Documentele care expiră în starea de urgență sau de alertă, valabile încă trei luni
Articole de la același autor
Acuzaţii grave la Colegiul Militar de Marină „Alexandru Ioan Cuza”. „Sunt trataţi ca nişte deţinuţi!”
07 Octombrie 2021
Se caută soluţii pentru angajaţii Spitalului de Infecţioase. „Salariile medicilor nu le plăteşte primăria!”
19 Octombrie 2021
Spital de pediatrie, la Constanţa? „Nu este o glumă, este o realitate”
06 Octombrie 2021
Un nou CET, la Constanţa. Autorităţile locale preiau vechiul sistem de termoficare, pentru a-l moderniza
14 Septembrie 2021
Primarul Vergil Chiţac s-a conformat! Stela Halichidis a fost demisă!
01 Octombrie 2021
Documentele de identitate care expiră în perioada stării de urgenţă și a stării de alertă își păstrează valabilitatea încă 90 zile după ce se încheie măsura impusă de Guvern.
„Potrivit Legii 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 art.4 alin.(5), documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de urgență și a stării de alertă își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de urgență/alertă. Din acest motiv, nu este obligatorie prezentarea pentru preschimbarea actelor de identitate, chiar dacă acestea au expirat”, explică purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Bărboi.
Astfel, dacă aveți o urgență și trebuie să vă preschimbați cartea de identitate, puteți face acest lucru doar în urma programării online pe site-ul Direcției Locale de Evidență Persoane - https://programaridlepct.primaria-constanta.ro/. „Facem apel la toate instituțiile să țină cont de legea care prevede menținerea valabilității actelor și să accepte documentele care au termenul de valabilitate expirat”, solicită reprezentanţii Primăriei Constanţa.
Accesul persoanelor în sediile Direcției Locale de Evidență Persoane, la Serviciul Stare Civilă de pe strada Mihai Eminescu nr. 20 și la Serviciul Evidență Persoane, din incinta City Park Mall, se face pe baza certificatului verde de vaccinare sau post-COVID sau cu prezentarea rezultatului negativ al unui test RTPCR sau test antigen rapid. De asemenea, programările online sau telefonice sunt valabile numai dacă persoanele programate îndeplinesc aceste condiții.
Totuşi, eliberarea cărților de identitate se va putea realiza în condiții excepționale conform prevederilor H.G. nr. 1130/22.10.2021, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-COV-2.
Articole pe aceeași temă
Joi, 04 Noiembrie 2021
Miercuri, 03 Noiembrie 2021
Marţi, 02 Noiembrie 2021
Luni, 01 Noiembrie 2021
Luni, 01 Noiembrie 2021
Joi, 28 Octombrie 2021
Joi, 28 Octombrie 2021
Miercuri, 03 Noiembrie 2021
Marţi, 02 Noiembrie 2021
Luni, 01 Noiembrie 2021