidentială. Sunt multe masini, dar alea circula, sunt microbuze, taxiuri si vreo 20 de speriati. Parcare supraetajata trebuie , dat prin Tomis 2, Poarta6 ,Tomis 3 si N , Inel ,nu asa , doarsa ai ce numara si fute banii.Auzi băăa Chitac zis si Gabi Stan 2!!

Pieton
8 februarie
"trotuare f late"

Si ar trebui ca pietonii sa mearga in sir indian ? dupa alt gandirea altui strateg de mizgilitura. Mai vedeti si pe la altii, unde si pietonii au trotuarul lor si chiar generos. Nu-i suficient ca deja alte genii au inclus in trotur si pista de bicicleta. Cu citeva exceptii inca minim 50% din trotuar e de multa vreme loc de parcare. In multe cazuri abia mai reusesti sa ajungi si pe trotuar. Mai adaugati si buna crestere a unora pt. care trotuarul reprezinta spatiul exclusiv doar de parcat. Solutii, eu zic a fi si fara a dezavantaja vre-o categorie: pieton, sofer, doar sa se vrea si ceva parale. Ce-i asa de dificil sa mai fie construite inca 100 de parcari publice ? (multietajate, subterane, terestre ... cum se doreste, asa incit sa suporte si cresterea parcului de automobile pt. urmatorii 30 de ani).

fani
8 februarie
adevaratii vinovati ?

Pe repede inainte s-au facut defrisarile si distrugerile ,pe repede inainte s-au platit avansurile pentru inceperea lucrarilor (din banii publici) ,asta-i realitatea .Pe repede inainte s-au facut contractele in dezavantajul beneficiarului Primarie ..Pe repede inapoi sunt Curtea de conturi ,Politia si chiar DNA ,altfel nu se explica mistoul cu care se distruge orasul ,mai ales cu lucrari de modernizare

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Pagina a fost generata in 0.4138 secunde