X

Nemulțumirile din traficul constănțean se țin lanț! "Aproape zilnic sunt accidente în intersecția aceasta"

1395
1

Articole de la același autor

De ani buni, orașul Constanța pare să fie prins într-un șantier continuu. Lucrările de modernizare și reconfigurare a infrastructurii rutiere au transformat viața șoferilor și pietonilor într-un adevărat test de răbdare. Traficul, deja aglomerat, a devenit aproape imposibil de suportat, mai ales în orele de vârf, când cozile interminabile de mașini paralizează orașul.

În încercarea de a găsi soluții pentru descongestionarea traficului, municipalitatea a decis să instituie mai multe sensuri unice și să instaleze sensuri giratorii în punctele considerate critice. Totuși, aceste măsuri au stârnit atât controverse, cât și aprecieri.

O măsură recentă care a provocat reacții diverse din partea șoferilor este amenajarea unui sens giratoriu la intersecția Șoselei Mangaliei cu strada Caraiman. Reprezentanții Primăriei Constanța susțin că măsura înființării sensului giratoriu a fost adoptată de Comisia de Circulație în urma solicitărilor primite de la cetățenii care locuiesc în zonă și participanții la trafic, fiind avizată de Inspectoratul de Poliție Județean Constanța – Serviciul Rutier. Această măsură a împărțit constănțenii în două tabere: cei care sunt mulțumiți și care abia așteptau acest sens giratoriu și cei care sunt îngroziți de ambuteiajele care se vor forma, dar și de calitatea și durabilitatea sensului giratoriu.



Zona este una dintre cele mai intens circulate, tocmai de aceea mulți șoferi consideră că acest sens giratoriu nu va fluidiza traficul la nivelul așteptărilor, existând mai multe motive: orele de vârf, pietonii, dar și șoferii neatenți. Sensul a fost instalat acum patru zile, iar șoferii au venit deja cu păreri.

„La orele de vârf cred că va fi la fel de rău. Cozile se vor forma până la Gară. Mulți șoferi nu știu cum funcționează un sens giratoriu, iar pietonii vor încurca, fără să vrea, pentru că ei traversează foarte des în această zonă. Să nu mai zicem și de autobuzele care circulă în această zonă”, ne-a declarat George Ene, constănțean.

„Sensul acesta giratoriu va zbura când vântul o să bată mai tare. Este foarte mic și va ajunge undeva prin mijlocul drumului. Cred că trebuia să fie pus unul mai mare, dar ne mulțumim, momentan, cu ce avem”, a adăugat un alt conducător auto din Constanța.



Însă există și persoane care abia așteptau această măsură.

„Este cea mai bună soluție. Aproape zilnic sunt accidente în intersecția aceasta pentru că sunt conducători auto care merg cu viteză pe Șoseaua Mangaliei, iar mulți nu acordă prioritate. Nu este un mediu foarte sigur nici pentru pietoni”, ne-a declarat Ana Maria E., constănțeancă.

„Foarte bine! Așteptam asta de mult timp. Poate așa învață și vitezomanii să conducă mai încet. Cred că va fi mult mai ușor pentru toți conducătorii auto”, a adăugat o șoferiță.



Sensurile unice, o problemă continuă

Pe unele străzi, cum ar fi cele din zona Brotăcei din Tomis Nord, noile sensuri unice par să complice mai mult situația, decât să o simplifice. Șoferii susțin că se învârt în cerc, printre străduțe, în loc să meargă pe o singură stradă, drept.

„Ne învârtim parcă în același cerc. În loc să mergem normal pe o stradă, trebuie să ocolim printre blocuri. Eu simt că nu ne ajută la nimic aceste sensuri unice”, ne-a declarat Alin M., șofer constănțean.

Străzile sunt înguste, iar pietonii abia mai au loc să circule, zona fiind una cu multe blocuri, automat, sunt mulți locuitori în zonă. Pe scurt, pietonul este nevoit să-i acorde prioritate mașinii pentru că altfel ar fi lovit. Dar unde să se retragă? Pentru că trotuarele sunt și ele ocupate de...mașini.




„S-au împânzit străzile de mașini. N-avem pe unde să mai mergem. Sunt femei care ies cu cărucioarele cu copii și nu au cum să meargă pe stradă pentru că este foarte circulată. Zona aceasta dintre blocuri a devenit mai mult o șosea pentru mașini”, ne-a declarat Marius O., constănțean care locuiește în zona Tomis Nord.

Astfel, reconfigurarea infrastructurii urbane rămâne un proces complex, care necesită o colaborare strânsă între municipalitate și comunitate. Cu toate acestea, implementarea schimbărilor nu este lipsită de provocări, iar impactul lor este resimțit diferit de locuitori.



Comentează știrea

George
23 noiembrie

Câteva treceri de pietoni … Orașul sensurilor giratorii , refugii pe mijlocul bulevardelor , și treceri de pietoni la 50 m De ce nu fac pasarele pietonale măcar pe bulevardele mari la fel ca în Mamaia ? Este mai ușor să vopsești linii pe șosea

Pagina a fost generata in 1.3038 secunde